Daun palas



saya hanya pandai buka daun palas je. pastu kalau nak membalutnya. haaa, sendiri mau ingat la. 

tak pernah cantik pon. selalu je kena complain dengan mak dan arwah tok. 

sebabnya balutan saya buat tu tak kemas. bila tak kemas, nanti masa proses merebus ketupat, ketupat akan jadi lembik. ye la, dah terbuka sana, terbuka sini. bila rebus dengan air comfirm la ketupat jadi lembik kan, acaner nak makan ;)

kiranya ketupat yang saya buat tu hanya sesuai untuk dikukus je. 

so, pendek kata saya masih GAGAL dalam proses membalut ketupat daun palas. kena perbaiki lagi.

"usaha tangga kejayaan kan.." hihi.

pppsssttt: uols terer tak buat ketupat daun palas?


Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "Daun palas "

kih3.jom lawan dgn kite balut daun palas ni

BK ag la..lagsung xpenah buat dan pegang. Kalau rasa nk mkn kena tggu raya umah sedara la

akak buta kayu terus bab2 ni...

Samalah kita..pandai buka je..hehehe...

Nur terer...
Terer mkn je...
hehehe

alhamdulillah... sejak zmn anak dara mak mmg training semua anak2 dara dia buat ketupat palas... Alhamdulillah skrg mmg lulus buat sendiri... hehe

mak kite pon guna daun palas juga

haha..terer gak la..tiap kali nk raya..ini mmg keje m3h..bile kt rumah mak sendiri pun kene..kt umah mertua pun kene gak..

langsung x terror.. sama dengan akak.. terrer makan!

bole usaha lg tu..akak pun tak pandai buat,tahun lepas je penah cuba buat sendiri

daun palas?.. aih, dah nak raya ni.. hihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF