Gulai Ikan Tongkol dengan pajeri terung


ini menu saya masak malam kemarin. 

ntah apa mimpi cik abe saya tetiba nak makan gulai ikan tongkol dengan pajeri nenas.  

pajeri nenas ni memang peberet cik abe pon. beria pergi beli kat pasar suruh masakkan. tak buat kang kempunan pulak si dia.

yang tak tahan tu bila dah habis terung dalam kuali, cik abe siap pergi pasar beli terung lagi. kemdian masukkan dalam kuali. kiranya dua kali top up terung tu. tak puas makan katanya ;)

terung tu pula comey je. kecik2. senang nak makan. saya cuma belah dua tapi tak putus. sekali telan je. hihi.


Gulai Ikan Tongkol (tuna).. habis licin. nak balik kampung petang marin siap bawa bekal lagi. tak campur apa pon. semata2 ikan tongkol je. simple kan ;)


Pajeri Terung kegemarannya . tengok gambo ni nampak macam besor. hakikatnya kecik comey je. selalunya saya tak letak santan tapi kali ni saya letak santan sikit. 

pppsssttt: uols masak apa tengah hari ni. ke `lunch` kat luar je. saya pi nuri. hihi.




Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Gulai Ikan Tongkol dengan pajeri terung"

salam hujung minggu...
bunda baru jer 2 3 hari lepas masak dan makan pajeri terung...bapak bunda suke...

tapi gulai ikan tongkol tu memanglah fail utk bunda masakkan...tak pandai n tak sesedap org lain buat, selalunya bunda beli jer...

pandainya ciksu masakk! jeless..

Salam ciksu..pajeri terung makanan kegemaran saya ni..

Tak berapa sihat ni ciksu..jap lagi nak ke taiping...

saya suka je makan ikan tongkol tu :)

kat u ni akak, bungkus ja, terliurnya tgk masakan akak, nyummmm3, hihi

Allah... T'liurnya tengok lauk2 tu!

Amboi mesti sedap gila kan Kak masak sampai suami macam tu sekali top up terungnya, hahaha...

Oh t'ingat kat Mak saya. Dia suka lauk pajeri nenas hu3...

antara pajeri terung n nenas, nur suka terung..
sedapp.. :)

terung goreng belacan pun sedap.. :)

dua2 sedap masakan utara ni, mmg fav my mum.:)

NAK RESEPI PAJERI TERUNG...PLEASE..

Cik Sue...
akak dah ada stok..nak beli ke PMC..akak dah buat auto publish..nanti appear nanti boleh la beli..

terliur tgok.pajeri terung ni peberet sy.syg sekali sy takpandai msk pajeri.dh beberapa kali gak cuba buat.tp tak pernah menjadi betul2 sedap.hiks..

sedapnya pajeri nenas. selalu makan time bulan puasa je. ;)

untung incek hubby cik sue ye dpt wife mcm cik sue.. pakar smua..tinggal mintak je nk mkn apa.. amboii siap topup tu mesti sedap kan... =)

pajeri2 ni KA mmg minta makan dgn nasi roti or lempeng juga hehehe

Teringin pulak nak makan pajeri terung...huhu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF