Masterchef la sangat kan..


merujuk kepada entri INI
merujuk kepada entri INI

merujuk kepada entri INI

saya hanyalah `masterchef` di rumah saya sahaja. harap maklum :)

kalau balik umah mak kedah (mak saya) saya akan masak sebab saya anak sulung dan perempuan tunggal. adik2 saya semuanya lelaki. kalau bukan saya yang masak maka mak saya la yang masak. gilir2. tapi saya hanya buat yang simple2 je. contohnya masak nasi ke, tumbuk cabai ke, potong2 ke. selalunya saya masak untuk malam sebab siang saya merayap. bukan pi mana pon. pi melawat tok dan pak/ mak sedara je.


kalau balik umah mak perak (mak metua) pulak, saya hanyalah tukang basuh pinggan yang setia. selain tolong buat pa pe yang patut. selebihnya menantu sorang ni hanya tolong tengok. kalau nak masak pon hanya untuk makan pagi. lagipon rumah mak perak ada adik2 ipar perempuan. semuanya pandai2 masak :)

tapi kalau kedua2 mak datang rumah saya, saya la yang masak sepenuhnya. biar mak2 berehat pulak ;)

balik kampung sudah semestinya ler nak makan masakan mak kan. 

"betul tak.."




Previous
Next Post »
16 Komentar untuk "Masterchef la sangat kan.."

salam ciksu..tapi ciksu mmg pandai masak pon...che ta patut belajaq dr cksu..hehe..tetiba ja kan...

Dah terlatih dari awal kira jadi tukang masak sebab adik-adik semua lelaki ye. Melihat dan membantu mak itulah yg jadi pakar..

sama mcm akak.... akak masak kat umh sendiri jer... p tmpt lain, xakan masak ekekekkeeee

boleh apa jadi masterchef.. memang master dalam segala chef.. hihihi

Mana2 pun boleh. Tp mmg suka mkn masakan org lain. Sendiri bila teringin sgt baru buat ;)

salam ciksue...

pandai memasak menambat hati dan perut suami...ok sangat tu....

okaylah masterchef untuk suami.
selain dapat pahala, perut suami pun kenyangkan.. :)

nak bookmark? join sini
http://busyratakiyudin.blogspot.com/2013/06/dengan-komen-dapat-bookmark.html

kihkihkih..ni kira masterchef kat rumah la.. masterchef la jugak tu kan... hihi... ;p

Hheee, yup betul :)

Tapi cik Su mmg rajin masak, sesuai title masterchef :D

jijah lagi suka mak masak.. heee rindu masakan mak bila sekali sekala balik.. tp mak pulak suruh jijah masak..adehhh

hihi.. bolehla tu dikira master. cikna yg simple2 boleh la.. ;)

Ini tidak QR, balik rumah mak ke, mak mertua ke, rumah sendiri ke...mmg masak le.... naik jemu... malas masak, beli! habis cerita haha

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF