Sotong rendam



Saya bukan beli yang siap kembang kat pasar tu ye. Ini sotong kering yang kasik rendam tu.

Kenapa panggil sotong rendam errkk. Kalau saya senang je jawab. Sebab sotong ni kena rendam lama2 nak kasik kembang. Amik masa berejam jugak la nak dapatkan hasil seperti di atas tu. Hahaha.  


Kena rendam betul2 baru la sotong tu tak liat bila dimasak nanti. Ada ubat khas yang digunakan untuk rendam sotong kering ni. 


Pernah makan sotong rendam ni tak? Buat sambal tumis sotong rendam. Sedapkan. Pekena pulak dengan nasik lemak. Terangkat u. Saje je ciksu ni kan. hihi


pppsssttt: dah makan tengah hari ke? masak apa hari ni ;)



Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Sotong rendam"

akak ari ni masak lemak ikan keli hehehe..

rajinnya dia masak..masak lebih nt pos gan sy yerr

tak pernah makan lagi...

atar lah sini sepinggan

Kami panggil sotong ni sotong kembang sebab bila dah direndam dia kembang.

Sotong kembang ni selain sedap dimasak sambal sedap juga jika dimakan dengan kangkong yang dinamakan sotong kangkong.

masuk sedikit kacang tanah goreng ke dalam sambal sotong tu, terangkat beb..

oo..boleh buat sendiri ya tapi saya tak makan sotong rendam ni..heheh

tak pernah mkn ciksu. sotong kering cikna makan ler. hihi..

ooh mak jijah selalu buat camni..beli sotong kurita tu pastu rendam lama2 kasi lembut.. mmg sedapp buat sambal tumis..

xkering punya nur tak pernah mkn lagi..
tapi yg kembang siap tu pernah la makn.. :)

suka sotong kering ni kalo buat sambal.. ;)

Ros tak makan sangat sotong kering, rendam atau kembang ni.. tapi, kalau mak buat sambal tumis, emmm sedapnya!

tak penah masak sotong ni,biasa masak sotong yg biasa tu je

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF