Tepung Bungkus



tepung bungkus. tempat lain saya tak pasti panggil apa. 

rezeki balik kampung baru2 ni. dah lama tak makan. sekali dapat makan. rasanya yang lemak2 manis.. "sedapnya.."

pemberian mak long ani. pendekkan citer saya jumpa maklong ani ni kat rumah kenduri. pastu sembang2 jap. tanya tu, tanya ni. dah :)


tup2 malam tu adik saya balik dari maklong ani, maklong ani bekalkan tepung bungkus ni dekat saya. 

"tima kasih long.." ingat juga kat saya ;)

maklong ani ni orang kampung saya. kira kawan `kamcing` mak saya la. kalau mak buat kenduri, maklong ani ni ringan tulang je bantu mak. maklum ler mak saya ni ada sorang je anak pempuan. anak maklong ani pon pempuan sorang juga. suami mak long ani dah meninggal. maklong ani ni mualaf. sebelum ni maklong ani beragama buddha ;)

sapa suka makan tepung bungkus?




Previous
Next Post »
31 Komentar untuk "Tepung Bungkus"

saya suka mkan...mak sy pandai buat..hihik

eh, tepung bungkus ? tak pernah dengar puun apatah lagi makan . hehe . teringin jugak nak merasa~

tepung bungkus. feveret ni hhehe :)

Saya peminat tepung bungkus..Tapi tak reti buat..Sebab tak pernah belajar nak buat. Beli jer...Sedapnya tengok gambar ni...

Kakak suka!
Lemal manis dia tu yg best. Aroma daun pisang lagi yess... memang sedap.

alah satu mata je ka tpung bungkus nih..kedekut la..hehee

saya macam pernah makan benda ni.. macma koci jugak kan. eee, sedap nya. negeri mana jual ni?

sedappppp niiii... suka jugakkkkk....

sy suka! tapi saya x pernah buat sendiri.. hihi :)

alamak.. hujan2 ni rasa mcm nk makan je kuih sedap ni... adoi... ngidam...

akak suka.tp dah lama tak makan,dulu2 masa kecik kat kg arwah mak selalu gak buat

fav sy tepung bungkus... masa kecik selalu ayah belikan kat pasar pagi ahad...

sedap sedap. tiba tiba teringat lama x makan kuih ni..

tepung bungkus jgk kt tmpt sy..sedap nie. tp ada stgh penjual diletaknya hampas kelapa..manala nak rasa sgt..

serta merta ingat kat arwah mak bila tgk tepung bungkus nih

sedapp!! lma xmkn tpg bungks ni..
zaza pun suka!!

Tiap kali balik kg di KB saya mesti cari kuih ni kat pasar besar atau pasar tani... saya pun panggil tepung bungkus... atau kuih puteri 3 sebilik, sebab dulu intinya ada 3 biji... susah betul sekarang ni nak dapat kuih ni yg sedap... dan sekarang intinya sebiji jer

macam lepat pisang pulak..hee xpernah makan ni lagi..

macam lepat pisang...

hehe.. pernah mkn tapi tu la last sbb rase dia mcm pelik je. terus jadi tak gemar sgt..
:)

salam kenal.. ;)

Nur pun panggil tepung bungkus...
sedap..nur suka...

assalam,

tempat bunda pun panggil tepung bungkus juga...bunda mmg suke ni..

sdapnya laam tak makan kuih ni

sedapnya cik sue,...kena balik kampung beli ni..

nak jugak cik su... kalau mak izan buat kekadang tu letak pisang. best rasanya yg lemak2 gitu.

akakpun lama daa tak makan tepung bungkus, sedapnya...

Ros suka jugak :)
Tapi, payah dah nak cari..

suka makan.. yg dalam dia inti pisang.. ya allah lamaaaanya tak makan.. sedappakan...

kat kelate pun panggil tepung bungkus. sedappp.. ;)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF