Tosei Homemade

Saya adalah peminat Tosei dari dulu sampai sekarang. Jangan ditanya kenapa ye ;)

Nak2 kalau pekena Tosei dengan Kopi O kaw.. "sedapppnya tak terkata hokey.."

Oh ya, cara nak buat bancuhan tepung Tosei ni saya belajar dari member saya, Kak Ina. Member saya ni mamak. Hihi.

Dapat satu lagi resepi. Sekarang saya share dengan uols yang minat makan Tosei juga.

Lepas ni buat sendiri je kat rumah ye, tak payah nak pi beratuq dekat kedai mamak. Jimat2  :)

pppsssttt: cara bancuhan tepungnya nanti saya bagi ye.. daaaa 

Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Tosei Homemade"

tak sabar nak tunggu resepi nih..

FEBERET me too. makanan wajib di harai raya keluarga Nisah. tanpa tosai tak meriah hari raya hehehe :)

tosei yg rasa masam2 sikit tu kan.. cikna lg suka roti kosong.. huhu..

uiiikksss bertosei plak ciksue kita ni...

psstttt, cikmanis baru baca komen2 kat blog berabuk tu.....takziah ye atas kejadian pecah rumah tu. insyaAllah mungkin Dia nak gantikan dengan sesuatu yg lebih baik kot. mana tahu tup tup pas ni ciksue fenin2, muntah2....check2 ada baby lam peyutt...aminnnn. jgn sedih2 ye

Ciksu ni main acah-acah ye, kakak nak tengok resepi dah bye-bye pulak:)

minat tosei ek... tosei ni mcm lempeng ke ?sy tak pernah makan..hehhe

kalu ikut sebetulnya Okje kurang tosei sebab rasanya masam...tapi oleh keranan nak menjaga kesihatan telanlah jugak hehe

singgah ptg..m3h pun suka mkn tosei kt kdai mamak..tak pernah masak lg..

kuah nyer yg kelapa kuning tu ker? sy pon suka tosei gak ;)

maakkk ai...tosei la pulak...sesekali layan sedap

menarik sangat2..mudah di sediakan ka..

Baru nak cub abaut berbuka ini..heheheh

saya.... pernah cuba makan tosei sekali, tapi memang tekak saya tak boleh terima.... macam tu juga lah dengan capati... yang saya makan cuma roti canai, itu pun kadang2 jer

wahhhhh tosaiii


lama dah tak makan. hihi


tak sabar nak salin resepi

before ni makan je :p

Nur tosei kureng....
capati suka jugaklah.. :)

makan dgn kari ayam....tapi akak lebih suka mkn roti jala...lebih kurang je ye ciksu..?

pandai la ciksu ni bab masak. rajin belajar sesuatu yg baru dan berani mencuba.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF