Puding Roti Laici Berjeli..

 

 Tersama pulak nama yang saya bagi ni dengan Ina IntanBerlian.. hihi.. nampak gayanya macam ada 'chemistry' je antara saya dengan Ina IntanBerlian.. kan ;) 

Mudah2an saya dikurniakan pemikiran yang sentiasa positif dalam mendidik anak2 saya suatu hari nanti.. sama macam Ina.. saya kagum dengan cara dan penekanan yang beliau serapkan dalam mendidik anak2nya.. in shaa ALLAH..


Oh ya berbalik pada kisah Puding Roti Laici Berjeli ni pulak.. nama asalnya Puding Kukus Laici dan resepi asalnya dari Kak Hazila.. kemdian dicuba oleh Blog Resepi.. kemdian dicuba pulak oleh IntanBerlian.. kemdian saya la pulak yang mencubanya.. hihi..

Apa rasanya.. 
bagi saya sangat sedap bila makan sejuk.. tapi terus terang cakap la ye, tekak saya tak leh nak telan puding roti yang lapisan bawah tu.. sebab saya memang kurang sikit kalau ada telur2 ni.. cik abe saya laju je makan.. sedap katanya :)

Ingat lepas ni kalau ler buat lagi, nak try letak esen vanila sikit kot..

Uols nak cuba jugak ke.. kalau nak meh salin resepi ni ye.. kot2 nak try buat dan rasa jugakkan :)
Apa yang perlu ialah:
LAPISAN BAWAH
  • 4 keping roti buang bahagian tepinya
  • 4 biji telur
  • 1 tin susu cair
  • 1 sudu besar gula pasir
Caranya:

 
  1. Satukan kesemua bahan2 ni dalam blender, kemdian kisar halus. Siap.
  2. Sebelum tu panaskan pengukus dulu ye. Masukkan lapisan bawah. Kukus dalam 1/2 jam.
LAPISAN TENGAH
1 tin laici (isinya sahaja)

Caranya:
  1. Bila lapisan bawah dah siap. Biar sejuk.
  2. Kemdian susun laici diatasnya.
LAPISAN ATAS
  • 1 kotak jeli perasa strawberi
Caranya:
  1. Masak ikut arahan di kotak.
  2. Bila siap curahkan jeli tu atas puding roti yang siap disusun isi laici tadi. Jangan lupa sejukkan sekejap.. 
Tadaaaaa, siap sudah.. ;)


saya dapat 2 bekas ni je..
Amacam.. uols tak terliur ke.. hihi.. Jom la pakat2 try pulak, nak ^______-





Previous
Next Post »
28 Komentar untuk "Puding Roti Laici Berjeli.."

no hal la sue.. xkisah sama pun.. kita kan geng... hihii

*bagus sue skrg sbb dah pandai letak label mcm2.. :-) lg senang nk dpt trafik :_)

pehh , sedap gilerr ! cara buat pon mcam senang jeee .

mcm sedap! leh cuba nnti tq for resepi

sedapnya ada laici & jeli lagi..

sedapnyaa... makan sejuk2 ni nyum2! nanti kalau jijah nak buat jijah rujuk blog ciku yer :)

mkn waktu cuaca panas sedaplah ni kan..

sejukk je masuk perut.. :)

DINDA...

SEDAPNYA..AKAK SUKA SEGALA JENIS PUDING...

BERLAPIS LAPISLAH IA YE....CANTIK DI MATA,PASTI SEDAP DI RASA....

wahh, sedap nampaknya ni..geram pulak tengok puding laici macam ni..

cantik..tp m3h kurang gemar mkn puding/agar2.

Terliur la jugak tgk puding roti laici awak.tunggu semangat dtg nk masuk dapur ni

yumy3..letak dlm peti ais mkn waktu teghari sedapnyer

tgk pun tau sedap.. sama la.. kagum jugak ngan ina tu.. byk jugak yg kita pelajari dari blog dia kan.. ;)

Assalamualaikum ciksu

maaf lama xsinggah sini

alahai sedapnyerrrr ciksu

mohon tiru resepi ni boleh tak tuan rumah? sedap nampak gambar tu..


Entri Baru Update Tadi: Jualan Merdeka 50% The Body Shop

Oh dinda di mana dinda berada..terasa sunyinya alam maya.....

Sihat ke dinda..?

iyerlah .. bukan nama jer.. rupa pun sama hihihihi ... x pernah cuba lg

wah..sedapnya....teringin la..

Sennag je buatnya tu QR....cuma kena rajin je hehe...
Okje tgh dok teringin nk buat jelly milo dato' CT

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF