Ketam Bunga santapanku malam tadi.. :D

Dah lama kot rasanya anak tekak saya ni tak makan ketam.. hihi.. orang kata nak beli ketam kena tunggu time bulan penuh, baru ler penuh isinya..
 "betul ke?"

Cik Abe beli 2 ekor je semalam.. sekilo dalam RM16 juga.. memandangkan isi rumah ni hanya dua orang maka cukup ler 2 ekor saja.. 2 ekor pon beratnya hampir2 mencecah 600gram lebey juga la.. 

Beli pagi kemarin.. kemdian kita kasik peram dalam peties dulu.. sebab mood nak masak tak da semalam.. kisahnya malam ni baru ler boleh menjamahnya.. haha :D


Memang sodappp la.. dengan isinya yang padat.. nak habis sekor pon memang puas ler.. 

Agak2 saya masak apa ye.. hihi..
 Nak tau resepinya, stay tuned...
Daàaaaa






Previous
Next Post »
17 Komentar untuk "Ketam Bunga santapanku malam tadi.. :D"

em... mesti sedp ni... sy xpernh msk ketam ni... huhu,...

Salam dinda...

Betoi tu,kena tungu bln penu,br penuh isinya...besau tu kalau dekat 6rts grm..kira timbangan dulu2,sekatilah tu....ermmmm...sedapnyer......

saye tggu resepinyeeeeeeeeeee......

bulan tgh mengambang, mmg ketam isi penuh ;;)

fav hubby amy ketam nie..kalau dia rase nk makan balik je keje mesti dia beli ketam 2 ekor. serai. santan. kunyit n lada..tau la tu dia nk suruh masakkan masak lemak cili api..hehe..

masak lomak cili padi pun sodappp

masak lemak kot..hehe..sedapnye ketam..last sy masak ketam masa tgh pegnen bape bulan ntah..dh lama gile x masak ketam..anak skrg dh umo 5bulan da hehehe

*lama x jenguk cni

biase nieyl makan ketam biase aje...:)

Ciksu, buatla msak lemak cili api.. feveret Ros ngan husband.. hihiih

unik lak tgk kaler ketam.. mcm geli geleman sikit..hahahhaa..

ketam masak lemak cili api sedappp woo~

ketam sedapnyerrrr tp nk kopek tu malas haha

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF