Siput Buluh atau Pepahat..

Ada yang panggil pepahat.. ada yang panggil siput buluh.. gambar dari saya teda ye.. sebab terlupa la pulak nak amik sebelum masak hari tu.. hihi..


Gambar pepahat @ siput buluh ni saya pinjam dari en goggle aje..

Agak2 pernah makan tak pepahat @ siput buluh ni.. saya baru pertama kali makan pepahat ni.. Gara2 cik Abe ajak saya cuba pepahat ni..

Apa  rasanya... nanti2 la saya citer.. nak cepat ni, ada hal sikit.. hihi




Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Siput Buluh atau Pepahat.."

ayu dah 2x makan.. bole tahan jgk..masa tu dia masak sambal cili hijau.

SAYA PALING SUKA MAKAN...

PEPAHAT SEDAP MASAK SWEET SOUR...

EMMM TERINGGIN NAK MAKAN :)

kira nk mkn sedut mcm siput tu ehh

gara2 n3 ni, kami baru jer makan, rasa2nya yg pertama n terakhir kot, nampak gaya ia tak sesuai ngan selera kami..

dh lama xmkn.. biasa mkn kat steamboat! sedapp! tpi xpenah beli n msak lagi hehe..

Salam dinda...

Alahai....siput ke...?masa akak tgk pic asal tu...guna hp..kecik je akak nampak,mula akak dok bayangkan batang keladi yg dh direbus...hehehe...siput rupa2nya...akak rasa tak pernah mkn lg kot.....malunya akak...hehe

pes time Ai nengok ni Ciksu..kalo dah pestime nengok xdak maknanya pernah makan kan.huhu rs cemana tu?

owhh... pepahat tu siput buluh? ngee..deqla x penah rasa la .. huhu

bli rituh tapi xreti msk. hu3
hepi wiken dear :)

Pernah....dan okje suka QR.....Rasa dia mcm adik beradik dia jugaklah hehe....mcm kerang mcm kupang....hehe

Nieyl klu pegi bagan lalang...mmg x sah klu x makan benda nie...:)

sy tak pernah lg mkn pepahat nih.. sedap ke sue?

Tak pernah makan. Best keaa. Heehe

pernah try sekali masa gi melaka. sedap juga.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF