Beras Perang..

Saya sekarang ni dah mula berjinak2 dengan beras perang.. makan beras perang ni banyak khasiatnya.. especially buat pesakit kencing manis..

Yang sebenor2nya cik abe yang nak sangat makan beras perang ni.. nak diet katanya.. maunya tak diet sebab BMI cik abe terlebey sudah.. baru nak kelam kelibut jaga pemakanan.. mihmihmih :D

Masa mula2 makan beras perang ni saya tak berapa nak syiokkkk sikit sebab beras perang ni tak da rasa tau.. kalau nak bagi ada rasa kasik letak garam sesedap rasa ye.. terpulang..

Sekarang, alhamdulillah saya dah boleh accepted.. rasa syok pula makan beras perang ni.. kikiki.. salah satunya cepat kenyang.. selalunya saya makan bertambah.. tapi bila makan beras perang ni, sepinggan pon dah rasa cukup.. lebih kepada meratah ikan dan sayur je ;)

Oh ya.. kalau uols nak tahu dalam salah satu produk BIODEX pon ada menggunakan beras perang ni.. so kira mengena la kan.. pilihan yang bijak.. hihi..

Jom bertukar kepada beras perang demi menjaga kesihatan yang lebih baik :D
walaupon harganya boleh tahan maheinya. Hihi.

Cara nak masak beras perang ni, boleh 
rendam dulu sebelum masak dalam setengah jam ke atau 
kalau tak nak rendam, masa masukkan air terakhir letak air lebih sikit.. kena pandai2 agak la ye.. 

tujuan buat seperti di atas supaya nasi yang masak nanti tak keras. 


Lebih lembut, lebih berkhasiat & baik untuk kesihatan.. 
sesuai untuk semua peringkat umur.. 
uols pasti suka.. 
selamat mencuba .. 






Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "Beras Perang.."

Salam dinda...

Akakpun pernah cuba beras perang ni,beli sekampait lps tu tak mau dh sbb mcm yg dinda ckp tu la..x bpe nak ada rasa tp lps dinda bg tips soh boh garam sikit tu..kanda rasa nak mencuba blk lah....

bagus la tu ciksu, zaza sblm ni pon guna beras herba ponni tup2 cik abg tukar pulak nak merasa beras wangi apa nama dh lupa hehe.. bila msak semerbak wangi dh mcm msak pulut.. mkn sekali pun dh cukup.

kaler dia pun tak seputih salju cam beras biasa ek....tpi yg penting khasiat nya banyak...

selalu dengar beras perang ni tapi xpernah tgk.. gini rupanya yer

mmg bgus beras ni, tp mcm ciksue bdua dgn suami okay la...

macam nur ni, ramai, sesekali boleh kot..hihiihi

tak penah try lagi la... kena jaga kesihatan dah kan...

ciksu letak garam x masak beras perang ni?

family sy pun mkn beras perang gak..tp selalu campur dgn beras biasa.. nk masak mesti rendam dulu dlm 30 minit.. kalau tak keras nasinya,,hihi..

owhh.. memula mmg xleh terima.. dah lama2 biasa la.. berapa rege sepaket mcm dlm gmbr tu?? tp kalo dah sepinggan pun kenyang, camne deqla nk tmbh berat badan.. haha.. ;p

Sy guna beras perang ni cepat basi. Ada tips2 x cmna nk bg x vasi cepat. Sbb sy msk mlm pg esoknya dh basi, sayangkan.

beras perang mmg mahal..tp biasalah yg berkhasiat ni harga mahal

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF