Ayam Turki


Pernah makan Ayam Turki tak?
Beli kat care4 kalau tak salah.. lupa dah.. ala, beli yang frozen tu.. dah siap potong.. banyak juga dapat.. semua isi isi je..

Saya agihkan kepada beberapa bahagian.. sebabnya 

satu bahagian saya buat Sup Ayam Turki


satu bahagian lagi saya buat Rendang Pedas Ayam Turki

 perap pastu kasik masak dalam pemanggang ajaib.. cepat je masak..

Saya pertama kali makan.. cik abe yang beli.. nak rasa katanya.. bagi saya boleh la.. cuma saya rasa isi ayam turki ni macam manis sikit kot.. saya rasa ok!
cik abe saya asyik cakap sedap je.. maybe kena selera tekak dia..
kalau buat rendang sedap.. rasa pedas pedas, masin masin sikit, manis manis sikit..

Iklan sekejap.. hihi
Stok cili kisar.. nak guna terus cedok masuk je..



Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Ayam Turki"

CikSu, Farah sendiri tak pernah makan turkey ni, cam tak selera tengok atau tak boleh nak terima tekak lagi... tapi ramai kawan2 yang suka makan... ^_^...

*Stok cili tu samalah kita, Farah suka blender cili kering siap2 buat cili sendiri instead of beli cili boh kat kedai tu...

rasa manis dia tu sampai terasa ke dlm masakan? Saya suka daging yg manis. Kena cuba ni. Ada bau hanyir tak?

nak try juga makan ayam turki.. hari tu baru my hubby sebut nak cari ayam turkey..nak rasa..

tak penah rs lagi makan ayam turki ni

oo..cenggitu kekdahnya..dh lama nak beli, tpi tkut isi die keras..x yah rebus ke msenak msk tu?

ayam turki ni cepat lembut tak cik su?? seyes x pernah masak..

deqla pun suka kisar siap2.. nak masak amek jer...hihi.. byknye menu turki2 smuanya eh... hihi

sib baik akak tak ngidam, kalu idok, meleleh jer air liur..

saya tah kenapa mmg tak boleh telan la burungan yg selain ayam daging biasa tu, so mmg tak pernah tau rasa dia macam mana, dulu pun papa JJ beli, I masakkan for him jer. Ciksue cool boleh try itu ini :)

ayam turki, ayam kluk2 tu kan...

nur tak pernah kan..hihi

stok cili kisar tu, umah nur wajib ada...buat setapawer aiskrim tu, xsampai smggu habis..hehehe

Ros tak pernah rasa pun ayam turki.. Ros ni bukan jenis yang suka mencuba.. hihi

kak.. ajarlah masak rendang tu... menggoda la..

isma semua dah ready..
bawang blend, cili blend..
senang nak masak kan kak..

lagi-lagi kerja...balik terus lebur dalam periuk kuali.. hehe

selalu tgk kat jusco, pegang2 tp tak beli. kalau sedap apa salah cuba ek..

amboi ciksu..sedap2 semuanya..bak mai alamat umah..nak mai ni...haha

Kanda takde pemanggang ajaib ni mcmana?kalau ada lampu ajaib blh juga minta kat jin tu...hehehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF