Borak2 Hari Deepavali :-)

Assalamualaikum.. pekabor? hihi.. 

Happy deepavali buat rakan2 yang meraikannya :-)

Colourful kolum dekat Suria KLCC.. cantik, kemas, tersusun je kan. keistimewaan Diwali :-P

 Ada yang sambung cuti sampai Awal Muharran kew? Hihi. Untung ler kalau dapat sambung teruih kan. Macam saya ni tak dapat le. huhu.

Hari ni lepak kat rumah aje. Banyak benau khoje di rumah hari ni. dengan nak mendobi bajunya, nak lipat lagi, kemas rumah.. bla.. bla.. bla.. 
Makanya saya masak simple2 je. apa yang penting kenyang perut. weehooo ;)

Jemput semua ^-^

Nasi Goreng Ayam ADABI sebab saya guna perencah ADABI. dapat masa pi Halfest hari tu. pastu kasik letak 6 ketoi bebola ketam sebagai hiasan. hihihi.

 makan sama telur dadar istimewa. see, tak berminyak kan. sebab saya guna pemanggang ajaib. cantik molek je masaknya. suka la cik abe saya.

jangan dilupa ikan terubok masin serawak. sedap oooo

Kemdian lengkapkan hidangan  ini dengan jus jambu batu merah yang kebaboo..


Dah siap masak,saya teruih le kemas2 dapuq lepas masak sambil2 tunggu cik abe siap.. sekali tengah tangan laju je dok lap sisa minyak atas dapuq gas.. tetiba lenganku tercium vontot pemanggang ajaib yang masih panas. huwaaa.. waaa.. sakit ooo..  dah la kemarin pon baru kena wap air panas.. nasib2

pic atas kena pagi kemarin masa buka penutup periuk air. ingat biasa2 je sekali merah juga. tup2 pagi ni kena lagik.. hadoii la.

So, alang2 dah kat dapur teruih saya sapu garam kat tempat kena tu. mula letak memang pedih sikit. sikit je. pastu ok dah. ini kira *tipsciksu* la ye. kikiki..

"selamat berhujung minggu"..















Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Borak2 Hari Deepavali :-)"

laa sian tangan ciksu kita..take care :)

i should get myself the pemanggang ajaib :)

jambu batu pink berkhasiat ciksue..=)

alahaii..sama dgn husna..baru2 ni goreng ikan, minyak terpercik naik muka.. dpt kesan lecur.. benci gila! -.-

Happy weekend cik sue!
Lama x singgah blog awk..seb baik kita friends kt FB kan..hihi

kekeke
sian Ciksu kena bontot pemanggang ajaib..dia tingin nk cium ciksu kot.haha

selamat berhujung mggu Ciksu :)

Salam dindaku sayang...

Sori lambat sampai sini...tayar kereta pancit...hehehe...

Nasi gorengpun sodap dinda,ada terubuk masin lagi tu...serawak mari....

Alololo...siannya dinda..moga cpt sembuh ye...

tang baca entry ni , saya belum sarapan . trus jer la lapar ... kat mana la dpt terubuk masin sarawak tu ... mmg sedap !

semalam g klcc, tgk juga colum deepavali ni... seni bg org India... :)

lepas ni kena lebih hati2 la yea ciksu...

cemana tgn? dah ok ke lecur tu?

seronok tengok cik sue berjalan-jalan..
semoga cepat sembuh..lain kali hati-hati tau

Msk simple janji sedap, sy pun skrg suke goreng telur funa pemangang ajaib...

deqla keje harini.. warga phg best dpt cuti..kan..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF