Dulu Lain, Sekarang Lain :’)

Nam tahun dah weii, hidup bersama.
bohongla kalau kami ni tak sunyi
ye, walaupon ada kawan kawan, keluarga, anak buah, anak sedara 
TAPI TETAP TAK SAMA KALAU ADA ANAK SENDIRI

"Tolongla.."
jangan buatkan kami kusut dengan pertanyaan yang tak perlu..
kami tak da jawapan nak diberi melainkan cuma menyebut
"masih berusaha.."
"masih berdua.."
"belom ada rezeki lagi.."

Kadang kadang pertanyaan begitu la buat kami bertambah stress. Padahal kami njoy je dengan life kami. Ada sebab la kan Allah lambatkan rezeki anak untuk kami. So, kami redha. 

Kami cuma perlukan sokongan + kata kata nasihat. Bukannya diperli itu dan ini.. kang telebih menjawab kang, kata kuang ajaq pulak. 
Sebelum nak berkata kata pikiaq dulu. 
banyak lagi kot topik lain yang boleh disoal.

Dari kurus
pitcher masa akad nikah nam tahun lepas :’)

Sekarang dah berisi pipi + tembam. Hahaa
hanya satu yang dipinta
"doakan untuk kami.."

Kami senang hati dengan kehidupan kami..
buat apa yang kami suka
kami tak nak disebabkan isu anak kami tak happy, tak enjoy
hidup pon tertekan je. No. No. No.
"tolong la.."

Hanya yang pernah berada ditempat kami saja tahu apa yang kami rasa, apa yang kami pendamkan selama ini. 
Biar kami dan Allah saja yang tahu.














Previous
Next Post »
27 Komentar untuk "Dulu Lain, Sekarang Lain :’)"

tp sue ttp comey ;-)

byk bsabar ye.. mg didunia.. selalu ade ptnyaan ni.. lya faham.. lya camni.. mcm2 bunyian xnk tambah lg ke?? boleh dh tambah sorang ni..dll... mmg kdg2 jd stress.. sape y xnak kan? lya sbb sakit, xleh mgandung.. tapi ini smua takdir..ketentuan allah swt..kita x berusaha camner pon..klo xde rezeki nak buat camner.. lya pegang 1 je.. apa y dikurniakan utk khidupan kita hari ni adalah y tbaik buat kita.. so kita folo je.. hanya Dia y lbh mgetahui..

apa2 pon.. awk terus bsabar ye.. insyallah..ada sesuatu y istimewa dariNya...

Huk alooooh muda remaja nyer kome berdua.. comey sangat ok. Sekarang pun still comel, tak banyak la berubah, cuma dulu muka sangat remaja hihi.

Hmm mulut orang Ciksue, payah. Kita mulut buaya pun boleh lepas, tapi tak dari mulut orang huhuhu. Amin... sentiasa bersama doakan Ciksue dikurniakan rezeki itu, soonest ;)

Sabaq la ye cik sue.saya pon pernah rasa tp 2 thn je la.bila Dia bg...2 tahun berturut2 saya preggy.huhuhu..
syukur sangat.jgn putus asa ya

sabar ya..

mulut org bukannya leh ditutup2, bior jerlah

salam pg ciksu...ape yg penting,kita njoii.

Same here... Kdg2 rasa mcm xnk keluar n jumpa org.. Sama2 kita berdoa ye, dear.. Semoga kita sentiasa dikurniakan kesabaran n ketabahan. Amin...

http://permatahusna.blogspot.com/

alah ciksu jawab je allah punya kuasa...kita dah usaha... doakan lah cepat kami dapat cahaya mata. dulu cik manis jawab cenggitu la. senyap depa. memang stress, sampai nangis2 la kami laki bini.
pssstttt ciksu lagi comey sekarng ni...gebuuusss hehe

assalam, agak lama jugak bunda tak singgah sini dan orang sini tak singgah sana...

Biasalah tu...orang cuma pandai bercakap tanpa menjaga hati kita yang merasainya...

tak per, sabar jer...berdoa banyak2...dan usaha lagi...fikirkan yang bukan kita saja mengalami situasi begitu, ramai lagi diluar sana yang dah lama berkahwin masih tak punya zuriat...

cuba try produk2 yang menggalakkan kehamilan dan yang sudah diiktirafkan keberkesanannya...mungkin salah satunya menjadi...

Biarkan mereka berkata-kata. Mulut orang takkan boleh ditutup.
Janji Cik Su happy. Rezeki anak Allah SWT yang tentukan. Semoga Cik Su tabah menghadapi mulut-mulut yang mengata.

be strong dear...sesungguhnya kita semua manusia sedang melalui ujian dariNYA..

InsyaAllah... Allah yg merencanakan semua tu cik sue.. sabar & redha.. Queen doakan yg terbaik buat ciksue & suami.. Moga Allah mengurniakan rezeki itu pada kalian suatu hari nnt.. Allah lebih tahu ape yg terbaik utk hambanya

Sbar banyak-banyak Sue, teruskan usaha, jangan putus asa dan mintak doa banyak-banyak padaNYA. Jangan stress, lagi stress lagi susah nak conceive. amalkan baca surah Maryam

bukan senang nk mencapai usia yg lama tu...Tahniah...InsyaAllah ada sinar baru dlm keluarga awk ek...

alhamdulillah semoga berkekalan hingga ke jannah...

jan risau perancangan Allah adalah yang terbaik..ciksue dan husband jan putus asa tuk terus berusaha ye...moga2 doa yang dipohon tu termakbul

ishAllah su & hb kuat semangat. sebab tu Allah duga di situ.

mmg la lain...gambar kawen sy pon...skrg cam tak sanggup tgk jek. lain benor ghupanyer...

DAH KAWEN 6 THUN EK...SAYA YANG KAWEN 3 THN NIE PUN XDE REZEKI LG...KADANG2 KALA TERLUKA JUGA DGN PERTANYAAN2 ORG SEKELILING...

KITA BERSABAR DAN BERUSAHA EK...

sedih saya baca entry ni. saya faham ciksu sebab saya pernah rasa gak dulu satu dah kawen setahun baru peknen. itu pon org dah bertanya. rimas dan rasa mcm 'korang jgn nak sibuk boleh takkk//'. hehe. ciksu enjoy je life ciksu skrg. sbb nanti kalau dah ada anak, mmg terhad masa utk bersama suami. nak manja pun terhad. sbb tak sempat. so, skrg ni hargai je apa yang Allah aturkan. jangan pedulikan kata org.

insyaAllah..suatu hari nanti...sabar yea ciksu...buat tak tahu je bila org tanya2....

samalah sy pun.. tembam skrg hahahaha .. no komen.. insyaalah moga dipermudahkan yer su.. sabar tau.. chaiyok².. usaha tanga kejayaan.. mujurlah suami cik sue jenis yg penyabar orgnya...

sabar,cik sue.IbuNoey faham keadaannya..tapi itulah,memang dah lumrah manusia..nanti dah dapat anak,orang tanya pula 'bila nak nambah lagi'...sampai bila-bila pun takkan hilang dari persoalan..

sedikit berisi cik sue skng.. deqla pun dulu sekeping gak..hihi.. yg pasti cik sue menten comei.. deqla sedih plak baca entri ni.. deqla phm.. itulah, stress kan bila ditanya soalan yg sma berulang kali.. dorg x rasa apa yg kita rasa.. mmg ssh la dorg nak phm.. hmm.. sedihnyee...

ciksu maikn berseri :) hihi

iye, orang yang tak alami takkan faham apa yang kita rasa.. Ros sentiasa doakan semoga ada rezeki buat kita semua yang sedang menantikan kurniaan anak dari Allah.. memang tak boleh putus asa.. sentiasa berusaha dan berdoa...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF