KEJADIAN 2



Bersambung dari SINI

SEKALI DATANG LA POLIS NI (PREBET JE). DITAHANNYA CIK ABE SAYA TU. DIA MINTA IC, LESEN & ROADTAX. (ghopenya polis ni dah aim cik abe dari tadi lagi. dok tengok dari jauh). DAH SEMUANYA ADA CIK ABE PON TUNJUK LA. PASTU POLIS TU DOK POT PET POT PET. 
BOLEH DIA KATA CIK ABE SAYA LARIK DARI ROBELOK POLIS TADI. PASTU NAMPAK MACAM PELIK JE. KATANYA.

Cik abe jawabla yang dia bukannya lari dari roblok polis pon. dah memang nawaitu nak pi tengok "banner" tu je pastu carik tempat ceramah. salah ke. polis tu diam je la. dah memang betoi pon.

PASTU DIA MINTA BEG NAK CHECK. CIK ABE BAGI JUGA. Dalam beg cik abe ada wallet, phone, kunci rumah & pisau. kebetulan pulak ada ic saya skali sebab semalam pi makan saya tak bawa beg. jadinya tumpang la beg cik abe.
 tu pon dia tanya ic sapa. cik abe jawab la. "ic bini saya.."

Oh ya uols jangan salah faham pasai pisau dalam beg tu ye. tak da apa pon. pisau tu memang sentiasa diusung oleh cik abe. ala, dalam beg yang selalu cik abe saya dok galas silang tu la. seingat saya masa dok JB lagi. masa dok JB lagi la, tempat keja cik abe kena lalu ikut laluan KUARI, PASTU MASUK KAWASAN KEBUN KELAPA SAWIT. LEPAS LADANG KELAPA SAWIT AKAN NAIK BUKIT. BUKIT PULAK KONA KONA. LEBEY KURANG MACAM JALAN PI CAMERON LA JUGA. TAPI TAK DA SETINGGI TU. SEDANG SEDANG JE. kalau naik bukit tu memang boleh nampak seluruh bandar sri alam, masai :*)

ALA, PISAU LIPAT SAIZ BESAR SIKIT TU JE. kadang kadang diguna untuk kopek buah, kalau beli buah kat R&R la. kes dah teringin nak makan sangat sangat sampai tak nyempat sampai perak @ kedah.

CIK ABE KATA KAT SAYA JUST UNTUK KESELAMATAN DIRI LA. SEBAB CIK ABE KADANG KADANG KALAU ADA MASALAH KAT OFFICE (SERVER PROBLEM) DIA MEMANG KENA PERGI. PERNAH 2,3 KALI JUGAK LA CIK ABE SAMPAI RUMAH JAM 12 @ 2 PAGI. KL TAHU SAJA LA KAN MACAM MANA SEKARANG NI. BANYAK KEJADIAN PELIK PELIK. KETA KENA LANGGAR BELAKANG LA.. BLA.. BLA.. LA..
ok, bab pisau tu salah tetap salah la kan. walaupon bukan pisau pemotong daging yang di bawanya. 

Panjang pulak penjelasannya ye. hihii. tak nak la nanti uols pikiaq yang bukan bukan pulak khenn. hanya saya je yang tahu.

Ok, kita sambung balik pasai polis tadi.. 
mmmm, sampai mana tadi.. haaa, ingat dah

CIK ABE DAH NAK HANGIN MASA NI. Tapi masih bersabar & relax je dia dok melayan polis tu.
pastu kan, si prebet polis ni pon call la geng polis dia pulak. cakap bla.. bla.. polis yang baru sampai ni pangkat Lans Kpl (cik abe tengok kat uniform).

Prebet tu ngadu la kat L/Kpl dia tu..
boleh pulak dia kata cik abe saya TAK BAGI KERJASAMA + TAK DA BUDI BAHASA CAKAP DENGAN POLIS. masa ni tahap gunung berapi dah nak meletup. hahaa. 

cik abe: en, lans koperal kan. saya nak tanya ni anggota polis ni yang tak da budi bahasa ke saya yang tak da budi bahasa. dia nak tengok ic, lesen, roadtax & beg saya dah bagi. suruh angkat tangan pastu check depan belakang. saya buat. pastu kata saya tak bagi kerjasama. ingat saya tak da maruah diri ke tahan tepi jalan macam ni siap periksa depan belakang lagi. pastu kata saya tak da budi bahasa. anggota awak tadi, masa tahan saya SALAM PON TAK BAGI. 

Prebet polis: saya ingat EN ORANG SARAWAK /SABAH.

cik abe: Sabah/ sarawak tak boleh cakap "selamat pagi ke"..

prebet polis: DIAM. yang kawan dia tadi pon diam juga.

cik abe: kalau saya salah pasai bawa pisau kecik ni. ok fine. bawa saya pi balai sekarang. buat report biar saya yang jawab dengan pegawai polis kat sana.

prebet polis: tak pa cik, tak payah la pi balai. BUANG MASA JE NANTI. 

Pastu terus je dia start moto, blah. aik macam tu je. apa daa. dah la serbu tak pakai helmet. pastu blah macam tu je.
ok settle bab polis. 


kat area sini la polis tahan cik abe tadi.
yang khemah putih tu pula untuk majlis ceramah sat lagi.

Saya dengar cik abe citer pon naik geram juga. tak dapat bayangkan kalau saya ada sama tadi. rugi pulak tak ikut tadi. haishhhh :*)

Lepas selesai kena soal siasat dengan prebet polis tu. jeng.. jeng.. jeng.. agak agak uols apa pulak yang berlaku. huahuaaa
BERSAMBUNG !!!!!!!!













Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "KEJADIAN 2"

haihhhh udah masuk kejadian 2.. rupanya akak keinggalan daa

fae pun ikut geram bace pasal ceta polis tuh

Org lelaki memang suka bw pisau lipat samada dlm beg atau dlm dashboard kereta...abg polis tu nak apa agaknya ye..dia yg nmpk pelik sekarang ni ..hehehe
Ada sambung lagi????sabo je leee

aik..bsambung lagi...

cepat bersambung... :)

eh pisau tu tak dibernarkan ek, I rasa kalau panjang lebih dari 7cm ker inch yg tak boleh. depa ni sajer jer kan..

pergh,boleh pulak polis tu ckp cam tu..ape ingat org sabah/sarawak ni tak ada yg muslim ke sampai tak nak bagi salam..kalau ragu-ragu pun,ucap selamat sejahtera ker..

cepat2 sambung....

pergh,boleh pulak polis tu ckp cam tu..ape ingat org sabah/sarawak ni tak ada yg muslim ke sampai tak nak bagi salam..kalau ragu-ragu pun,ucap selamat sejahtera ker..

cepat2 sambung....

mentang lah polis ye dak.. byk pulak soal.. kalo hubby deqla ni mau hangin jugak dia.. penah gak kena thn ngan polis.. kalo bg slm baik2 xpelah kan..ini main segah jer.. huh..

siapa yang tak angin kan sampai macam tu sekali kena..
eh, muka cik abe ciksu ala-ala orang yang berasal sabah dan sarawak ke?.. hihihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF