Lala Paprik

Yeay dah selamat masuk perut Lala Paprik. 
masak simple je tapi sedap ooo. hahhaaa
sendiri angkat bakul, boleh!

Lebey kurang macam paprik la jugak. 
saya cuba buat seakan akan yang selalu saya makan kat kedai Rosdet Tomyam 
tapi tetap juga kureng. pedas sume dah ok.
tapi macam ada kureng sesuatu.
myb ajinomoto kot. sebab kat kedai sedapnya lain macam sikit.
ape pon saya puas hati dah. saya tak guna ajinomoto tau.

 mengancam tak. tergoda tak : D

lala
bawang putih -kisar
bawang merah -kisar
serai -ketuk
cabai -kisar
sos cili -secukup rasa
sos tiram -sesedap rasa
kicap kipas udang -manis
daun limau purut -koyak koyak je
lobak merah -potong ikut suka
kacang panjang -potong ikut suka
cili merah -potong serong
bawang holland -potong kasar

dah siap segala bahan bahan uols masak la seperti yang diinginkan.
saya bagi kering je.
ofkos la sebab cik abe kawe tak suka berkuah.

Makan lala paprik ni semata mata dengan nasi putih saja.

zoom sikit. 
cer teka macam mana saya buat carrot tu jadik seperti itu.
 gigih nak buat jugak.
punyalah terkedek kedek buat bentuk tu.
kononnya pesembahan terbaik untuk cik abe. hahaaa.


Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Lala Paprik"

Lala best ke? Sy tak pernah makan lala. Selalu makan kerang je. Suka sangat makan kerang especially kerang bakar. Lala & kerang mana lg best?

Btw jom jln2 kat blog sy :)

terbaiklah masak lain dr yg lain sikitkan...

cik sue pakai gunting khas kah?? potong carrot gitu kikikiki

wahh paprik lala.. x penah mkn lagi.. selalu buat paprik masak sos jer.. hihi

mmg suka buat paprik tp dgn lala x pernah lagi !

cantik ciksue potong carrot tu cam kat kedai pulak ye

aihh, suma resipi msak la pulak...lapo..

lamanya tak makan lala.. :'(

ciksue guna pemotong agar2 yg besi tu kot??

Sabo je le...dah la puasa nih...hehe

byknya entry dinda yg kanda dh terlepas.....

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF