Pulau Langkawi Part 1




Masa sampai tu around 9.45pagi.. hujan renyai renyai menyambut ketibaan kami. huhuhu. pitcher replika burung lang tu cik abe snap dari dalam Terminal Feri Kuah.. gelap je langit, mendung kan..
timing tak kena ni datang Langkawi musim hujan.

Time hujan tu kami lepak kat kedai makan dalam Terminal Feri tu.. kedai  mamak. kalau nak pi KFC pon boleh.. seberang jalan je.. dekat kaunter tiket.
so pilih le mana satu korang nak lepak lepak. agak lama juga la kami kena bertapa kat sini sambil tunggu tok datang jemput..

Dataran Lang selepas hujan. 

Trademark Langkawi yang harus singgah untuk bergambaq sebagai kenang kenangan walaupon bawah terik matahari hanya semata2 nak habaq kata dah sampai Langkawi kot. Hewhew..


Lepas hujan reda kami gigih la jalan mai sini.. semata mata nak amik gambaq. hahaha..


 panas ni.. sambil kenyit mata la tahan nak bergambar punya pasai..
dah puas amik gambar setiap sudut, kami pi ronda ronda kat gerai jual cenderahati sambil sambil layan eskerim :)

Oh ya, saya beli siap siap souvenir kat sini.. bukan apa uols, sebab saya dok pikir esok tu Hari Raya AidilAdha.. takut kedai tutup.. kalau dah tutup, apa pon tak boleh nanti.. sapa yang rugi, ciksu jugak khenn ('',)


Antara yang saya beli..



fridge magnet.. satu set tu RM10.00


ini yang dicari.. hijau kuning daku rembat.. suka nengok ni tau.. satu ekor RM4.00.. ini kira saiz sederhana
kalau yang saiz kecik satu ekor RM3.00.. so, boleh pilih nak yang mana satu..


Saya suka.. saya suka..


Kami tunggu kat area Jetty Point ni sampai pukoi 2 jugak la.. nampak tu Tok dah sampai.. hihi..

Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Pulau Langkawi Part 1"

kampung halaman kat langkawi ke? syokla kalau gitu...

nak pergi langkawi jugak! last pergi tahun 2001.. haha..

in shaa Allah tahun depan sy gi sini

best kan pegi langkawi... kita org dah byk kali pegi. smpai rasa mcm x de pape tp tetap best! (yg penting nya holiday, x kira di mana pun)

betul tu nak buktikan mang pi langkawi kan? lagipun bukan mai selalu pun...rugi klu tak amik gamba kat situ

alamak!! bnyk part ker?? ni baru part 1 .. nampaknya maratonlah sy baca yer...

wahhh comel la si hijau kuning.. mintak ser... kehkeh...

wah nak p juga.... nak p ambik gambaq..

Winduuuu langkawi, favourite papa JJ ni tempat ni. CikSue sangat selim melim laaa.

waktu nur pi langkawi hari tu, lupa betul nak tgkap gambar dekat burung tu..hehehe

Langkawi.. teringat pulak kenangan Ros masa gi Langkawi bulan 8 haritu.. hihi.. tapu bukan g jenjalan masa tu. gi Island hopping je :)

Owhhhh....hahaha..kat sini rupanya dia menyoping...best fridge magnet tu kanda fobia dgn fridge magnet..fobia kalau tak dpt....hahaha

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF