Putu Buluh

Ni  ler ghope putu buluh. Kali ni special sikit warnanya.
 Selalu yang saya makan warna putih. Ini warna hijau pula. 
Kalau tak salah cik abe beli dekat area Keramat kot. Lupa dah. 

Nak jawab pertanyaan Nina Az mengenai komen beliau DI SINI

Ini komen beliau


Bagi saya putu buluh ni sedap la. Inti dia ada gula merah kemdian ada kelapa parut.

Setakat ni saya dah pernah makan ketiga tiga jenis putu. Antaranya putu buluh, putu piring dan putu mayam. 

Putu mayam makan masa zaman zaman sekolah dulu. Ayah selalu beli kalau pi loq staq. Selalunya mamak yang buat. 

Putu piring pon sedap jugak. Yang ni saya mula kenai masa duduk Penang. 
Kebetulan makcik yang juai tu meniaga betoi betoi sebelah bus stop yang saya selalu turun.
 Lagipon anak anak buah saya suka makan putu piring ni. Last last saya pon terjebak sekali. Ok je.

Ketiga tiga jenis putu ni sama je intipatinya. Ada gula merah dan kelapa parut. Kesemuanya dimasak secara kukusan. Tanpa minyak. Itu sebab saya kata sedap. hahaaa

Nak tahu lebih jelas boleh singgah baca DI SINI, SINI dan SINI.

pppsssttt: putu mayam pon dah ada versi pandan. 
Selalu jugak saya beli dekat pasar malam AU2 Setiawangsa. 
Melayu yang buat.



Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "Putu Buluh"

Ooooo. Cenggitu yeaaa. Hehe. Mcm bestt jeaaa... nina selalu makan putu piring. Sedappp!!!

a ah..biasa kaler putih.. lya suka beli kat paso minggu..panas2..memang sedap... lg satu putu piring, y kaler kuning tu.. tu lg best

Ini putu bambuuu pun yer orang panggil kan (nak komesil ajer) faveret papa JJ ni, dulu tak miss beli kat pasar malam.

macam buah melaka je ciksu...atau onde2

husna pernah makan putu mayam jerr..itupon masa kecik dedulu..

lama tak mkn.. ni fistime nur tgk warna hijau.. :)

Kanda selalu beli...yesss...memang sedap....cobaan betul harini...byk plak jenis masakan di blog dinda ni...ehehehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF