Sambal telur dua versi

Chak :)

dah dinner ke. 
makan apa malam ni. 
saya ala kadar je.  

ntah disampuk angin apa pon tak tau tetiba je laki binik ni teringin pulak nak makan sambal telur.
 dah lama giler kot tak buat sambal telur. 

ok set menu malam ni sambal telur semata. 
tak da lauk pauk lain. tujuannya supaya tak makan banyak.
 boleh ceng gitu plak ye. b
oleh je sebab kita yang buat dia, bukan dia yang buat kita. 
betul tak!

kalau buat sambal telur ni saya memang ada masalah. 
masalahnya si laki nak telur mata kerbau manakala si bini pulak nak telur direbus kemdian digoreng. 
saya memang suka yang macam gini. 
lain macam sikit sedapnya. 

orang kata kita yang binik2 ni kena la masak apa yang si laki kita nak makan. 
bukannya masak ikut apa yang si binik nak makan.
 betul ke!

kalau ikutkan sebetulnya macam tu la kan. 
baru lah boleh panggil isteri mithali.
 tak gitu cik kiah ;)

bagi saya ini kicik punya masalah. 
bukannya susah pon, penyelesaiannya saya buat keduanya sekali.
puas hati kan :D
akhirnya,
 siap juga sambal telur dua versi. hahaa
dua untuk saya. dua untuk sayang.
baru adil kan :)

macam sedap je. macam sedap je. sedap ke! hahaaa


Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "Sambal telur dua versi"

kalau sambal telur, akak suka rebus dulu, kemudian goreng..

nur selalu buat sambal telur...kalau mak suka sambal telur mata kerbau..kalau nur suka sambal telur rebus...sedap. :)

yelah kena penuhi selera suami dan jangan ikut sedap tekak kita jer kan... Farah pun macam tu juga... tapi kalau buat sambal telur ni biasanya rebus dulu telur tu... he he he...

*hari ni menu kita sama ler...cuma sambal telur hari ni, telur mata kerbau...

saya dua-dua suka, tp lagi suka macam CIkSue, rebus dulu. Kan lain jer sedap dia heheh eh saya tak pernah buat sendiri lagi sambal ni, hmmm ada harapan la ni :D:D btw tadi kami dinner sambal udang petai muahahha puassss hati.

Eh patah balik sini :D:D cantik la nampak sambal CikSue, kering2 gelap2 gitu.Errrr mohon resepi :D:D flissss.

Macam sedap je...kanda semalam mkn kenduri...harinipun mkn kenduri...gantung periuk....hehe

dua dua versi pun sodap ciksu. Ros makan je dua dua pun. cuma abg lagi suka telur mata kerbau jugak.. telur lain tak minat... macam rebus ke, telur dadar ke...

Huuuaaaaa...sy paling suka makan sambal telur tahu. Dari zaman duduk rumah sewa, duduk rumah mak, sampai la skrg. Masih suka mkn sambal terlur. Simple tapi sedap. Tp kan, bila buat sendiri kadang2 jadi kurang sedap. Haha. Tak reti masak sgt :P

sedap2...tapi skrg IbuNoey jarang masak sambal telur..sang suami alergic pula dengan telur sekarang.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF