Cendol Durian Borhan, Kuala Selangor

Salam jumaat.. semoga hari ini lebih baik dari semalam.. in shaa Allah.. 

Kalut pi carik CENDOL DURIAN BORHAN.. hahaa
Maap le kemarin non hado entri dari i.. hihii.. kemarin i pi berjimba ke Kuala Selangor lagi.. ntah apa yang best kat Kuala Selangor pon i tak tau.. dah hati teringin nak ke sana, so, kita pergi aje la.. sementara tengah cuti sekolah kan :D

Oh ya sebelum i terus membebel kat sini dan buat uols mengidam ngidam jugak nak makan CENDOL DURIAN BORHAN i nak la tanya uols sikit.. uols tahu tak apa itu  BELALAI AIR. serius i tak pernah tahu apa itu BELALAI AIR.. alhamdulillah lepas baca & tengok dekat blog ROS baru i tahu.. pertama kali tengok.. meremang bulu roma semalam.. ye la, i kan pernah duduk JB sebelum ni.. apa pon sama sama la kita mendoakan yang terbaik.. semoga kita semua diberi keampunan olehNya.. aamiin. 

Sambung balik bab CENDOL DURIAN BORHAN.. baru pertama kali nak merasa.. selalu dengar orang dok canang sana sini je.. nak tahu sejauh mana kesedapan CENDOL DURIAN BORHAN ni haruslah cuba sendiri.. ye dak!

Ada macam macam jenis cendol.. pilih je nak perisa apa.. ada
cendol biasa,
 cendol pulut,
 cendol durian + pulut, cendol durian + labu, cendol durian + jagung, cendol durian + keladi, 
cendol keladi, cendol jagung atau cendol labu

Selain cendol ada juga mee kari dan laksa..

I order Mee Kari je.. cik abe order Cendol Durian + Jagung dengan Laksa..
untuk Laksa cik abe kata sedap.. rasa ikannya.. saya dah lama tak makan Laksa.. pantang lagi lepas mengurut dengan chumah hari tu.. walaupon i ni hantu laksa tetap tabahkan hati demi kesihatan diri.. huhu..

Mee Kari ok la.. tapi i ada rasa macam pahit pahit sikit.. ntah sebab apa.. macam rasa kerisik hangus pon ye.. tapi i tetap hirup kuah sampai separuh.. makanan kan.. tak elok membazir.. 

Cendol Durian + Jagung cikabe cakap sedap.. simple tapi cukup rasa..

I apa lagi, agak dah turun Mee Kari tu, terus order cendol pulak.. cik abe dah tanya betoi ke nak.. kang tak habis membazir pulak.. sapa nak habiskan.. cik abe dah surrender.. hahaa..

I cakap in shaa Allah habis.. 
Cendol Durian + Jagung.. amacam, terliur tak.. hihii..

I kasik zzooommm ye..
sedap ok.. selama ni i hanya suka makan cendol yang mak i buat je tapi sekarang i sangat suka itu CENDOL DURIAN BORHAN.

Habis i makan cendol tu.. sebab lapaq kot.. hahaa.. 
tapi serius la i cakap dengan uols k.. rasanya memang sedap.. tak manis sangat tak lemak sangat.. sedang sedang je.. lagi satu ada rasa durian tu.. 
walaupon hanya sekadar pes je kan..
 kombinasi antara cendol, jagung, kacang, durian, santan, air gula dan ais memang menyelerakan tekak i.. 
bahan banyak.. harga baru RM 3 
yang paling i suka sebab ais yang dimesin tu halus sangat.. itu yang jadi sedap sangat.. ais pon tak banyak diletak.. memang puas hati la.. 
Total makan RM13..


Orang pon ramai singgah.. majoriti order cendol je. udah nama pon CENDOL DURIAN BORHAN

Nak tapau pon boleh..
tepuk dada tanya selera.. 

pppssstt: Kalau uols ke Kuala Selangor jangan lupa singgah ke CENDOL DURIAN BORHAN  ye.. kena cuba sendiri baru tahu.. kalau dari Kuala Selangor kedudukannya sebelah kanan uols.. lepas dari Giant Pasir Penambang.. 


kalau dari Tanjung Karang sebelah kiri uols.. in shaa Allah senang je nak carik.. dari jauh dah nampak `banner`:-)



Previous
Next Post »
32 Komentar untuk "Cendol Durian Borhan, Kuala Selangor"

tak tahu kenapa x leh telan cendol durian..
btwn salam kenal.

hai ciksu,makan cendol duyan tak habaq kat ceq noh!..terliuq tengok cendol tu..walaupon tak berapa nak minat duyan hehe..
pasal belalai air tu,first time tengok n dengar belalai air..
patut arr kat fb dok cakap yang johor ada puting beliung 2 hari yang lepas,ni gupanya..subhanallah..

Salam Kenal...

Nampak sedapp cendol tu... Nanti kalau ada lalu Kuala Selangor, leh la carik...

ha? belalai air? apa tu

tk penah lg mkn cendol doyan..sure manis rasanya..hehe

wah su dh rasa..akak g dl..dh mlm..ttp dah... nnt laa nak g juga... tergoda lah tgk cendol tuu

sedapnye..lagi2 ada jagung tu..terliur..

sy duduk kt sini pun tak penah mkn lagi ;)

alaaa.. durian cikna suka.. cendol tak berapa suka.. dah cemana nak makan? tapi terliur tengok.. heheh..

Salam Sue..K.atie bykl kali lalu lalang kata area kuala selangor ni..nampak gak banner & ramai org singgah tp kami blm sempat2 lg nk rasa cendol yg famous ni :D

Balik dari kampung memang lalu kat cendol ni... Tapi selalu terlajak je... Terus asben x nak singgah...

Peberet akak tu..fuhhhh, mmng terliur tengok cendol tu..
Nak pergi jauh pulak....

shedapnya..dah lama teringin cendol durian ni tau...

Salam dinda...
Sedapnya cendol,kanda memang suka tp kanda x pernah mkn cendol durian.apalagi campur dn jagung..semua tu peberet kanda...mesti sedap tu....

In sya Allah,moga dinda dikurniakan cahaya mata satu masa nnti...kanda memang buat utk set baby juga.....

Pasal belalai air tu..kandapun tau pertama kali di blog ros....untung ros n kwn2 dpt saksikan kebesaran Allah yg luar biasa di depan mata mereka...

Mcm sedap je!! Hihihi. Lepas ni nak cubalahh :D

Assalamualaikum.

Singgah qaseh..salam kenal ya..terima kasih singgah blog lana haritu, baru hari ni nak membalasnya,hehe :)

Banyak jenis pilihan ya cendolnya..
Kat tmpt lana, balik2, cendol biasa, cendol pulut,hehe.

Tak pernah pun makan cendol durian..mesti sedap, comfirm sedap. Sbb ada durian, hihihi >_<

Sedap nyer lah ... Kan best kot dapat masa hari panas ...

oo ni tempat beli ikan yang frsh2, ikan kering pun best2..inikan plak cendol tapi tak penah merasa lagi :)

cendol durian?? macam sedap je bunyinyaa

assallam dari Bunda..bunda tak pernah lagi makan cendol durian..

Kebetulan kanda ada di sini sayang...terimakasih sudi dtg cari kanda...sebak rasanya...kanda sihat...harap dindapun begitu juga ye......

mi kari & laksa dua2 feveret nana,hihi..sedapnya!

haish! haish! mcm terliur jeaaaa....

Ros tak pernah rasa lagi cendol campur durian ni ciksu.. Tapi Ros suka cendol camur jagung.. feveret...

Aduh! cendol sgt menggoda lah ciksu..suka sgt..:)

serius x penah lagi rasa cendol doyan ni..

sy klu durian kuren sikit..cendol letak kacang tu pun tak berapa suka..klu cendol biasa plus pulut suka gak la..tu pun milih yg sedap je..klu tak sedap mmg tak makan arr

kt tempat ta pun dah ada cndol durian burhan ni

As Salam...
tmpg lalu, Cendol Durian Borhan nie dh ada 15 caw. kt malaysia nie...
salah satunya di Kota Tinggi, Johor...sebaris kedai 1Malaysia Kota Tinggi n sebelah Bus Stand Kota Tinggi..
leh la cuba sapa2 yg dok Johor...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF