Kek Coklat Kukus special la sangat

Hye. how wa yu today? harap korang sehat sehat la ye. buat member member blog di Pantai Timur diharap bersabar dengan ujian yang diberikan. mudah mudahan korang dikurniakan ketabahan & kekuatan hendak-Nya. 

Ok, FYI.. saya la ni dok ada di Utara. balik kampung. hihi. balik kawasan i line tenet memang tersangat tenat. aduhai! sedey giler. walaupon sedey giler Kek Coklat Kukus tetap boleh dibuat. hihii. sebabnya saya tak dapet nak berblog walking dengan jayanya. maap ye :(

Saya on d way ke Penang ni. mak dah 5 malam kat sana. ayah, saya dan adik adik baru nak pi hari ni.

 Pi jalan jalan ke? tak la saya pi umah sepupu. anak buah tunang hari ni. bakal tunangnya oghang Padang Rengas, Perak. klasss ngko kak long, ikut jejak langkah mak long. hihi. mak long dapat suami oghang kuale kangsor. so, apa kena mengena erkkk! itulah jodoh namenye. 

Sempena hari pertunangan kak long hari ni, chefsu buat la Kek Coklat Kukus special. nampak macam sedap je. macam best jer. hahaa. boleh la setakat nak jamu   keluarga keluarga terdekat makan. alhamdulillah :-)

Kek Coklat Kukus versi bulat. bulat ke!

Kek Coklat Kukus. nampak ada balance buah kiwi. saja la potong pastu pi tepek kat atas ganache :D

Kek Coklat Kukus versi panjang. untuk makan2.


Kek Coklat Kukus versi potong.


Mempersembahkan tukang membuat Kek Coklat Kukus

 teruja bila sampai Peneng. Tempat lama ni. rindu kot :-)
jambatan Pulau Pinang. cantiknya warna langit tu, kan ! biru dan tenanag je.


ppsssstt: masih keliru & menanti. doakan ye. mudah mudahan. aamiin 

Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Kek Coklat Kukus special la sangat"

Kek kegemaran amir, wahhh.. Dah ade tanda2 ke aminnnn....

emm..pos kat srawak ni leyh..hehe..

wahh, macam sedap jer..;-)
aik aik...moga ada berita gembira dari ciksu..;-)

salam dinda..

amboi..special sangat ye kek tu...

sama2lah kita berdoa utk mangsa banjir tu,kwn kanda n kenalan ada juga termasuk dlm senarai mereka yg ditempatkan di penempatan sementara...sedih tgk dia post tmpt tinggal sementara mereka tu,dlm kesejukan,tidur beralaskan tikar plastik,bilik air 4 tp berkongsi 400 org...ujian buat mereka...

selamat bercuti di kg ye dinda..line tenat kat sana..?ermmm

kanda sihat je tp sibuk dok ulang alik menghadiri kenduri saudaramara...minggu ni je dh dua kal pergi kuala kangsar,semalam ke kampar...penatlah sayang...

knduri nye bila?... esok ptg saya dah balik chemor... selasa adik saya dah nak bedah... doakan moga pembedahan adik saya berjaya yer.. risau saya pikir...

memang special pon kek cekelat ciksu.tgk siap ada buah kiwi lagi..ciksu buat mesti sedap punya!

terliur nyer...atar kat sini sikit cik su

feveret kek deqla nih..semlm ada mkn... tp org kasi la.. hihi.. tukang buat kek tu sweet la. =)

fuh..ni favret IbuNoey nih..comel pula bila ada kiwi kat atas ye..

sedapnyaaa kek coklatt! nak resepi kak..hehe

Nanti mai Penang bwk kek tu ye ciksu..hehee

wah, kek cokelat memang sodap cik su!..

memacam versi kek coklat kukus.. hehehe.. yg pastinya mesti semua sedap kan.. alaaa.. teringin la pulak.. =(

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF