Menu ’lunch’ hari ni...

Masak simple je tapi tu la koi 3 petang lebey baru selesai makan.hihii.

Kesnya dok menunggu ayam perapan la. time tu nak makan, time tu la baru nak pi beli ayamnya. pastu nak perapnya lagik. kan dah amek masa. hahaa. bila dah siap perap, part nak tunggu tu yang tahan. lame benor ghasenya. dek tak menahan nak nunggu, amik separuh kasik goreng. lagi separuh esok kita habiskan, boleh!

Alhamdulillah, nasib baik terasa juga hasil perapan tu. kalau tunggu esok lagi best kot. in shaa Allah :D

Ayam Goreng Berempah
suka bau ketumbar tu. wangi anggat :*)

Selalu saya beli kat kedai area keramat, bila rasa je ayam goreng tu memang terasa la. nampak la biji biji ketumbar & jintan yang dia guna tu. sejak tu, setiap kali beli ayam goreng tu, saya mesti tilik habis habisan apa yang digunakan. masa gigit ayam tu saya cuba nak amik feel. hahaa. gigihkan chefsu! kikiki.

Hari ni saya berjaya juga buat Ayam Goreng Berempah tu walaupon tak se’kick’ ayam goreng berempah kedai tu. yang penting saya dah BERJAYA. yeay. yeay. 

Itu belom lagi saya pi minta resepi. hahaa. korang caya tak kalau saya kata saya pernah minta resepi kat kedai makan semata mata sebab TERLALU SUKA DENGAN SUP AYAM KEDAI TU. DAH LA LAIN DARI YANG LAIN. SEDAP PULAK TU. haisshh ^_°
in shaa Allah, ada masa saya share dengan korang ye. tungggu. hihii.

Ayam Goreng Berempah digandingkan dengan Gulai Ikan Temenung/ Kembung campur bendi. dapnya. walaupon makan dengan beras perang yang tawar tu, tapi alhamdulillah tetap mengenyangkan.

Ada gulai baru bertambah makan nasik. cuma tak buat sambai belacan je. stok cabai dah tak da. malas nak top up sebab Jumaat ni saya nak balik UTARA. 
Kedah & Penang. hihii.



Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Menu ’lunch’ hari ni..."

uwrghh nangis lah akak tayang makanan ni...rindu mak buat tetber..haha..wat sndri mcm xsdp..

nasib baik saya baru lepas lunch makan nasi beras parboiled, juga tak sedap tapi itu jer hak ada kat kedai basmathi dah habis (wuish explain lak). selamat pulang ke utara ciksu, adik saya pun nak kena ke utara 17hb boss dia kawen, umur 58 dapat bini umur 30 hehehee. opsss explain lagi. jangan2 ciksu ke majlis yg sama.

Sedappnya.. gigihnya chefsu smpai minta resepi segala..hehe..
mesti sedap sue masak..:)

ermm sedapnya ayam goreng tu lawan pulak dengan kari ikan kembung prgh!:)

sedapnya....aym goreng berempah! nakkkkk

gandingan yg mantap..sedap tu....

sedapnya, memang nampak kerempahannya..
masakan su lebih kurang sama taste dgn akak sbb parents akak utara juga, gulai memang menu wajib ada..kerap la jugak :)

kalau ada sambal belacan mahu habis 3-4 pinggan nasi... hu hu hu

cik sue oitt.. saja bikin org lapor je laa... huwaaaaa... sdp nmpk ayam goreng tu..

gulai ikan temenung tu... nak sikit.. huahua

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF