Video pembentukkan embrio hingga bayi..

Saya terkedu.. tetiba terasa ada air yang bergenang dikelopak mata.. tapi tetap di tahan daripada terus mengalir.. huhu..
video ni ditayangkan sebelum sesi seminar bermula.. pihak Biodex bagi kami2 ni nengok dulu.. layan la juga.

Perkongsian dari saya masa pi SEMINAR KEHAMILAN BIODEX hari tu. 

harap uols enjoy ye ;*)

Bermula dari saat si isteri tahu dirinya mengandung.. kemdian berlaku perubahan pada dirinya.. yang bestnya bukan situasi ibu mengandung tu yang ditayangkan tapi video pergerakan baby dalam perut ibu.. paling teruja sebab ada satu lagi nyawa yang hidup dalam badan si ibu.. YA ALLAH sungguh indah kejadian-Nya.. memang tak terucap la.. sebak je masa ni tau..

Seterusnya dari hari pertama percantuman antara sperma dan ovum hinggalah saat janin mula terbentuk dalam perut si ibu.. nak2 lagi bila cukup sifat anggota badannya..

ibu2 boleh mendoakan apa yang dikehendaki sebelum usia kandungan mula memasuki 3 bulan 10 hari.. menurut Dr. Hjh Siti Murni selepas tempoh 3 bulan 10 hari jantina bayi sudah/ akan  diketahui.. in shaa ALLAH..

saya teruja saat dengupan jantungnya mula berdenyut.. 
saat baby hisap jari.. cute je..
saat baby bergerak2 dalam perut ibu.. 
saat baby tendang perut ibu..

 dan akhir sekali saat..
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
 .
.
.
.
.
.
.
 .
.
.
.
.

dengar tangisan baby.. huwwaaaaaaaaa... rasa sebak je tau..


meh sama2 kita saksikan video di bawah ni.. selamat menonton =)



 seriously.. tak sabarnya nak rasa saat2 tu.. walaupon saya dapat rasakan kesakitannya yang macam mana tapi sekejap je kan.. bila dapat tatap wajah bayi yang dilahirkan terus hilang rasa sakit tu..

"betul tak uols"..


 in shaa ALLAH.. doakan untuk saya ye serta buat rakan rakan yang lain juga.  tima kasih semua :D

Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Video pembentukkan embrio hingga bayi.."

betul tu ciksue, bila dgr je tangisan bb pas bersalin tu mang rs lega dan tak terkata betapa bersyukurnya atas kurniaan Tuhan

insyallah..produk biodex mmg bgs..kn

insyallah..produk biodex mmg bgs..kn

ptama kali sy merasa pgalaman bersalin...
tsgt la indah..
bila doc tiba2 je letak bb atas dada sy...then sy dgr tangisan bb..
Ya Allah..subnaAllah sgt cantik ciptaan Allah..

dear..sy doakan smoga kamu dpermudakan peroleh zuriat

dulu sy pun 5thn lebih br dpt bb..

insha Allah.. suatu hari pasti dapat rasai nikmat ni.. teruskn berusaha dan berdoa.. :)

kalo x silap deqla penah tgk video ni.. kagum sgt kan dgn ciptaan Allah..

insyaAllah...satu hari nanti ciksu dapat merasa apa yg ciksu lihat ni..insyaAllah...

Pernah tengok video ni somewhere, mmg nangis la. Beranak tak la sakit sangat macam setengah orang citer tu, semuanya indah belaka. Insya Allah, moga CIksu dan cik Abe dimurahkan rezeki, dikurniakan cahaya mata soonest. Amin.

InsyaAllah kak, nanti akak pun dapat rasai pengalaman tu :D

Doa, usaha tawakal :)

subhanaAllah.. indah sangat2 kurniaan Allah tu..
saya pun tak sabar nak rasai semua tu.. moga ada rezeki kita juga ye ciksu.. :')

Moga dinda juga turut mengalami saat itu satu masa nanti.....sunggguh indah...

memang menangis dibuatnya...

InshaAllah akak doakan,hari itu pasti tiba nanti,jgn putus berdoa ye..
sakit memang sakit tp sekejap je rasa sakit tu,tengok muka anak terus hilang semua rasa sakit

Aaminn. MOga ada rezeki buat kita...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF