Kerabu Mangga + jimat

Tahun 2014 adalah tahun untuk berjimat cermat.. in shaa Allah.. lepas ni kalau nak makan kat luar, kena la kira budjet dulu. hikhik. kena dengar saranan PM supaya berjimat cermat..

Nasib baik le saya ni rakyat yang mendengar kata... erkk? 

Mulut ni teringin benor nak makan KERABU MANGGA.. bukannya susah pon nak buat sebenarnya.. tak payah tumis bagai.. tapi disebabkan penyakit `M` dok ada.. alahai.. apa pon tak boleh..

Bahan semua ada tapi masih dok berkira kira nak buat atau nak makan kat luar je.. duduk order siap boleh makan pastu balik.. haa gitewww :D

Tapi apakan daya nak keluar pong malas jugak.. haiishhh.. teruk sungguh le 2,3 menjak ni.. nape erkkk?

Penyelesaiannya kena selesaikan sendiri le jugak.. kena rajinkan diri untuk  berkungfu di dapur.. makanya terhasil le KERABU MANGGA  tak semegah ni.. jadik le khan dari nak kena bayor kat kedai luar tu.. nak nak time kena berjimat cermat ni.. 

Kalau tak pikir pasai anak tekak sendiri yang nak makan.. tak da maknanya.. layan je la.. mangga dah nak masak tapi boleh la lagi.. sedap juga..


Mula mula kita goreng ikan bilis + kacang tanah.. siap ketepikan
racik bawang besar.. siap ketepikan
mangga nak sagat boleh tak nak sagat buat cara manual.. 
cili padi hiris halus.. nak pedas ke tak terpulang.. tekak memasing..
gula garam sesedap rasa
dah siap bahan bahan asas.. satukan, kemdian gaul sebati.. siap boleh le makan..

Alhamdulillah.. lepas jugak akhirnya makan KERABU MANGGA :p

Kalau order kat kedai berapa sepinggan?

Previous
Next Post »
35 Komentar untuk "Kerabu Mangga + jimat "

sepinggan $3.00 - $ 5.00 jugak.. eh2..dh teringin mkn mangga tu ;p

Fav jenis ulam2 x payah masak ni.

sama lak menu...kerabu mangga. sy sorang jek makan...hb tak pandai makan katanya...anak2 lg tak layan. Beri semangkuk kat MIL.

terbaiklah.. kalau buat dgn epal hijau pun sedappkan.. kriuk² makan...

hehehe kalau PM x kata tetap kena berjimat cermat gak..

assalamualaikum qaseh...sedap ni lama dah x buat kerabu mangga ni....

betul tu..kalau ikutkan malas mmg tak dapat nak berjimat la jawabnya.. yg penting kita buat dengan penuh kasih sayang.. lagi kalau bagi suami dgn anak anak makan kan..semoga berkat.. :D

bagus2..sebagai langkah penjimatan..lagi bagus masak sendiri dari rumah :)

sedapnyaa.. suka kerabu mangga sebab ada mangga.. hehehe..

Memang mudah..sedap pulak tu kan :)

Sedapnya...terliur plak akk hihihi

alamak kecur plak liur nengok kerabu ciksue..hihi
skang bkn musim,mangga depan umah takde buah lg..kalu musim dtg mmg knduri mangga la kitorg skeluarga..huhu

Salam Sue..kewcur airliur k.atie tgk kerabu mangga ni..sedapnyaaa!!!

nmpk menyelerakan la ciksu.. terliur tau..

coklat tak buat lg, dkt2 nak pos baru buat.. hihi..

alaaaa sedapnya :D



teringin pulak hihi

nana kalau buah2 jadi lauk ni nana kurang sikit,hee..kalau kerabu pegaga ke,kerabu kacang botol ke,nana suka:)

as salam ciksu..selamat tahun baru :) sedap kerabu mangga tu..terliur sudah hihihi

Ye tu, penyakit m ni mmg kdg2 tetiba dia ada tanpa diundang kan. Tiba2 1 tubuh kita dpt penyakit k, hehe... Mmg lps berkungfu penyakit m akhirnya kalah dan terhasillah menu special.. Hihi

kesian akak...tertelan telan ayaq liur terliur..huhuuh... saja tau cik su nih

Sedapnya kerabu mangga..sukaa ni sis.. sllu buat sndiri jugak klu nak makan...mmg kena berjimat skrg ni..:)

wahhhhh sedapnya. klu kt kedai sini sepinggan 5 hinggit

Kalo saya suka letak udang kering goreng.rasa cam kerabu mangga chiken rice shop

x tau plak kat kedai berapa RM.. semcm jer ngidam nih.. mudah2an ada berita gembira yer cik sue.. deqla doakan. :)

Sedapnya.. dah lama tak makan kerabu mangga.. masa kat johor dulu, suka sangat kerabu ni.. kenapa masa dah masuk selangor ni saya jarang makan? Pelik juga

Emmmm...sedapnya dinda...nasib baik tak malas nak suap ke mulut...kalau tidak,memang tahap kemalasan yg sgt parah...hehe

sedapnya kerabu mangga,akak suka juga makan tp tak pernah buat sendiri..hehehe

ini lg satu all time peberet..sedap!!!

Sodap bangat ni... buat sendiri memang puad kan.. tapi kalau takata nak makan sikit ros beli je. Hihihi.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF