Saya masih berusaha lagi

Walaupon saya dah stop rawatan kesuburan di hospital tapi saya masih berusaha lagi.. sebab saya yakin nak usaha cara manual.. Cara manual tu maksud saya, saya berusaha dengan menggunakan produk kesihatan yang dok ada dipasaran.. nak carik yang betul betul serasi dengan tubuh badan kita memang agak sukar.. walau sukar macam mana pon saya tak kisah.. duit ringgit memang tak payah 

cakap la.. pejam mata je.. :p


Mulai bulan 12/2012 saya dah mula aturkan strategi.. saya draft dalam diari khas.. rujuk kalender.. saya rangka strategi untuk setahun.. yakni tahun 2013.. saya berpandukan kata kata nasihat dari DR HAMID ARSHAT.. saya mula google cari maklumat berkaitan produk yang saya nak cuba tu.. 

Start bulan 1/2013 saya dah mulakannya. bermula dengan mengenal waktu subur.. walaupon saya dah sedia maklum tapi saya takut saya tersalah info.. so, apa salahnya belajar lebih sikit pasai waktu subur ni.. macam mana saya buat next entri saya share ye.. tunggu tau :D

Oh ya sebelum tu kan saya nak la luahkan apa yang terbuku dihati setiap kali orang sekeliling berkata kata tentang zuriat ni.. serius saya cakap, bila dah lama kawin saya jadik sensitip.. berbanding saya sebelum kawin.. seorang yang cool & relax je.. ada apa apa masalah saya boleh senyum, gelak gelak.. tapi tidak lagi sekarang.. saya lebih suka berdiam diri, bila orang tanya angguk angguk geleng geleng je.. kalau boleh macam nak larik je.. tapi sampai bila.. mmmmm! Saya boleh je hidup berdua dengan suami tapi tolong la mulut mulut orang disekeliling.. 
bukan kata kata negatip yang kami perlukan tapi kata kata positip yang kami dahagakan. Kalau asyik balik kampong dok tanya benda yang sama.. rimas oke !!! saya tau dorang semua amik berat tentang kami.. ye la umur dah meningkat tapi masih berdua.. itulah rezeki namanya.. 

Kami tak terdaya nak lawan takdir.. 
yang kami mampu hanya usaha.. berusaha dan terus berusaha..
sampai bila saya tak pasti.. kalau lambat ALLAH nak bagi rezeki anak saya terima seadanya.. kalau cepat alhamdulillah.. itu rezeki kami.. Allah dah aturkan yang terbaik buat hambaNya kan :p


Apa yang penting kita enjoy.. 


Previous
Next Post »
31 Komentar untuk "Saya masih berusaha lagi"

yea..apa yg penting..kita enjoy....

akak fhm sgt gelodak hati su... nak wat camana kan... Allah punya kuasa...

senyum sajalah su... kang dok sll tarik muka..cpt kedut pula..

Dinda....

Masih ada entri dinda yg kanda tk sempat nk kejo...hehehe...

Kanda faham perasaan dinda tu...kdg2 or berckp tnpa fikir perasaan kita...kandapun ada like page Dr Hamid tu...no phone kanda,yg kanda bg dulu la...itu la no whasap kanda...017 tu.....kalau dh x simpan bgtau,nnti kanda letak kat kotak komen lain....

ye betul tu rimas dgn soalan2 y sama..bukan kita tak nak tp belum ada rezeki..tak perlu kot tanya2 sangat..

jangan berenti berharap n usaha ;) mungkin satu hari nanti ada sinarnya...

Su, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Keep it up dear!

jgn putus ada ye ciksue.. sama2 kita berusaha tambahkan "ahli" dlm fmly kita.. :-)

walaupun saya tak alami. mungkin gak xkan faham.
saya doa semoga dimudahkan urusannya.
ada cuba berurut dgan bidan kg?
masa sy lepas bersalin dulu sy ada berurut dgn mak bidan, dia mcm tau peranakan kita mcm mna. ni bukan tukang urut, bidaan dulu2.
cuba iktiar ye :)

Hai, Selamat berkenalan. Ini blog baru, kalau sudi jom berkenalan disini : Segmen Suai Kenal Peminat Kopi

tak kisah la camne pun kan.. yg penting usaha.. byk lg rawatan alternatif..

Apa yg ciksu rasa, saya rasa juga..

kt fb de group ttc malaysia.. mmg byk ilmu dan perkongsian kt situ... dan ramai juga dah berjaya.... dan pling best, kat situ sama2 mmberi kaat smngt antara satu sama lain...

namanya manusia cik su, mmg ada je yg xserasi kita ni pada dia. Tp cik su percayalah, Allah takkan sia2kan kesabaran cik su dlm mnghadapi ujian2 ni semua. Senyum je cik su..

mulut org mmg xleh nak buat ape ciksu...kena sabar byk2 atau buat bodoh je...

nur bila org tnya pasal jodoh, nur cuma balas, tolonglah doakan... itu je...

duk ngata je ape dapat..baik tolong doakan kita..betul x..?

ciksu...rindu nak ke sini...semoga impian tu akan trus tercapai,,,

truskan usaha.. dan doa pada Allah... kalau kita yakin dengan apa yang kita usahakan , insya Allah akan dapat, lambat atau cepat..

sabar bebanyak yer ciksu,mulut org,kita n suami ok jer kan..hmm

-exam saya habis 13 hb...
-alhamdulillah, dah tak muntah skang, makan pun dah lalu, cuma kalu letih terlmpau ja saya muntah,huhu
-sesama ciksu, saya pernah dok tempat ciksu, walaupun 2 tahun setengah, macam2 dah lalui, sindiran tu xyah cita..tapi Allah lebih tau apa yg terbaik..saya redha, dan skang, alhamdulillah..;-)

Kuatkan semangat cik sue... Moga dipermudahkan amin...

apapun ciksu..teruskan berusaha inshaAllah pasti akan ada berita gembira nanti.
pedulikan kata-kata negatif org sekeliling tu

Sabarlah Sue...ini yg terbaik buat masa ni. Sy dah beranak 3 ni dah tak sempat nak relex2. Tunggu anak besar la kot...Allah uji ikut kemampuan hambanya. IsyaAllah yg terbaik utk Sue & hb yg sabar menanti...Senyum sikit...byk pon tak pe...

InsyaAllah pasti ada perancangan Allah untuk ciksu. Yang pasti, hasilnya nanti akan sangat indah. Hanya perlu sabar. Allah masih mahu menguji kesabaran ciksu dan suami ni.

Mulut manusia mana boleh kita halang QR....sabar je lah....jangan stress stress

mulut orang ciksu..memang kita tak boleh nak tutup..sabar ye.. =)

Yang penting berusaha sampai berjaya.

betul tu...semuanya Allah yang aturkan, tak kira soal jodoh ke anak ke dll..yang penting rezeki yg Allah beri sangat luas...apapun nana sentiasa doakan untuk ciksu:) ciksu teruskan minum ephyra ye,takmo stress2 da tau,peduli je kata2 ngtf tu,caiyok ciksu!

ce download application dari playstore. App woman log... senang nak tau bila tarikh subur... tak payah pening nak kira2... aku pakai ni je...

Betul tu sis..apa yg penting sis tetap usaha..jgn putus asa ya..ttg cakap2 org di luar tu pedulikan. mrk tak rasa apa yg kta rasa..semua ini Allah yg tentukan..apalah daya kita sbg hamba...sabar ya...

sabar ye syng. orang mmg blh cakap apa je dan macam2.

kena motivasi sendiri Allah belum bagi mungkin sbb tgk kita blm 'bersedia'. bersedia dari segi macam mana? byk faktor

mungkin kewangan family, mungkin keadaan diri dan byk faktor lagi. yg penting Dia nak kita selalu dekat dengan Dia.

saya doakan moga dimurahkan rezeki awak dan suami. jgn putus asa, insyaAllah satu hari nanti dipermudah Allah.

lagi besar dugaan dan ujian lagi dekat Allah dengan kita. itu yg suami saya selalu pesan dari dulu :)

sy doakan sue semoga berjaya utk timang anak tahun nih jugak..

tahun ni nak masok tahun ke-4 kami berkahwin.. dan masih menantikan cahaya mata.. sedih.. tp itulah mereka ssh nk phm ker kesedihan kite ni.. ?? baru2 ni ada akak kat opis boleh plak ckp.. mak deqla x smpt la dpt cucu dari deqla.. ya Allah perasaan sedih tu Allah je yg tau.. dah la tgh sedih mak dah xde, sampainya hati dia ckp mcm tu.. xpelah hari ni hari dia.. hmmm..

sy pernah alami ciksu...cuma yg perlu sy katakan...ciksu jgn putus asa...mencuba adalah kaedah yg bagus..tp ikhlas dan redha itu yg penting..insyaallah ciksu...yakin dgn diri...positifkan diri..mohon Allah bantu..kami semua mendoakan..amin..ya rabbal a'lamin..

Sabar ciksu.. hanya tu je yang boleh ros cakap. Walau ros ni baru menginjak ke dua tahun. Tapi memang perasaan ni sensitif sangat... selalu terusik.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF