Sosej Kacang Panggang...

Hari ni tak berapa nak rajin. buat makan ala kadar je. jadi le nak mengalas perut kan. meh la tengok saya makan apa :D

Ingat nak buat telur goreng dengan kacang panggang. sekali macam tak lalu pulak nak makan nasi :(

So, kita buat Sosej dengan Kacang Panggang makan dengan roti gardenier je la. boleh la kan dsri tak da. nak buat pon cepat & bahan dah ada. 

Tadaa. Sosej Kacang Panggang. sedap ke? hahaa. 

 Sedap je. sekali makan kepit 2 keping roti terus kenyang (",)

Tumis bawang holland sampai wangi + kuning. masuk sosej, kacau sampai garing. masuk sos cili, kacau bagi rata rata. masuk kacang panggang + capsicum hijau + merah. kacau bagi sekata. perasakan dengan garam secukup rasa. siap.

Roti buang kerak tepi. tak suka ok. golek golek dalam pemanggang ajaib kejap, bagi garing sikit. kemdian goreng kentang seround. siap.

Tu je la nak share dengan uols. hihi. Ok. tata titu.. 




Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Sosej Kacang Panggang..."

Ini kalau makan bekpes mmg kenyang sampai ke errr... sejam dua bagi saya hahaha. Si JJ pun duk makan sosej ni ha, tapi sosej rebus jer memang tak la I nak masakkan sos bagai untuk dia kan hehehe.

Buat la ciksue kueh lidah boyo tu, saya resepi mana dah ambik, renyah tu tak la mana, ralit gak la buat nya, sedar tak sedar berjam jugak menggulung menggoreng hehehe.

Mousaka tu pun try la buat, kalau tak habis buh jer dalam freezer, esok lusa or tulat nak makan just potong seketul panaskan jer. Saya boleh makan banyak tapi tak kenyang mana la, nak kena nasik jugak hehe.

Eh..ala barat plak arini.haha.okla tu.simple.

Alamak tetiba lapor tgk mknn tu..moga trmakbul doa nak prgnant..amiinn..


http://www.ibuzara-corner.blogspot.com/

Sedap!.. sllu juga kami makan sosej kacang panggang ni sis.. makan masa breakfeast...:)

Nak sikit... baru habis nasi goreng, berkenan pada makanan orang pulak.. haha.. patutla buncit

macam sedap laa pula kacaang panggang tuu

kacang panjang tu paberet husband saya..tapi kitorang tak masak camtu la.. vini dia femalash..hahaha..

wahhh..
simple jek..
mkn time mlm pun ok nie..
diet atenya..haha

sedapkan.. akak suka tapi anak2 tak suka kacang panggangtu.. akakler menghabiskannyer sorang...

aduhai belum bfast lg ni...kebuluran terus tgk menu ni.uhuhu

akak suke kacang panggang ni..itu yg rasa mcm nk nangis org tu tayang2 kat kite uhuhuhu

kacang panggang tu memang terbaiklah sy suke dgn telur hancur.. amir pun hihihihi. mkn dgn roti

aishhh....best ni cik su..thank dear,nnti kak try buat..simple je haa.....kacang panggang tu buat kak terliur..hehee

Kenapa ya makanan orang malas nampak rajin aje di mata saya? Saya kalau dah malas, memang tak berasap dapur. Makan apa yang dah sedia ada!

wahh boleh try.. teringat ada sosej dlm peti ais tu..hihi.. tp kalo mkn ngan nasik pun ok kan?

walau simple. terasa kesedapan nya. haha

Sedpanya...
dah lama tak makan kacang panggang

sedapnye....makan nih pun dah kenyang tau

dah lama teringin nak makan kacang panggang tu tapi takut tekak tak terima plak..hhuhu..

sedapnya nampak...kalau mkn betul2 boleh kenyang sampai petangkan.. :)

ciksu.. adik saya suka sangat makan kacang panggang tu.. tapi sy tak berapa lalu ngan bau dia..hehe

Sesekali ubah selera, sedap jugakkan.. Ros tak pernah try beli kacang panggang ni lagi...

kacng pnggang!! kegemaran hubby sy.. sy ni ntah knp xlalu nak mkn..

oo, good idea ciksu. Sosej dgn kacang panggang tu masak skali. biasa sosej tu tak penah la campur skali dgn kacang panggang tu.,

errrr kalau saya boleh kenyang dlam tempoh sejam je lepas tue kena cari makanan lain pulak ihihihi. tmbh2 bila menyusu nie lagi kuat makan, alhmdlilah :)

salam QR..
simple2 ni la yg sedap..
series..tgk pun dah terliur2.. hihi...

wow..macam yg IbuNoey pernah buat la..tapi IbuNoey makan dengan telur goreng hancur..;)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF