"Kalau dah jodoh"..


Puas mengukur jalan di siang hari, malam 27/4/2014 kami lepak di Padang Sekolah AU2, Setiawangsa pulak. Dengar ceramah agama oleh Ustaz Kazim Elias untuk rakaman 
"Kalau dah jodoh".
In shaa Allah akan disiarkan di Astro Oasis sebelum Ramadhan dengan tajuknya "LA TAHZAN" :)

Tertarik kupasan mengenai hal anak. 
Saya ringkaskan saja di sini. 
Selanjutnya tunggu tayangannya nanti ye (:


"Jangan la orang sekeliling mempersoalkan kepada pasangan yang tiada zuriat dengan persoalan yang mereka sendiri tiada jawapannya. Semua itu kehendak Allah. Jangan sesekali digelar mereka PASANGAN MANDUL. Jagalah perasaan mereka juga. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui"..

"Bagi pasangan yang diuji, janganlah kamu bersedih sebab Allah tidak kurniakan anak kepada kamu. Sesungguhnya tanggungjawab untuk menjaga anak itu lebih besar. Bersabar dan jangan berputus asa..'

Sebelum balik sempat singgah gerai milik Pusat Barakah.


Kami cuma beli Kismis Irham macam tahun lepas RM10
Air yang dibacakan 30 juzuk oleh anak2 di Pusat Barakah RM10
3 botol minyak angin yang dibacakan ayat2 Ruqyah RM8 sebotol

Masa beli barang2 ni sempat la nyembang dengan akak yang jaga gerai tu pasai duatiga perkara. 
Sebelum nak balik sempat akak tu gtau
  "yang saya nampak lemah & dia doakan semoga semuanya baik2 aja nanti.. aamiin"..

pppsssttt: Alhamdulillah, ini kali kedua dengar ceramah oleh Ustaz Kazim Elias secara ’live’. 
Kali pertama pada 30/11/2013





Previous
Next Post »
26 Komentar untuk ""Kalau dah jodoh".."

Alhamdulillah..seronok dok dlm majlis ilmu..

saya pertama kali dengar masa ustaz datang kat UUM, ceramah pasal mak ayah, memang kuar air mata la,,sedih...

alhamdulillah...
berpeluang jugak ye..
kami xpenah pun..huhu

Alhamdulillah termotivasi dengan entry ni. Rasa tak puas hari insan lain ni mmg satu dugaan yg memang menggangu kita kadang2.m banyak dugaan kena hadapi dgn berlangsungnya kehidupan kita ni. Banyakkan sabar je..

kekadang kita gurau2 tanya org yg dah lama kawen bila nak ada anak, tanpa sedar org tu terasa... lebih baik jgn tanya langsung soalan sensitif tu kan?... kita doakan saja....

bestnya dengar cramah....dh lama x ikut ceramah..

**dah makin cantik blog dia :)

Ye...btl kate ustaz..bukan itu yg kami nak...tapi klu itu telah ditakdirkan oleh Allah..Siapa lah kita untuk menentang-Nya hanya memohon doa dan redha atas ujian dan dugaan :)

suka minyak angin tu, selalu kelek dlm beg...

menariknyer dapat menontonnyre secara live. moga mendapat manfaatkan...

bestnya dapat dengar ceramah live..

Sekurang-kurangnya ceramah ini dpt memujuk rajuk hati menanti permata CikSu kan..

inshaAllah ada jodoh dan rezeki ciksue nanti.. moga ciksue kuat dan tabah..:)

ape maksud ayat last makcik tue? tak terfikir pulak akak jawapannya huuu

itu la yang pelik orang yang duk bertanya tu ingat main petik jer ker nak dapat... takper la, kami selalu doakan CIksue :D

salam QR..
suka tgk ceramah ust kazim ni...
berilmu sambir berhibur..

urmm..betoi,jodoh pertemuan ajal maut,rezki semua urusan allah..

betul tu mungkin ada hikmah disebalik semua ni...tabah n sabar ye ciksue

Seronok dnga ceramah ustaz kazim...

best nya dpt tgk live..utz tu nmpk awet muda ek

InshaAllah, apa yg berlaku ada hikmahnya...Yakin, Allah akan beri bila masanya tiba nanti...

best dapat dengar ceramah live kan..
ciksu, tak faham ayat yang last tu....

dpt tgk live..bestnya..xpnh lg sy dgn ustaz kazim kalo live huhuhu kat tv je slalu

akak tu pandai tgk org ke, hrp2 ciksu nampak je lemah tapi dlaman kuat.

betul la tu kata2 ustaz. setuju sgt. jgn la main lepas ckp je. kena jaga hati org jgk.

Eiii bestnya dapat dengar ceramah Ustaz kazim ni...selalu dpt dengar kat TV jer......bilalah dapat peluang dengar live

Suka dengar ceramah ustaz Kazim ni. Memang tak kering gusi tapi sekurang-kurangnya dapat menambah ilmu di dada. Belum pernah lagi pergi mendengar secara live.

untunglah tgk live.. deqla tgk kat tv jer.. kelakar gak ustaz ni kan..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF