Ketupat & Lontong Johor..

"Alahai... alangkah nikmatnya kalau dapat makan ketupat palas & lontong johor petang2 gini kan".. 

Dua2 menu ni saya rindu sangat nak makan... walaupon saya bukanlah peminat tegar ketupat palas & lontong johor tapi boleh la... sekadar layan anak tekak @___^

Sebenarnya kan saya dok bayang kedua menu ni masa duduk JB dulu... kan dah kata saya memang dok teringat menu Johor je sekarang ni... hari tu dah layan Mee Rebus dengan 
Keledek Goreng Sambal Kicap.. puas hati dah... Nasi Ayam Penyet tak dapat lagi.. 

 2,3 hari ni dok terbayang dua mende ni pulakk.. haisshhh..

Hakikatnya ketupat palas pemes di utara... tapi masalahnya masa dok JB ada jiran saya ni orang Kedah.. tiap kali Raya Haji masa kami tak balik kampung, dia memang akan sediakan juadah ketupat palas & lontong johor.. 
 ntah le tetiba pulak ghasa nak makan... 

In shaa Allah ada rezeki dapat la jamah nanti ;)

ppsssttt: Jangan lepas ni dok terbayang Sate Wak Rado sudah... itu memang kena zaasssss turun JB jugak la nampak gayonya... Sate Wak Rado tak sama dengan Sate Haji Samuri... hahahaaa..



Previous
Next Post »
38 Komentar untuk "Ketupat & Lontong Johor.."

KA suka ketupat palas versi kelantan yang ada isi serunding daging dalam tu sedap tu !

Assalamualaikum kak, wallahhiii.. terliur sheila teringat semua ni.. paling nak sangat makan laksam! perghhh! singgah menabung nissan sini~~~

Sedapnye... dok terbayang gaklah ciksue...

ecah orang utagha.. so xpernah merasa lagi ketupat or lotong johor.. tringin jugak ^^

sedap ye sue mkn dgn lontong.. sy selalu ketupat palas mkn dgn rendang..

nak bayangkan makanan jugak.. hehehe..

Salam QR..
amoih...dok cerita pasal makan jer... tetiba buat cma lapaq... :p

sedapnya...

Lontong tu lama gak x mkn... Tertiba teringin juga..

hai ciksuuu.. sihat?

macam nak gahaya pulak ciksu dok sebut menu2 gitu.. hihi..

kesiannya..kalau dekat,akak boleh tolong buatkan ketupat palas tu...seakli dgn rendang/serunding..:)

Salam Sue..KLu K.atie suka mkn ketupat dgn kuah kacang/rendang...sedapnyaaa!!

citer pasal raya haji best kan raya haji kt utara meriah budk2 siap dpt duit raya lagi....

perghh.. kombinasi utara selatan tu.. haha

Lama ke cik su duk JB?mcm beria je teringat johor ye ni.meh la cik su trun meh

Ketupat... Rindunya huhuhuhu...

Haha.. teringin ya. Ada apa apa ke? Akak kalau teringat kat johor akak rindu nak makan mee rebus, tauhu bakar dan nasi ambeng. Makan kat sini rasanya tak sama.. sate rado tu akak tak penah dgr pulak. Bila nak boleh rasa ni?

memang rindu sangat nie!!! hihihihi

kalau turun Johor jgn pula bagitahu kakak tau. mana tahu kakak pun boleh join sama:)

haa, kalo ciksu dah sebut2 sate wak rado tu karang teringin la tu nanti. Sbb dah teringat kan.

saya kurang makan pulut tapi bila dihidangkan mesti nak cuba.. hehehe..

saya kurang makan pulut tapi bila dihidangkan mesti nak cuba.. hehehe..

amboi susah nak caritu ... buat sendiri tak samakan.. maalumler nostalgiatu tak boleh dijual beli...

baru lepas makan satay kat kota damansara sabtu lepas. hihi

ok la not bad juga kat gulam mee damansara tu :p

dok jb ni, ros suka sangat makan laksa johor tau ciksu. hihih

apa pun xleh lawan ketupat palas kan Cik Su kan..
sgt2 la sodapppp..
bila nk balik mai sini?

Wahhh tetiba rasa nak raya plak ada ketupat lontong bagai :)

My peberet too

Kecur ailio plak bila cik sue sebut makanan2 tu ☺

2 mgu sudah ada buat lontong ni. Sedap. Puas hati makan. Tp klw buat lontong kena ada kuah kacang kan baru kick.

tudiaaa ciksue..kemain senarai makanan yg nak dicuba..

dapnya..tp kat klang ni ada gak lontong sedap.. tp skrg ni tetibe teringin bebeno nak mkn mi bandung..adoi, dapnya!

Macam macam dah teringinnya ni...ada dah ke? Okje doakan moga sudah ada dlm tu...Inshaallah

ayah CN naik darah tinggi sbb suka benor ketupat palas ni la, pulut kan, tp mmg sedap ! hehe

wahh..nur pulak jadi kecur liur bila duk baca entry pasal lontong ni..ketupat palas pun lama dah xmakan ni...

sedapnyaa kalau dapatkan..kikikiki

Orang Johor pun tak tahu sate wak rado ni camna Ciksu? Keteringinan CikSu ni lebih teruk daripada saya yang sememangnya orang Johor, cuma dah lama tak balik Johor.

Oh, jangan sebut-sebut pasal lontong, susahnya nak cari lontong best kat KL nih.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF