Lori SYABAS datang lagi....

Ye, lori SYABAS ada kat bawah tengah hantar air kepada kami. kiranya ni malam kedua dapat bekalan air dari lori SYABAS. Ni pon baru je lepas ngangkut air naik ke rumah. 
Apa maknanya ni????

Tadi tengok berita macam ada berita yang menggembirakan tapi untuk warga Selangor. warga Wilayah Persekutuan acaner pulak???? :(
tolong kami, bantu kami. hukhukhuk

Esok 1 Mei. sekiranya esok masih tiada air jugak maka genaplah seminggu perumahan kami tanpa air. untuk 6 hari ni memang terus menerus ye tak da air. bukannya 2 hari ada 2 hari tak da tu tapi 6 hari ’direct’.. 
cer bayangkan sekejap, boleh!!!!

Ada satu kesah petang tadi. cik abe tengah beli goreng pisang. tetiba ada le sorang pak cik ni dok meroyan air tak ada. sekali cik abe tanya dia berapa dah tak da air. dia cakap 2 hari ada, 2 hari tak da. pastu cik abe pon gtau la yang kami dah 6 hari ’direct’ tak da air ni. 
okje :)
terus pakcik tu blahhhhh... 

Sekali tokei goreng pisang pulak bersuara. 
"Allah nak uji kita sebenarnya. berusaha untuk cari air & bersabar..."






Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Lori SYABAS datang lagi...."

tokei pisang goreng jugk yg betul huhu...

Syabas betei. Itu la uols ni bagus walau darurat macam ni still tenang, yer la nak marah2 mengamok pun tak guna kan, baik bertenang takder la kuar peluh kang berlengas nak kena mandi selalu tengah2 air takder ni. Hehehe see pakcik tu kan dah malu sendri, marah2 macam dia sorang takder air.

betul2 ujian tu bgi org yg bersabar n mampu je kan..satu2 dugaan akan diturunkan kt hamba2 nya...demi menginagi 'kuasa' Nya...

ada masalah lain lak kot QR?Naper lama sgt tu?dua ari pun dah xleh dok diam ni kan pulak smpai sminggu tu!!

ek elehh.. pak cik tu bising je.. syukur laa 2 hari ada 2 hari xdak..

memang betul2 ujian kalau time takde air ni kan sue

mujur la dtg hntr air juga kn..

Ujian Allah dlm macam2 cara...antara sabar dgn tidak aje kita ni...
harap kita semua ok

aduii! sampai 6 hari takde air..mmg parah tu sis..
betul jugak kata tokeh goreng pisang tu...:)

Area mana ni sue? Nnt akk tnye husband. Dia keja SYABAS. Mungkin ada masalah lain kot.

salam QR..
huhu..6 hari?? cma sehari takda air pun dah rasa azabnya..
semoga nnti catuan air berakhir

seksanya takde air.. ape pun tak boleh.. huhu.. sabar ye ciksu, ada la berita gembura nanti..

sekurangnya pokcik ada juga air selang 2 hari =)

6 hari QR ? siannya ....nasib berdua je...Tapi susah gak nak mandi tu...emmm...Menguji kesabaran sungguh!

Sian betul orang kawasan sana ya.. kawasan tekanan rendah nak buat macam mana. Kena banyak sabar masa situasi mcm ni. Setuju dgn tauke pisang tu

betul. ujian sebenarnya nie. ada hikmah dalam ujian nie. sabar aje la huuu

Azab nya takde air kan kak..

Lamanya Ciksu takda air. Kalau sayalah 6 hari tak berair kat rumah, mahu nangis-nangis. Baju aje satu hari satu bakul penuh. Kalau 6 hari? Mahulah minta MC sebab nak buat kerjarumah yang tertangguh :)

alhamdulillah sekrg dah ada kan.. lega rasanya ye..

Hahaha.sekali tokei pisah bersuara

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF