Nasi Goreng Serunding Ayam

Menu paling senang... janji boleh mengenyangkan perut di pagi hari... 

Nasi Goreng Serunding Ayam...

Hahahaha... curlassssss kan nama menu nasi goreng aii hari ni... 


Gara2 bangun pagi tadi la ni... sekali bukak pili, air tak da lagik... huahuahua... semalam  jam 12 malam air ada lagi... ntah kenapa pagi ni tak da air pon pon tak tau ler... 
nasib, nasib :(

kali ni tak dapat la nak dipastikan sebab musababnya... dengar kata catuan air ditamatkan tapi mana tau kot2 buat kali terakhir dicatu.. mmmm, mungkin la..

tak pon tangki air yang probelem atau ada sape2 yang berkenaan tutup suis/ paip utama.. sebab pernah terjadi sebelum2 ni... pernah sekali tu berlaku kejadian suis utama terjentat jatuh masa kilat/ guruh... bila buka pintu bilik pam air baru ler tahu puncanya... 
ada jugak kes orang berkenaan saje2 pergi tutup pili utama... macam2 hei...

"sabaq je la"..

Berbalik kepada tajuk utamanya, acaner yang boleh ter’pi’buat Nasi Goreng Serunding Ayam ni... hahahah... sebabnya kebetulan ada lebihan nasi semalam... pastu kalau nak guna telur, ikan bilis nak kena basuh bagai kan (kes nak jimat air sebab tak tahu sampai bila air kali ni takda pulak)... 
sekali buka esbok ada lebihan serunding ayam... apalagi terus ambik pastu gaulkan sekali dengan nasi tu... haaa, kan senang :)


nasi putih + serunding ayam + garam + perencah nasi goreng ADABI sikit... nak bagi warna kemerah merahan giteww... 
pastu tumis bawang putih, letak sayur kacang panjang + cili merah + daun sup.... saje bagi nampak menarik warnanya.. tak sampai 10 minit pon.. siap ^_____°
 pastu tabur bawang goreng sikit...  

pppssttt: alhamdulillah kenyang jugak... bab basuh membasuh, karang pikir lain... mana tau, sat lagi petang dah da air ke kan.. air yang ada kita simpan dulu... hikhik
Previous
Next Post »
34 Komentar untuk "Nasi Goreng Serunding Ayam "

pas ni leh buat ni...harap2 air ada la balik maam biasa...

bagus.. kreatif di saat darurat takdak air hehe

Assalamualaikum kak, perencah nasi goreng ADABI memang sedap. terliur tengok nasi goreng. esok nak request mak masak lah. hehe skrg dah malas nak masak. hihiiii singgah menabung astrogempak sini~~~

kira idea spontan la ni yea...selalunya yg simple mimple ni sedap tau..hehehe.... :)

nice resepi.. x penah bikin lagi.. thanks sharing dear.. :)

serunding ni, makan gan nasi putih pns² pon ok dah,lbh bselera ketika sahur kan..

tabah nye la ek takdak air pon rajin lgi masak w/pun simple je ;)

kreatif betul ciksu.. bagi ler apa je konfem jadi menu.. hehe..

Susahnya tak ada air ni kan. Kakak tapi terpikatlah pulak dgn resepi nasi goreng CikSu ni..

Masalah besar kalau takda air ni. Nak masak apa-apa pun boleh jadi perkara susah.

menarik ni , boleh nanti dicuba2 tq !

la syiannya xde air...Nampak sedap la nasi grg cam tu

salam QR..

hihi..kalo bab mencipta nasi goreng serah saja ke QR .. ^^
pestime jgk dgr nasi goreng serunding ni.. mesti sedapppp...nyum3.. ^^^

Nasi goreng camni yang sedappp... ^__^

Bila takde air...mesti jd kreatif kan?

simple but nice.. hehe.. ciksu, selalunya ade susu nubian kat jusco tu..tapi hari sy pergi tu xde pulak.. tesco kat tempat saya ni xde jual.. nak kena pergi shah alam pulak...

Janji kenyang kan QR...tak kiralah letak apa pun dlm tu hehe

masak simple macam tu lg senang kan ciksue..sodap pon sodapp..hehehe..

simple dan sedap, akak suka makan ngan kicap manis nyummy!!

macam kat area umah akak ni mmg dia ikut jadual, tp cepatlah catuan ni tamat, susah bebebor air xde

Wah..serunding ayam. Aklau serunding daging akak penah buat jadikan nasi goreng. Mmg sedap.. insya Allah kabar gembira pasal catuan air ni.. lega

janji perot kenyang. hihihi pandai dia jimat air hihihi

air tk de susah juga kan...

jd la juga nasi goreng serunding ayam ..nyummy..

Yang simple gini yang sedap, Ciksu. Masih takda air lagi? Saya dah lama rumah ber'air' dan tak dicatu-catu lagi. Tak sangguplah bila air takda ni. Semua kerja rumah terganggu.

idea brillion.... hikhikhik

memang sedap sangat nih..serinding tu..adoi..sedap2

berkreatif dalam keadaan darurat yer Ciksue... bijakkkk bijak :D

sedap ni.. ssekali sekala tukar menu :)

kreatipla cik su ni..boleh cuba la lps nie,

oo, kretip kretip. sedap jgk bila imagine kombinasi tu.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF