17 tahun menunggu..


Masih ada yang lagi lama menanti.. pembakar semangat buat yang masih menanti..
 jangan mudah mengalah & berputus asa walaupon pelbagai usaha sudah dilaksanakan.. 
yang penting Allah Maha Mengetahui.. janji Allah itu pasti.. sama ada lambat atau cepat sahaja >_<

Betul tu, bagi saya IUI atau IVF hanya lah salah satu usaha/ cara yang boleh kita guna pakai.. perlukan pelaburan juga.. hasilnya belom tentu lagi.. sekiranya Allah izinkan maka ada la.. kalau Allah tidak izinkan pasti ada sebab musababnya.. berprasangka baik dengan Allah.. 

Tapi saya memang takut kalau nak buat IUI atau IVF.. tak sanggup rasanya.. bukan sebab duit tapi sebab tak sanggup biarkan diri di cucuk bagai.. hukhukhuk.. itu lah salah satu sebab kenapa saya tarik diri dari meneruskan rawatan di HKL pada 12/2012..

KERANA SAYA YAKIN BOLEH MENGANDUNG SECARA ALAMI/ NORMAL.. yang penting DOA + USAHA + IKHTIAR + TAWAKAL = D.U.I.T
ALLAH sentiasa bantu hambaNya.. 




Previous
Next Post »
36 Komentar untuk "17 tahun menunggu.."

sebaik-baik perancangan kita. perancangan Allah lebih baik :)

Insya Allah, Ciksu! Semoga ada peluang bergelar ibu. Jangan patah semangat dan terus berusaha.

InsyaAllah sis.. pasti akan tiba masanya.. berdoa dan usaha jgn putus.. Sama dgn Pak Itam suami..11 tahun menunggu baru ada anak.. sabar ye ..:)

salam perkenalan....kesiannya...nat yang baru 5 bulan menunggu rezeki anak pun rasa sedih...ini kan pulak 17 tahun....boleh nat tau da sakit ke or what....niat nak membantu kalau boleh....

17tahun? masyaAllah... sgt sabar dan tabah ....

awak jgn sedih2 n stress2 okey.... usaha, doa dan tawakal...jgn berhenti berusaha dan berdoa yeak....lieya doakan yg terbaik utk awak...

Berusaha dan bertawakal.. takde yg mustahil bila Allah menghendakinya.. In shaa Allah

semoga segala usaha sis membuahkan hasil.

salam perkenalan...nat da email QR...semoga Qr cepat2 dapat anak...amin...

inshaAllah ciksue..
husna percaya dengan kekuatan doa..semoga tabah lalui liku2 kehidupan..:)

in sha Allah, ciksu.. ada rezeki nanti.. :-)

insha Allah boleh sue :)
akak pun dah masuk belas2 tahun
tapi ada lagi yang lebih lama dari kita ye

InsyaAllah selagi kita usaha pasti ada hasilnya... contoh spt dlm komen tu 17 tahun bukan tempoh yg singkat..tapi rezeki mereka Alhamdulillah....

salam QR..

Alhamdulillah..
setiap hambanya sudah ditetapkan bahagian utk kita..
CMa mendoakan cik su dan juga rakan2 yg masih menunggu diberikan rezeki anak oleh allah :)
aamin..

Adik ipar bunda 12 tahun kawen baru dapat anak...anak yg pertama lahir awal January dan anak kedua lahir hujung Disember pada tahun yang sama..

Selang tiga tahun dapat sorang lagi yang bungsu...

Alhamdulillah...sebelum tu puas jugak berubat traditional dan hospital/doktor pakar....

insya allah.....ciksue. tu la nak cucuk cucuk ni kena pikir banyak kali. and u know ur body better.

InsyaAllah...kuatkan semangat dan teruskan berusaha.Allah pasti mendengar doa hambaNya...
Kagum dgn kakak tu...17thn...Alhamdulillah

its true..akak dulu pun buat rawatan tapi setakat makan ubat n injection je.6x buat tak jugak lekat2..then berenti sebab x larat nak menangis tiap kali miss P datang.2 months after stop treatment..hihihi alhamdulillah dah berisi.rezeki ni kadang2 Dia bagi time kita tak jangka.jangan putus asa cik su..sometime Allah suruh kita tunggu lama supaya kita akan lebih hargai bila Dia memberi

InsyaAllah..bila tiba masanya nanti, kita yang berTTC ni akan dapat juga merasa perasaan indah bergelar ibu..aaminnnn..(^^)

InshaAllah, ada rezeki su soon.... Amin :-) yg penting jgn putus doa dan jgn putus harap kpd Allah

Ciksu jgn berputus asa yer.. inshaaAllah ada rezeki ciksu sbb Allah lg tau apa dlm hati setiap manusia tu.. hugg ketat2

in shaa Allah... berkat doa dan usaha pasti ada hasilnya..Allah nak tgk sejauh mana kesabaran kita. Allah takkan beri dugaan melebihi kemampuan diri kita. kita rasa penantian kita cukup lama, tapi bila baca komen tu, tak sangka ada yg lebih lama dari kita, malahan ganjaran terindah dah pun diperolehi berkat kesabaran mereka. in shaa Allah, ciksue dan suami akan merasainya juga saat2 tu...kami sentiasa doakan kebaikan kawan-kawan. yg pasti jgn terlalu stress dan jangan terlalu pikirkan sgt..takut diri tak bleh terima kenyataan

p/s: nak cuba cara homopati?

why not QR amik ank angkat dulu..selalunya bila wat camni.sekejap je lekat ler...inshaallah

malam ni malam jumaat.... jangan lupa berusaha dengan kuat dan berkali kali... huhu...

Insyaallah akan tiba jua saat itu.
kwn sy slps 15 thn dia pegnen.akan bsalin akhir bln 7 nti

assalamualaikum ciksu..
insyaAllah.. ada rezeki untuk ciksu.. yang penting kena usaha & usaha selain dari berdoa.. saya yakin Allah akan beri juga zuriat buat ciksu.. :)

sabar yer cik sue..rahsia Allah tiada siapa yg tahu..

insyaAllah..ada hikmahnyaa.. smoga akak dan suami byk bersabar.

ecah doakan yg terbaik untuk akak =')

in sha Allah akan termakbul doa sue suami isteri..Allah mengetahui segalanya..jangan putus berdoa ye..

Insha Allah... Allah tahu yg terbaik...

Betul QR sepupu OKje sendiri pun ada yg mengandung selepas beberapa tahun menunggu... Betul anak adalah rezeki dari Allah sehingga Dia izinkan...jangan pernah give up

yes ciksu can d.u.i.t.

ciksu, awk menang giveaway saya yg tak seberapa tu. tahniah.

Alhamdulillah.. tumpang syukur dwngan ibu yang gigih ni. 17 tahun ya. Pasti gigih dan kuat semangat orangnya tu. Harapnya Ciksu pun sama ya.. Insya Allah bakal terima berita baik..

jodoh ajal maut rezeki anak semua rahsia Allah kan ciksue...perancangan DIA YANG MAHA HEBAT:)

INSYAALLAH ALLAH MAKBULKAN ... 17 TAHUN MMG LAMA BETUL TU KAN.. LG KUAT MEREKA DIDUGA..

Btl tu. Kwn akak pun buat ivf tp gagal sbb rahim lemah. Emosi kena stabil. Apa pun insyaAllah... Ada rezekinya nnt.

Doa..usaha dan tawakal ciksu. In shaa allah, ada nanti tu.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF