Cara belah Buah Zuriat/ Buah Adam Hawa

Rentetan dari entry KEBERGANTUNGAN KITA HANYA PADA DIA.. 

Semalam saya ada berkongsi Cara Kira Waktu Subur kan.. jika uols tak nak kira manual, uols boleh je download kat goggle play.. carik "application womanlog"..   

so, boleh pilih nak cara yang macam mana.. janji buat tau, jangan pulak tak buat. hihihi.. 

oke.. berbalik pada tajuk entri, hari ni saya nak sambung dengan entri ini pulak.. uols pernah tengok buah zuriat??? kalau tak pernah tengok atau mengenali buah zuriat meh saya nak perkenalkan ^____~



buah zuriat ni sebiji kami dapat tahun 2010.. kawan mak saya bagi..
 disebabkan tatau nak buat macam mana, saya simpan je la.. 
sebiji lagi member cik abe bagi tahun 2013.. saya ada buat entry DI SINI.. 
kita kawinkan la diorang ni. kikiki. 
barulah sehati sejiwa kan (",) uols boleh tengok SINI cara2 menggunakannya.. ada 2 cara.. sila klik ye (:

Dalam entry ni just nak tunjuk cara membelah Buah Zuriat..
 mesti ada pisau dan anak lesung batu.. 
supaya memudahkan urusan nanti :)


 

Nampak tak kesan putih2 tu..
hasil ketukan kat pisau tu.. cik abe saya kata buah zuriat MEMANG KERAS.. sebelum nak belah tu jangan lupa baca selawat Nabi dulu ye..
 semoga dipermudahkan urusan nanti :)


Beginilah caranya.. uols letak buah zuriat tu dalam kedudukan seperti dalam pic tu.. kemdian letak pisau atas buah zuriat. kemdian amik anak lesung batu.. pastu ketuk2kan pisau tu ye.. sampai la terbelah buah zuriat tu nanti..

yang penting sabar tau :)

 

Bau buah zuriat ni harum baunnya..

 mmm, saya tak tau nak habaq macam mana tapi baunya memang lembut.. 
yang sebelah kanan tu kalau uols perasan warnanya agak gelap sikit kan..
buah zuriat tu la yang saya dapat tahun 2010..  buah masih elok.. tapi dah kurang bau la.. 

 

Beginilah rupa isi buah zuriat.
alhamdulillah.. cik abe berjaya juga akhirnya.. masa yang diambil tak la lama sangat.. ghasanya tak sampai 30 minit..  :)


Buah zuriat sebelum dan selepas direbus.. 

begitulah warna airnya.. warnanya seakan warna air teh.. 
rasanya pon ok je.. 
tak pahit, tak manis.. sedap je rasanya.. 
ingat!!!! nak berubat kan :)

Kami minum dua kali sehari..
 sebelum tido dan selepas subuh..


chaiyok !!! chaiyok !!!!



Sini pon boleh baca dan kongsi.. selagi boleh cuba saya akan cuba..







Previous
Next Post »
23 Komentar untuk "Cara belah Buah Zuriat/ Buah Adam Hawa"

banyak dah cik su cuba pelbagai cara moga usaha kali ni berjaya ek...buah dia macam isi buah kelapa ye.. ;)

singgah sini sambil klik iklan ^^
1st time tgk buah zuriat. Sblm ni tau nama ja

Waktu mak mertua balik umrah awal tahun haritu, dia ada belikan untuk adik ipar... adik ipar k nrl pun sama, dah 4 tahun kawin belum ada rezeki anak lagi... k nrl ada tengok time dia rebus buah zuriat ni... :)

Semoga usaha ciksu berhasil... In sha Allah... Amin

ada rupanya buah zuriat..
Alhamdulillah salah satu inisiatif terbaru yg husna dengar..:)

chaiyok chaiyok.. pestime dengar, tengok dan tau pasal buah ni, menarik.

test test. dh bertahun tak buh komen kat sini. hehehe.

Salam..hihi saya pun pernah cuba buah zuriat ni..pernah juga buat entry:

http://faizaleda.blogspot.com/search?q=buah+zuriat

tetibe rasa terliur nk try sbb ciksu kata sedap, bau harum. Dah la nama dia buah adam dan hawa. Lagi le rasa nak try, kot2 buah dr syurga, hehe.

kite doakan akak... moga berhasil hendaknya. aamiin

salam QR..
selalu jg baca psl buah zuriat ni..tp tak pernah tgk isi kat dlm tu.. putih rupanya.. tp bila rebuh, air bertukar kaler..
baru tau..
thanks sharing

Sy pernah tgk buah nih...tp xpnh mkn

memanqg keras kan buah tu.. Insyaallah.. kita berusaha, Allah yang menentukan..

Pernah tgk je... Tpi x pnh plak mkn or minum airnya...

Dah pernah tgk & buahnya memang keras. Good luck ciksu. Usaha tangga kejayaan.

cam kelapa...buah zuriat ni biasanya ada jual kat kedai2 yg jual kitab2 agama, kurma, kismis, air zam2 & lain2 produk dr timur tgh.

ramai kata pahit, chaiyoklah cik sue berjaya minum... saya doakan mga dipermudahkan.

pernah dgr psl buah zuriat nih..tp lom penah try..sesuai lah dgn namanya kan utk dptkan zuriat..

tq dear utk perkongsian entri yang sgt bguna ni. in shaa Allah nnt mama lynn cuba kupas dan buat air rebusan nya. ni da seminggu abis period...rugi lak klu rebus skrg. tggu next period la br buat kan ...nk try gengggam masa tdo dulu

semoga dipermudahkan dik. tapi baru pestime tengok buah zuriat nie

pertama kali dengar buah zuriat...terima kasih atas perkongsian...moga dipermudahkan segala urusan....

Cikna ritu minum rasa pedas, rupa2nya cikna rebus guna periuk yg mummy rebus cili,hahaa...;-)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF