Ketupa Palas dah sampai..

hari tu saya ada sebut nak makan ketupat palas kan.

"alhamdulillah.."
dah dapat dah. hihi. rasanya tak lama lepas saya buat entry tu pon. kebetulan.


ketupat palas letak kacang. ada 2 jenis.
satu pulut hitam, satu pulut putih.
cicah pulak dengan serunding ayam
"sedapnya.."

jeng.. jeng.. jeng..


Hahaha.. apa pon tak boleh... ketupat palas pon dipos laju...

Kesahnya, mak nak mai KL tapi tak da sapa yang nak teman... adik2 semuanya ada hei masing2... yang sorang sibuk sebagai tukang rumah, bangchik dah pi Wataniah... dah tu pulak, mak dengan ayah tak boleh mai sekali... mak nak mai sorang tapi saya tak harap sebab jauhkan.. risau lah..

mak bagitau ada buat ketupat palas,
(haaa, macam tau2 je mak yang saya nak makan ketupat palas).. 
serius ok, saya tak cakap pon dekat mak atau cik abe yang saya nak makan
ketupat palas. nak dijadikan citer, boleh dikatakan mak saya memang suka buat ketupat palas ni..sama ada time saya balik kampung atau mak nak mai atau saja2 buat makan.. tak payah tunggu raya.. kalau jumpa aje pokok palas, ada daun yang cantik maka jadi la nanti :)

Kebetulan pulak, hari tu rumah saya ni kejap ada air, kejap tak da air...
 dipendekkan citer, saya suruh mak pos aje la ketupat palas tu..
habis citer ^_*

ppssttt : balance serunding ayam tu la yang saya buat Nasi Goreng Serunding Ayam..






Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Ketupa Palas dah sampai.."

syukur la QR dpt gak merase..akak suka ktupat palas kcg tau..arwah mak akak dlu pun cam tahu2 yg akak suka mkn srunding dging..dipos laju gak..

ciksueee!!!!! ini ketupat kegemaran saya ni, ya allah menjejejjejejejejejees nih hahahaha melampau kan. tapi serius ketupat ini ohmaigod, lucky saya ada beli ketupat dakap semalam, hmmmm pejam mata la makan imagine palas nnt hehehee.

hehehe..senang je..
mesti terkejut posmen..:p

naluri seorang ibu..:)

sedapnya! setiap kli rya mmg timm yg kna balut ketupt plas ni..

percaya x? saya xpenah mkn pun ketupat ni hehe...

sedapnyaaa.. rajin mak ciksu eh.. naluri ibu kot dapat rasa keinginan anak dia.. hihi..

perggghhh...ketupat palas pakai pos.dasat2

OKje pulak terasa teringin nak makan ketupat palas QR hehe...
Cicah ngan rendang sedap ek!

Salam QR..
huuhu..ntulah dinamakan NALURI SEORANG IBU..
jauh mcm mana pun ttp blh rasa 'sesuatu'
alhamdulillah..merasa ketupat paasl hasil air tgn mak.. hhihi..
kurrrlassss mak jemah pakai pos lajuu.. :D
cma suka ketupat palas cicah rendang ayam :)

adoii..dah lama benor tak makan ketupat palas ni.. masa duk Kedah sllu lah makan..sedappnya mkn dengan rendang:)

hamboii siap pos ye...hihi Alhamdulillah hilang la rasa teringin tu kan ;p

Tudiaaaaa
Sgt jeles hokayyy
Smp mak CikSu pos kan..untungnya ada mak..huhu

sdapnya ciksu.. xyah tunggu rya dh dpt.. hihihi..

Sanggup mak pos terus demi anak menantu dia ye. Saya tak penah makn ketupat palas yg ada kacang.

Sedapnya ketupat palas. My feveret.

untungnya ciksu boleh rasa ketupat palas air tgn mak.. deqla ni.. ?hukhukhuk..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF