Pusat Kitar Semula...


setelah sekian lama dok memeram botol2 pelastik di rumah, akhirnya saya hantar juga ke pusat kitar semula Tesco Ampang.. 


pelastik yang depan sahaja.. dua yang belakang tu bukan saya punya ye ^_~

lama jugak la dok nyimpan segala botol2 tue.. 
saya tak suka pulak nak buang kat tong sampah..
lepas guna, cuci bersih2 kemdian masuk pelastik putih tu simpan lek lok..
separuh lagi botol2 tu saya buat stok simpanan air..

masa timbang dapat la 3kg.. RM0.60..
kaca dorang tak ambik pulak.. haisshhh..
paling mahal aluminium.. saya jarang beli barang dalam tin2 ni.. 

kalau uols acaner pulak..
 hantar ke pusat kitar semula atau buang begitu saja?



Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Pusat Kitar Semula..."

Sy pun kengkadang hantar jugak kat tong kitar semula yg MBSA sediakan kat taman ni...tapi kdg2 bila malas...buh dlm plastik asing,taruk saja depan rumah ntt pekerja majlis angkut lah..tapi tak taulah diorg kitar semula ke tak or timbus saja ngan sampah2 lain.Harap harap diorg asingkanlah...

Simpan n bawak balik kg. ayah yg jualkan...

akak jual kat van cina yg bli paper lama...beli bateri lama..nasib xnak bli org lama!!!aritu jual basikal 2buah yg budk2 ni dah xpakai,dpt la rm8..kiki

kami bagi kat org yang angkat sampah tuh. :)

iskkk tetiba rasa terpukul lak dgn n3 ni ha3... sbb akak dok buang jer... insap rasa...

good job dear...

bagus2...kalau kt taman sy tu setiap minggu ad lori dtg beli kertas, botol, besi...

bestla ada pusat kitar semula..cik nor bakar jer klu plastik..:)

Rajin nya sis simpan botol2 air ni..klu akak mmg terus buang..hehe sbb kat sini mash kurang Pusat Kitar Semula ni..:)

kat sini takde plak pusat kitar semula..kt umah tu banyk gak tong2 air plastik..

kalau akak
akak kumpu n bagi kat abang akak
dia rajin pergi juai :)

salam QR..
60sen tu utk 3kg ker?kalo satu plastik mkm ciksu bwk tu bp dptnye..?
cma simpan tin minuman.. kalo botol ni baru nak mula.. hihihi

rajin aih..akak buang gitu je..ngeee..

Biasanya jual kat lori yang lalu depan rumah je..tak semua ambik plastik..

wajib ke pusat kitar semula..dapat duit..:p

ai buang je Cik Su..dok srg x byk pun..ada satu dua ja :)

dulu suami saya rajin kumpul tin utk kitar semula. Pastu saya kata ke dia... buat masa ni apa kata kita buang je semua tu supaya org lain yang lebih susah yang selalu kutip tin tu je yang kutip. Sekurang2nya akan jadi rezeki dia. Mungkin itu cara je kita boleh bantu derang. Cheyyy... lepas tu dia dah tak kumpul dah. Heheh..

oo jual ke sana eh..ok gk tu kn xla buang sja ja..

Ha..a. Kt tesco ampang ada kn..

biasanya buang gitu je..nak mengumpul malas..cam takde tempat lak nak simpan (dasar pemalas)

Jenuh cri pusat kitar semula kat batu pahat ni..huhu

tempat macam ni tak ada yang dekat dengan rumah akak, jadi barang kami buang je dlm tong sampah biasa... kalau ada macam ni bes juga

saya pun main buang je. rasa insaf tengok awak asingkan mcm nie nguuuu

Kena balajar mcm CikSue ni, kitar semula.. bagus amalan ni :D

Buang jer cik Sue....okje malas nk simpan, buat menyemak rumah jer hehe....

Sampai la ni saya simpan botol plastik untuk skim-cepat-kaya si Abang tu. Tapi tulah, dua beg Ikea tu cuma dapat dalam RM3 dah harga plastik RM0.60 sekilo, kan. Ada lagi stok kat rumah nak dihantar, minggu lepas tak sempat dikitar semula :) Lepas ni rasa macam nak berhenti kejap. Suruh Abang cari projek cepat kaya cara lain pulaklah :)

lya mmg buang camtu je..kdg2 org kutip..

lya buang camtu je..
lori sampah kutip, biasa dia asingkan

Tak pernah hantar kat pusat kitar semula.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF