THE LIEBSTER AWARD FROM MARIA FIRDZ

kena tag dengan Maria Firdz


Jemput le baca peraturan dia supaya faham dan senang sikit nak buat entry nanti.. hehe.....

Rules 1: Berterima kasih kepada orang yang nominated korangKorang juga kena letakkan link blog dia dalam blog korang
Rules 2: Letakkan gambar Liebster Award dalam blog korang
Rules 3: Jawab 11 soalan yang dikemukan oleh orang yang nominated korang.

Rules 4: Senaraikan 11 fakta pasal diri korang secara rawak 
Rules 5: Calonkan 5 ke 11 blog yang korang rasakan layak dan mempunyai kurang daripada 
1000 followers
Rules 6: Senaraikan 11 soalan baru untuk blogger yang korang nominated kan
Rules 7: Senaraikan kembali rules ni dalam blog korang
Rules 8: Beritahu orang yang korang nominated tu dan sertakan sekali link entry korang

11 Soalan Maria Firdz untuk dijawab;

1)  ceritakan secara ringkas perihal diri anda?
aku wanita, sudah berkahwin.

2)  negeri kelahiran asal?
kedah darul aman

3)  warna kegemaran?
biru

4)  tempat yang anda ingin lawati?
Makkah

5)  cita cita anda?
nak jadi ummi sebelum umur 30 tahun.. aamiin.. amiin.. aamiin.. 

6)  siapa inspirasi dalam hidup anda?
sesiapa sahaja yang berjaya.. kalau dia boleh kenapa saya tak boleh. yang penting D.U.I.T

7)  ceritakan pandangan secara jujur tentang blog ini?
simple tapi banyak ilmu yang dikongsi bersama.

8)  harapan anda terhadap blog ini?
semoga terus berkongsi pelbagai ilmu & peringatan yang bemanfaat untuk bersama.

9)  perasaan anda apabila datang ke blog ini?
happy & enjoy 

10) harapan dan impian anda dalam dunia blogger?
impian.. nak jadi terkenal macam haniz zalikha & yuyu zulaikha, boleh.. muahahaa.. 

harapan.. semoga rakan2 blogger yang selalu singgah di blog QasehnyaRania akan sentiasa menjadi kawan saya dunia & akhirat kerana rakan2 blogger telah membantu saya menstabilkan emosi saya sejak saya berblog. kata2 semangat & doa2 yang dikirimkan buat saya jadi lebih bersemangat dan yakin dengan ujian Allah swt. alhamdulillah. 

tak cukup 1 soalan.. 


11 Fakta mengenai diri sendiri secara rawak;

1) Anak sulung.. 4 lelaki, 1 perempuan.. sekarang tinggal 4, sorang dah meninggal.
2) Nda ada pekerjaan tetap.. ikut suka rasa hati nak kerja apa. boleh giteww.
3) Suka masak, suka makan. sedap tak sedap belakang kira. janji dapat makan. 
4) Sangat suka makan laksa tapi sekarang kena pantang. hukhuk
5) Suka tengok sawah padi, air laut & pulau sebab rasa tenang.
6) Suka simpan paper bag & pelastik comey2 bawah tilam masa zaman bujang.
7) Mula panas telinga kalau ada yang suka mengata belakang saya.
8) Tak suka mengata orang. janji dia buat hal dia, saya buat hal saya.
9) Tak pandai berenang.
10) Tak pandai menjahit. setakat sikit sikit tu boleh la tu pon kena complain dengan mak sebab kureng kemas. lagipon dulu saya tak belajar Ekonomi Rumah Tangga. 
11) Tak suka bau asap rokok. akan tegur kalau orang tu hisap rokok depan2 saya kecuali orang tu saya tak kenal tapi saya akan buat gaya menepis nepis asap rokok tu. harap dia paham la ye. 


Calon2 yang ditag oleh saya ialah;

2) Masya
5) Putri
7) Azizah
12) Cik Rose
13) 9nOL4


11 soalan yang perlu dijawab;

1) Nama penuh anda?
2) Nama yang digunakan dalam blog, kenapa?
3) Kenapa buat blog?
4) Suka baca majalah Pa&Ma, kenapa?
5) Suka ais batu, kenapa?
6) Suka bersolek, kenapa?
7) Koleksi tudung paling banyak, kenapa?
8) Bila tarikh perkahwinan anda?
9) Set Bersalin/ Set Berpantang yang pernah anda guna, kenapa pilih set itu?
10) 2 tips/ amalan untuk LUKA EPISIOTOMI cepat sembuh..
11) Usia kandungan berapa bulan sebaiknya membeli pakaian bayi..

* silalah menjawabnya dengan penuh ketenangan.. hihi..  
** maafkan saya ye, dah tag baru nak bagi tahu.. hihi..
*** saya pilih 16 orang aje, kalau ikutkan kena tag 44 orang la kan.. tak pa la.. janji dah tag jugak kan.. 
**** dah siap buat JANGAN LUPA INFORM saya ye.. saya nak pi baca tau.. 

Fuhhhh.. lega :)


Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "THE LIEBSTER AWARD FROM MARIA FIRDZ"

Salam QA..K.atie pon suka mkn laksa gak..syian dia kena pantang laksa skrg yer :)

alamak!!! kalau sempat saya join yer...

he3 ramai rupanyer suka simpan beg2 chantek bawah tilam ;)

syira dah jawab semua yg tag..hehe

deqla jwb soklan cik..tp x buat pun soklan blk..hahahaha.. punyelah pemls.. :p

hehehe insya Allah, moga ciksue pun sudi jadi sahabat dunia akhirat, walau pun berat nak heret saya ni hihhi.

huiiii soalan! hehe... in shaa Allah kalu ada kelapangan akan menjawab dlm ketenangan ;)

Ok ciksu. Dah 2 org tag saya ni. Nnt saya buat yerp ☺

jijah akan jawab dalam ketenangan..hee

Hehe... Nk pikir 10 soalan tu pun pening.. Hehe.. Mekasih sudi jawab eh... Dan kita rupanya senegeri... Hehe

dah jawab satu..tinggal lagi 3..hehehe..

akak, saya suka yuyu zulaikha, penulisan dia santai dan best, orangnya pun cute jer..;-)

insyaAllah moga dipermudahkan dan dimurahkan rezeki untuk awak dan hubby punya cahaya mata sendiri amin amin

Dapat bayangkan macamana penatnya Ciksu nak menjawab 4 kali.

takleh makan laksa eh? Angin ke?

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF