ABC + Laksa + Laici.. sedapnya..

Misi mencari ABC. 
Mula2 ke Kg. Baru. Tapi kedai yang satu ni tak jual pulak. Tetiba je kan. Selalunya ada. Tak da rezeki. Pastu terus ke Chow Kit. Nasib ada walaupon ABC seperti yang diidamkan tak menepati selera tekak.

ABC

Sedap memang sedap. Cukup semua rasanya. Bahan2nya pon boleh tahan. Ada jagung, cendol hijau, cincau, cendol merah, kismis & kacang.
Ais kasar sikit la tapi boleh diterima. Cumanya tak ada aiskrim. Semangkuk ni RM2.50. Nampak gayanya memang kena panjangkan langkah ke Seksyen 2 la gamoknya ni. Jauh pon jauh le. 

LAKSA 

 Setelah sekian lama berpantang, akhirnya makan le jugak semalam. Lega. Alhamdulillah, tido semalaman tiada masalah. Kalau sebelum ni saya makan Laksa sakit satu badan. Orang kata demam urat. Lepas ngurut dengan Chu Mah saya berpantang setahun jugak la. 

Saya makan dekat Gerai Pak Ngah Bihun Sup. Orang Kedah. Selain laksa, bihun sup, ada juga Yong Tau Foo & Char Ko Teow.

Suasana di sini memang bising la. Kawasan pasar kan. Gerai pon biasa2 sajok (:


Selesai menjamu selera kita layan Laici pulak. Memang berlambak sekarang di Chow  Kit. Semuanya laici segar, manis pulak tu (",)

LAICI

Amcam tergoda tak nengok Laici segar ni. Udoh le besar2 buahnya. 


Previous
Next Post »
28 Komentar untuk "ABC + Laksa + Laici.. sedapnya.. "

Aduh.. memang besar ye ciksu buah tu.. geram pulak ros tengok. Hihi.. dapat jugakkan abc tu ciksu.. laksa tu rasa macam kat kedah tak?. Heee..

Ros baru je sampai putrajaya dalam pukul 9 malam..

ABC seksyen 2 shah alam terbaik...tapi dh lama tak pegi...

sedapnya tgk abc ngan laksa tu...

fuhhh... tahan2... kenal kawal diet eden ni.. haha

laksa n abc mmg kombinasi yg ummph! :)

arggghh tergoda tengok laici

CN tak berani sangat jln2 dekat chow kit tu, tapi mmg tergoda tengok laici tu, sedapnya ;)

laksa....aaaaa....sabaq2..pntang lg neh

Panas2 ni mmg sedap je dpt makan abc dan laksa kan cik sue :)

bestnye laksa. ! kita suka..

salam kenal,
miss sasu

fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ni kalo bulan puase ko tepek pic ni mau meleleh ailiyoo kat keyboard ni hahaahahaha....

tapi skrang mmg musim laici kan.... aritu beli kat pasar tani sekilo rm12...kat cow kit lagi murah kan harganye....

semuanye sedap2 belaka..tang ABC tu..memang tak abis kalo makan sorg tu..

musim panas dpt ABC mmng sedap! napa makan laksa bleh sakit badan? laici tu tgh musim kan..ari tu gi ganu pun tgh bnyak kt sana org jual...

Aduh, sedapppnya ABC & laksa... :)

malam-malam scroll gambar makanan memang mengundang lapar ni hihi :p

Mak ai laicinya yang paling akak berkenan. Sesuai kalau akak join JJCM ciksu ni. Suami boleh makan laksa dengan Nazif. Naim pula mesti suka abc tu.

salam QR..
cma kalo ngap abc dekat s.alam tu.. ape ye nama kedai tu. ha..abc frado dgn abc pegaga..
thorrrbaek habaq cik su..hihi.. :p
cma dh try mkn laici kelmarin..ermm sedap jgk..manisssss

sedapnya. buah laici kalau yg besar2 tu sy semai biji dia. tapi la le tanam betul2...suka2 jek.

laici letak dalam peti sejuk, makan lak waktu panas2 gini... memang layannnn...

Ciksu, semalam saya ke Santai baru nak buka mulut order ABC katanya dah habis. Kiranya kempunanlah ni. Nak juga pekena ABC sedap sebelum bulan puasa ni nanti :) Laksa pun dah lama saya tak merasa !

weekend lepas baru beli laici segar lepas terpikat kat entry ciksu yg lepas2 tue. manisssssss tp ada jugak yg masam. sekilo RM10

Baru makan ABC last week. Makan ngan tapai. Memang nikmat. Laksa tu sangatlah menggoda.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF