Amalkan beras perang & jus buah-buahan ^_~

Selepas berurut & buat rawatan tradisional islam, kami sedaya upaya mengubah cara pemakanan seharian. Maklum le, kami ni pasangan istimewa, so, kena la menitikberatkan segala yang dimakan sebab ianya turut mempengaruhi kesihatan dalaman. Kami berusaha yang mana boleh & termampu.

Kami cuba makan beras perang sebab beras perang banyak khasiatnya. Ambik masa juga untuk sesuaikan dengan anak tekak ni. Maklum le beras perang ni mana ada rasa kan. Alhamdulillah bila dah diamalkan, lama2 makin serasi, dah macam makan beras putih juga.

Selain itu, kami lebihkan pengambilan buah-buahan & jus buah-buahan. Saya akui saya ni amat kurang minum air manis, lebih suka minum air kosong. Sepatutnya kena seimbang la kan untuk keperluan tubuh. Paling saya suka buah jambu batu & belimbing. Selalunya kalau dah bosan hadap buah, saya buat jus. Rasanya saya pernah berkongsi sebelum ni, isteri member cik abe ada nasihatkan saya, jangan tak ambik langsung air manis, sekurang2nya, dalam air kosong tu letak la sesudu dua gula. Sejak dari hari tu saya terus amalkan.

Jangan lupa kurangkan pengambilan minuman berkafein, makanan dalam tin, makanan ringan, makanan segera & yang sewaktu dengannya. Kesemua makanan di atas terlalu banyak bahan pengawet  & perasa tambahan yang kadang2 boleh mempengaruhi kadar hormon seseorang. Ada juga yang makan semua tu tapi still boleh mengandung kan. Bagi saya setiap orang tak sama penerimaannya. So, selagi boleh elak, elakkan la. Untuk kebaikan diri sendiri juga. Yer dok !!!

Macam suami saya beliau tak merokok. Orang lain ada yang merokok pon still Allah murahkan rezeki anak. Ada yang pernah berkata merokok juga turut mempengaruhi kadar penghasilan sperma. Apa yang saya perhatikan, orang yang kuat merokok pulak senang nak dapat anak. Buktinya jiran saya. Rezeki masing2 kan ^_~

Memula tu agak stress la jugak sebab itu tak boleh, ini tak boleh. Rasa macam "arggghhhh.. susahnya lahai.."
Cuma pikir positif je la. Kena pelan-pelan cuba. In shaa Allah. 

..Bak kata Chu Mah dan Ustaz yang merawat.. mereka dah lakukan bahagian mereka, selebihnya usaha kami suami isteri & jangan lupa memohon pada ALLAH swt..
 ALLAH Yang Maha Memberi Rezeki (anak itu rezeki)..

Saya berpegang pada D.U.I.T
Doa, Usaha, Ikhtiar &Tawakal
Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Amalkan beras perang & jus buah-buahan ^_~"

yup ciksu, semuanya rezeki Allah.. penerimaan badan tak sama dengan orang lain terhadap sesuatu jenis makanan/minuman.. Yang penting, kita usaha.. yang boleh dielak, kita elakkan.. husband Ros pun tak merokok...

Berkat kerajinan Ciksu berusaha tanpa jemu, insya allah ada hasilnya. Keep it up, ya!

macam2 kan dah usahakan...pasti ada yg tesangkut nnti ;p

InsyaAllah, Che Sue...
Mudah-mudahan... :)

ye betul. kita istimewa banding orang lain jadi semua pun kena la istimewa dari orang lain ;)

beras perang banyak khasiatnya.. kita berusaha yang selebihnya Allah yang menentukan.. moga ciksu terus berusaha n jangan pernah mengalah yer,,

jijah doakan ciksu di murahkan rezeki anak.. amin

salam ciksu.....apa kbr..lmenye m3h x on9...

in sha Allah...usaha yg beterusan dan tanpa jemu pasti ada ganjarannye...lieya sentiasa doa agar impian tuk memiliki cahayamata sendiri cepat Allah makbulkan....

in shaa Allah sur..semoga segala usaha sue n suami akan terbalas

Kan Cik Sue kan... air manis itu penting jugak minum sikit untuk tenaga, tapi kalau jenis yang suka minum air kosong tu mmg payah nak telan, macam saya hihihi.

asslmkm ciksu..
sy pun bape bln sebelum kawin elakkan apa yng tak ptut mkan.. mcm meggi ke.. air gas xminum..mcm kopi ada jgk minum, sbb mak bbuh habbatussauda.. apa2 pun usaha mmng pnting.. semoga membuahkan hasil ye ciksu...

insha Allah ciksue nanti akan tiba masanya
akak pun usaha setakat mampu'dan dah usaha juga nak ambil anak angkat pun sama belom ada rezki :)

as salam sue..yeayyyyy...kfieda dh start rajin dh ni...hrp2 kekal la ye...

memang bagus beras perang & jus buah..sedapnye jus buah fresh kan..lagi2 kalo ada shake n take tu memang bestlah..
saya doakan agar doa ciksue dan suami termakbul

semoga ade rezeki ramadhan ini

Setuju tu cik Sue...buat mana yg termampu ....usaha mana yg boleh...selebihnya kerja Allah....Rezeki Anak tukan milik Dia...

Allah dengar rintihan kalian... InsyaAllah... akak doakan yg terbaik buat kalian...

percaya rezeki Allah...ada utk su & hb

Betul tu ciksu. Yang penting jgn putus harapan. In shaa allah, ada rezeki tu nanti.

Terus kan usaha dan berusaha... Insha Allah pasti ada jalannya..

tak pe ciksue..pantang je apa yang disarankan..sabar sikit je lagi.. inshaAllah ada rezekiNya..:)

salam qr..
sungguh tu cik su.. rezeki masing2 allah yg tentukan..cma doakan rezeki anak akan berpihat pada cik su pula kali ni..
alhamdulillah..aaminn..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF