Azam Ramadhan SU

Kemahen tajuk entrynya ye. Azam Ramadhan SU. kalau sesiapa perasan itu tajuk drama yang tengah ditayangkan di TV3 setiap Isnin hingga Khamis pada jam 12:30 tengah hari. tayangan selama 1 jam tu, memang syiokkk la layan. syiokkk sebab ada bab masak memasak & resepi yang dikongsikan. lawak pon lawak. so, memang sesuai untuk tontonan santai2. suka tengok lakonan Faizal Hussein, Rita Rudaini & Watie tu, relax je. macam real pon iye jugak.

Kebetulan pula guna nama SU, boleh la saya tumpang sekaki guna tajuk
  Azam Ramadhan SU. ada kena mengena ke ?? hahaaa, tak da la kena mengena sangat pon tapi tu la, saya pon ada azam juga untuk tahun ni. azam saya tahun ni nak masak macam sebelum2 ni sebab tahun lepas langsung saya tak masak untuk time berbuka tau.

Bukan sebab saya tak tau masak macam Pn. Su tu tau. hihihi. ini Pn. Su memang boleh masak.. cuma tak sempat.. ece.. ce..cewah.. nak jugak ye. kalau sape singgah blog saya tahun lepas tahu la kan apa yang saya buat. bagi yang tak tahu, meh nak habaq mai !!

Kesahnya tahun lepas saya meniaga kuih tepung pelita asli di PARAM. saje je seronok2. member ajak meniaga. so, saya okje. lagipon cik abe izinkan. balik keja jam 1petang, lepas zohor dalam jam 2 petang gerak la ke tapak niaga. kalau habis awal, boleh balik awal. sempat la berbuka kat rumah. kalau habis lambat, maka lepas berbuka baru sampai rumah. sian cik abe saya tahun lepas, kena bawa diri. tapi tak juga sebab cik abe banyak dapat jemputan berbuka di luar. itu yang saya diberi lampu hijau tolong member. makanya time berbuka dapur rumah saya memang tak berasap kecuali waktu sahur. ala, waktu sahur nak masak apa sangat kan. kami laki binik jenis tak makan nasi waktu sahur. cuma minum & jamah buah kurma. tak pon kalau rajin sikit saya buat mee goreng atau nasi goreng. pendek kata buat yang simple je. 

Tahun lepas juga saya terpaksa tolak order untuk buat moreh. tahun ni tengok lah macam mana, kalau ada kudrat lebih saya cuba la yang termampu. kami kat sini buat moreh ikut blok. malam ni blok A, malam esok blok B, sampai la habis kesemua blok. terpulang la nak masak apa pon. semuanya bergantung pada hasil perbincangan ajk blok. 

Azam Ramadhan SU tahun ni juga semoga diberi ruang & kesempatan untuk perbaiki solat sunat tarawikh. tahun lepas ada yang berlubang sebab kepenatan. huhuhu.

 In shaa Allah semoga dipermudahkan hendakNya. aamiin :)

ppsstt: Ini Azam Ramadhan SU, acaner dengan Azam Ramadhan uols pulak !!!


Previous
Next Post »
24 Komentar untuk "Azam Ramadhan SU "

selamat menyambut bulan ramadhan sis

selamat menyambut bulan ramadhan kak..Amin...

Azam Ramadhan Zai igt nk msk mcm2 ms bbuka tp suami dh ckp...xpa...mama msk nasi n sayur ja.lauk abah beli...hahaha...

ni sbb xmau jd cam thn lps.dkt nk magrib br smpai rumah so acaner nk msk

amboi tumpang sekaki yer.. ingatkan azan ramadhan su apa lah tadi... insyaallah klu ada niat termakbul.

as salam sue..

lama xsinggah sini hehe.. zaza nk mengambil kesempatan mengucap selamat menyambut bulan Ramadhan.

*jgn curik tulang lagi ye thn ni masak sedap2 utk cik abe tu hikhikhik.

salam QR..
huhu..alhamdulillah..
azam cma dah ade..cuma azam 'nak melunaskan' azam jer belum tercapai lagi ni...

selamat menyambut bln ramadhan cik su..

Haa... Betul juga.. Sma kan.. Su juga..

Wah..bagus2. Sedapla cik abe makan buka tahun ni dengan air tangan isterinya ni tu... akak pun azam yang sama, harapnya banyakla masak dwngan ada 2 org pembantu kecil ni..hihij. nati boleh la tunjuk menu apa yg dimasak ya

kena pulak tu drama tu dengan nama ciksue :)

akk pun tgok gk kdang2 citer azam ramadhan su ni..hii suka tengok ragam rita rudaini tu kn..dan resepi maskan..best jg.

salam ramadhn buat su sekeluarga..dan slmt bpuasa esok..:)

Ha ha bunda pun suka tengok Azam Ramadhan Su...ada drama ada masak2...

Salam Ramadhan Al Mubarak...

tahun ni xde berniaga lagi tepung pelita ke ciksu..hihihi

moreh kat sini buat collection rm . pastu pihak surau akan beri sedikit juadahlah ... semoga ramadahn kali ini lebih barakah dan ibadah kita lebih khustuk ...aaamin .

puan su ni mmg rhajin orgnya!akak pun layan gak citer azam ramadan su tu...simple2 je msknya

nad pun tengok cerita tu..banyak resepi belajar..hehe

sama la kita thn lepas ada lubang2 gak...InsyaAllah thn ni dpt la tunai smpi ujung pose kecuali cuti wajib tu ha ;p

Cik Sue....okje ni mcm tak de azam jer hehe
Ayor tak delah cik Sue....azam pun turut kering hehe
Ye..... okje masih ingat lagi cik sue niaga Tepung Pelita tu....

erm.. Bguslah cmtu ciksu.. Klau sy xtau la apa azam nya.. Pening hari2 fikir menu. Hehe.. Cik abg jnis mkan.. Sy kurang mkn time puasa..

Kira pun tgk dlu klu uwais bg kerjasam bru blh nk masak. Klu tidakkkk

Samalah kita, Ciksu. Tahun ni saya tak mahu main tunjuk jek kat PARAM. Saya teringin nak masak untuk keluarga pulak tapi sesekali keluar makan di luar tu, kira okey lah :)

Azama saya tahun ni, nak makan ala kadar, ibadah lebih. InsyaAllah.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF