Bharat Tea Plantation, Cameron Highland..

Maap la ye ingatkan dah habis entry pasai Cameron Highland. Rupanya belom habis lagi daaa. Hihihi. Tertinggal pulak entry Bharat Tea Plantation ni.

Saya naik Cameron Highland melalui Tapah. So, pergi & balik memang terpaksa lalui jalan yang macam ntah pa pe tu kan. Nasib le saya ni bukan yang jenis mabuk. Kalau tak mau muntah hijo sepanjang naik ke atas nun haaa :)
Orang kata kalau naik Cameron Highland elok naik melalui Simpang Pulai sebab jalannya lebih baik berbanding melalui Tapah. Tapi bagi saya kalau dari key el baik naik aje dari Tapah. Tengok la nanti2 kot berpeluang naik Cameron Highland lagi boleh la cuba dari arah utara pulakkan. 

Bila naik melalui Tapah, akan jumpa Bharat Tea Plantation. Masa hari pertama tu tak sempat nak nyinggah, lalu je. Memang niat nak singgah sebelum balik. Makanya Bharat Tea Plantation tempat terakhir yang kami singgah sebelum balik key el hari tu.
  
Masa kami singggah ni dah tengah hari, so, memang panas berdeting le. Tapi ada orang lain kesah, cer tengok kat bawah nun haaa. Penuh aje orang nyibuk berselfie bagai walaupon panas terik (",)

Nyinggah sini sebab nak menyedapkan anak tekak, melihat suasana ladang teh pastu seronok2 mengusha kedai souvenir sajok.

Dek tak menahan nengok orang lain kat bawah nun haaa, nyibukkan juga la diri ini turun ke bawah nengok :) Turun sekejap aje. Tak tahan la, panas sangat. Yang penting kedua2 ladang teh dah pergi, puas hati dapat pegang daun teh. 

Rasanya seronok lagi kot di Ladang Teh Boh, Sungei Palas..
kalau di sana terasa juga sejuknya. Dah matahari terpacak atas kepala mau tak panas. Hahahaa. Sabaq je la kan ;)

Yang pasti kedua2nya merupakan ladang teh terbesar di Cameron Highland.

Bharat Tea Plantation



Cameron Valley Tea House

Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Bharat Tea Plantation, Cameron Highland.."

cameron pon dh tak sejuk ek...sini lgi la panasss nk bukak mta pon tak leh..

saya g sana aritu tak naik pun sampai atas sana.. duk minum dkt bawah tu je...

nieyl pun klu pegi cameron mesti pegi ladang teh nie...walaupun penat nak mendaki..huhu~

sue pun pg CH jugak ek.. kalu cuaca elok mmg best berjalan.. sy dulu g taim hujan.. terhad sikit la nak jln2..


p/s : alisha tua sikit dari nurul..

wow!kagumnya naik ikut tapah..sy serik dah!huhu

suka tengok ladang teh..warna hijau..baik untuk mata

Best bergambar kat situ... punyalah ramai kan org amik kesempatan bergambar di tengah2 ladang teh tu... :)

Salam QR..
cma pernah sampai ke bharat tea plantation ni.. time pegi dulu sejukkk aje.. hihih..

Salam.. Berkali2 g cameron LM tak pernah ambik gmbr kat sini. Nak jadik cerita masa mengandung dulu teringin sgt nk g cameron sbb nk snap gmbr kat ladang teh. Dah la curam. Mengandung lak tu. giler punya kerja. Laki melayan je lah dlm pasrah. Kih kih kih


dia yang sejuk kat kea farm tu
sejuk lain macam
pastu kat bee farm, dalam bangunan tu sejuk kat tangga dia :)

Lawa je ciksu kita posing kat ladang teh ni.

syok dapat baca entry ciksu pasal CH.. boleh jadikan panduan nanti kalau Ros nak ke sana..

seronoknya sis.... nyempat juga singgah walau panas terik..hehe..janji dpt posing di ladang teh..

Rasa mcm dah komenlah cik Sue..

Eh, saya naik ke CH dulu-dulu ikut mana ek? Tapah ke... Boleh lupa pulak sebab memang tak memandu pun kalau jalan macam ni 'merbahaya'. Hiks.

Pemandangan hijau yg menenangkan...

pegi CH sblm bersalin dulu tp tak pergi ladang teh sebab ujan. rasa tak lengkap sangat hukhukhuk

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF