Biskut Badam Crunchy..

Haa ni apa kes ni ciksu !! pepagi dah tayang Biskut Badam Crunchy. udoh ler baru 1st Ramadhan hari ni kan. kemahen tayang biskut raya erkk !! dah tak nyabor nak raya ke ciksu. agak2 uols.. hihihi. 

Papepon semoga puasa kita pada hari ni berjalan dengan lancar hendakNya..aamiin ^_~

Biskut Badam Crunchy 


Saya buat Biskut Badam Crunchy ni pada 19 hb Jun hari tu. nak buet camno, anak tekak ni haaa, udoh tak nyabor nak makan biskut raya katanya. maka perlu la jugak mengigihkan diri untuk membuatnya. kalau sendiri tak buat, sapa lagi nak tolong buatkan. ye dok !!

Dapat la 2 tray ni. dalam 110 biji. makan sambil ngadap tibi. hihihi.


 Kalau uols nak mencuba, kat bawah ciksu dah bagi resepinya. buat tau. sedap sangat bila makan Biskut Badam Crunchy ni. bila gigit je terasa badam2nya. puas hati sebab banyak badam :)



Ini resepi Biskut Badam Crunchy, ciksu kongsi dengan uols. snap terus aje dari Majalah Saji tahun 2012. malas benor nak nyalin balik. huahua. jangan lupa cuba tau (",)


* kalau tepung naik sendiri tak da di rumah, boleh aje guna tepung gandum + 1sk baking powder.
** kalau tak suka coklat putih, uols tukar la guna coklat hitam biasa tu. lagi sedap rasanya. coklat putih rasa manis sikit. tekak saya la sebab cik abe kata okje. cuma dia tak suka bijik2 manik tu. pandai2 la nanti ye.

Daaaa, nak keluar pergi beli barang jap =_=

ppssttt: maap ye ittew berkongsi menu makanan pulak pepagi  1 Ramadhan ni :)


Previous
Next Post »
23 Komentar untuk "Biskut Badam Crunchy.."

mesti sedap ni sebab crunchy rangup..
alamak terliur sudah :)

tekak saya pun kurang berkenan coklat putih... tetap setia pada coklat hitam.. hihi

alahai baru pertama kali puasa dah tengok kuih ni..nyum2..hehee,..

nampak pon dh tau sedap nya..mmng kemahin rajinnya ye.. ;p

wahhh semanagat berkobar2 ni nak buat kuih raya

Rajinlah Cik sue ni....setakat tekak sorang nk makan pun buat.....10 bintang hehe....Sedap yeh cik Sue? Kalau sedap boleh le buat ...

Amboi rajinnya buat biskut.. bolehla pos ke sini sikit kalau buat lagi nanti. Puas hati kalau buat sdiri apa yg kita nak makan..

awalnya ciksue buat kuih raya..hahaha..

ciksue..pos sket kat husna...mmg sedap tu :)

mesti sedap ni.. rajin ciksu..

ada lg x sekut badam tu cik su?bak cni ckit..terliur dah ni..bru 2 ramadan..

wah wah wah..memang tak mengagak, hahahah saya pun dah lama tak emrasa biskut raya ni.

Awalnya buat kuih raya. Nak jual ke.

Cornfirm sedap ni..Ciksu cara2 membuatnyer mcmaner yer..

Sedapnya biskut raya ciksu.. Sy thun ni xdpt la nk buat.. Oven blm ada..hukhuk

Psttttt ekceli kan kira xbpe gemar badam. Hihihi

Amboi, Ciksu! Semangat nak makan kuih raya muncul 1 Ramadhan gitu :)

Kalau dah namanya crunchy pastu ada badam pulak, alahai mesti sedap ni *tahan air liur jangan meleleh*

Awal tu dah buat kuih raya ☺

ok nti nak try..sy mik resipi ye

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF