Buah dan Jus Markisa

 Hari tu masa on the way balik dari Kuala Kangsar.. adik ipar ada beli BUAH MARKISA dekat R & R Tapah.. sepeket RM10.. ada banyak biji jugak dalam sepeket tu.. dia ada bagi dekat saya sikit.. 

Nak makan macam tu saje memang tak jalan le kat anak tekak saya ni.. 
sudahnya saya buat jus markisa :)


 BUAH MARKISA @ PASSION FRUIT


ISI MARKISA

Makan macam tu pon sedap juga.. masam masam manis rasanya...


JUS MARKISA

Rasa JUS MARKISA pon masam masam manis.. sangat sedap.. 3 biji dapat la banyak tu jusnya.. jadi la untuk 2 orang minum kan :)

Nak buat JUS MARKISA ni saya buat seperti jus buah buahan biasa tu juga..

Caranya:

just amik isinya masukkan dalam pengisar.. 
masukkan air.. 
kemdian kisar sampai hancur biji bijinya.. dah siap kisar
kemdian tapis ambil jusnya sahaja.. 
boleh tambah gula sesedap rasa uols k..

Selamat mencuba :)

Previous
Next Post »
17 Komentar untuk "Buah dan Jus Markisa "

panas2..letak air batu sedap ni..

assalamualaikum ciksu.. =)
oohh, macam ni ehrupa buah markisa.. tak pernah tgk pun sebelum ni..

akak pun suka jus markisa ni,bau pun sedap!Pandai cik sue buat sendiri ya..hiiii

selalu minum air dia je.. tak pernah lagi tengok isi buah ni..

agaknya kalau tambah susu sedap tak ciksue?? hehehe..

Eh macam ni buahnya ya. Akak penah rasa airnya je, rupa tak pernah tengok. Kalau bulan puasa ni, tk cukup dua jag tu kan.

sedap jer nampak jus markisa ni.. jarang dpt makan klu kt Sabah ni.. mcm susah carik lah buah ni..:)

Jus markisa biasa minum tapi buah betulnya x jumpa lagi... :)

x pnh buat jus.. trus mkn gtu je dgn grm... hihi

First time tengok buah markisa ni, Ciksu. Kalau terjumpa dan tak diberitahu, mahu tak tahu buah apa. Jus markisa ni, saya kurang sikit keinginannya.

dekat rumah alang saya ada pokok markisa. buah dia lebat betoi. sampai diorang buat alang/para nak biar pokok dia melelet alang tue. nampak cantikkkk je. air dia memang sedapppp :D

Salam QR..
cma pernah rasa buah markisa tu.. masammmm...kalo buat air mesti sedapppp

my pebret! sedappp nya la suka sgt2

Saya suka sgt buah markisa. Sudukan je makan mcm tu je. Telan dgn biji2 skali. hehe.

Nenek sy de tanam buah markisa nih kt rumah die

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF