Cara naikkan berat badan dengan jayanya =_=

Haaa.. jangan tak caya ye.. saya pon terkezut.. mula mula ingat penimbang tu yang salah.. 2,3 kali jugak la naik turun.. pastu timbang balik.. haahahaaa.. apa daaa..

kisahnya,
 4/3/2014 saya timbang, berat saya dalam 55.2 kg je..
sekali 5/4/2014 saya timbang lagi.. kali ni berat saya dah bertukar menjadi 58.8 kg..
biar betul.. biar betul.. muahaaa.. macam tak percaya je.. ^_*

bila tanya pada yang pakar, katanya banyak minum & makan manis.. tak kisah la apa2 pon. contohnya biskut ke, susu pekat manis ke, milo ke. janji manis.  haahaaa..
ayok tak tahu :)

mula la pala otak ni ligat berpikir.. seingat saya la kan..
 saya banyak makan lepas cik abe balik dari Kuantan hari tu..
berselera la dah ada geng kan.. hihi.. yakni bermula dari tarikh 18/3/2014.

kebetulan pulak lepas tu kami naik Cameron Highland
kemdian balik Kuala Kangsar
khoje makan tido aje.. aktiviti kurang..
masa saya duduk sensorang hari tu saya tak makan malam.. saya makan nasi siang je.. malam minum susu + kurma.. pastu tido..

masa kat Cameron Highland makan nasi sehari sekali jugak tapi saya makan nasi lepas maghrib.. yakni selepas jam 8 malam.. saje je kan.. tak pernah makan time tu dah lama..
 apa lagi lepas Isyak mata dah macam kena gam.. terus le tarik selimut.. ZzzZzzZzzzz.. hahaa..
tak kuasa la nak keluar malam2 kat sana.. saya nak rehat aje ok..
sama juga masa kat kampung pong..
mmmm, padan le berat naik mendadak.. kuikuikui

jom tengok senarai makanan yang saya bantai makan.. baik punya menu :’) 
sebelum bertolak ke Cameron Highland makan nasi putih + ayam berempah + kerabu tauge daun selom.. kebetulan masa sampai Brinchang dah nak masuk waku Asar.. jadinya terus makan malam..

menu malam pertama di Cameron Highland



ada udang goreng, cendawan goreng, rangka ayam (berminyak semuanya)
strawberi (beli 1 kotak besar, free 1 kotak kecik)
nasi ayam (saya yang punya)
air kelapa laut.

menu malam kedua di Cameron Highland



Nasi Kerabu (saya), nasi ayam (cik abe)
hakikatnya nasi ayam tu pon saya telan juga sebab cik abe tak habiskan
disebabkan sayang ke nasi tu, saya bantei jugok ^_°
melampau kan!!!!
air kelapa laut



sarapan pagi masa di Cameron Highland saya minum susu + nestum oat + epal merah & biskut Oat Krunch tu (saya akui biskut ni saya makan banyak sangat, dalam keta pon saya dok kunyah biskut ni).. 
biskut ni manis ke???? bagi saya sedap je.. hihi



tengah hari pula pekena eskerim di Big Red Strawberry Farm



2 hari berturut2 dok pulun Strawberi Sundae tu.. sedap sangat.. hahahaa



tak kira lagi berapa banyak saya dok pulun minum Teh Ais.. nikmat sungguh la bila dapat minum teh ais sejuk2 tu.. dengan pekatnya, manisnya semua cukup.
alasannya teringin.. apa pon tak boleh (",)

turun dari Cameron Highland singgah R&R Tapah saya makan nasi ayam lagi..


Sebelum balik kampung saya ada masak nasi ayam..
kemdian on the way balik kuala kangsar malam tu saya bawa bekal nasi ayam.. lebihan masak tengah hari tu.. kami singgah makan dekat R&R Tapah dalam pukul 10 malam.. makan nasi ayam tu dengan milo ais kfc.. kombinasi baik punya kan ;)
dah la siang saya makan nasi ayam tu 2x.. sampai rumah my mil terus ZzzzZzzzZzz.. baiknya punya tenak lelemak khannn *_^

 di kampung 

hari pertama makan nasi lemak, tengah hari makan nasi, malam makan nasi..



hari kedua pagi makan roti canai, tengah hari makan kenduri nasi minyak, malam makan nasi inai & kek red velvet.. adik ipar buat makan2..
pagi ketiga sebelum bertolak balik ke KL sarapan makan nasi juga..
singgah R&R Tapah terbeli pulak cool blog oreo chocolate..

memang hebak sungguh la saya dok pulun makan nasi dengan makanan manis2 kan..

serius masa makan semua tu saya tak terpikir pong pasai berat badan.. 
tambah2 pulak kurang minum air kosong.. sejak turun Cameron Highland saya jadik kurang minum air kosong.. mungkin penangan sebab sejuk pastu asyik nak terkucil kot.. alasan  =_=

sudahnya dapat la hadiah penambahn berat badan sebulan 3kg.. muahahahaha.. 

tak tau apa perasaan saya nak :) atau :(

ppssssttt: kesimpulannya KURANGKAN MAKAN NASI PADA WAKTU MALAM & MAKANAN MANIS..
 LEBIHKAN makan sayur-sayuran & buah-buahan.. juga air kosong










Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Cara naikkan berat badan dengan jayanya =_="

Wah... Byknya makan.. Sy masih x mmp nk naikkan... Elok makan kena sedut.. Hehe

hehee... akak pun dh naik selera tgok menu su tau..best kn bcuti cameron.tgok menu su t'ingt masa akk pegi 5 thn lps..rinduny...

tkpe naik brat skli skala..berseri tau.awet muda..hihii

wahh. banyaknya makanan. sedap-sedap. :D

gitu ya..tp ank2 akak mkn cenggini pun tetap kurus melidi gak..!!risau memikior...berat yg dok naik2 xtrun tu ummi depa ler..!!gebuss dah now!kiki..

biar saya tambah..lebihkan manis dlm senyuman..hahha

amboi hebaknya menambah berat. hepi tak?

hehhehehe

hihihi sedapnya makan susah nak pantang woooo

bestnya nasik kerabu
akak suka tambah ulam banyak2 :)

kenyang terus tengok semua makanan ciksu hikhikhik

semuaaaaa nasi tue. padan la pun :p

wahhh byknya sue mkn.. ptt la berat semakin bertambah..hihi



salam QR..
hehehe..cma nampak byk caption nasi jer..
cma punya berat pub kemain mencanak naik.. hari2 tibai nasik..huhuuhuhhu

akak, kite ade baca minum air kosong tu mmg betul, minum air 1L setiap 25kg berat, so if berat 50kg kena minum 2L sehari. mcm tu la. hihi

Hahaha... Kebanyakan orang menjerit ketakutan tengok naik 3kg sebulan tapi Ciksu macam happy je, macam takda apa-apa masalah je...

Takpalah Ciksu asalkan sihat. Lepas ni kenalah rajin-rajin exercise. Chewah, mengajar orang sayalah no.1 :)

Macam lebih kurang K nrl je berat Che Sue sekarang... tengok menu2 Che Sue, sedap2 semuanya...

ala, ni tambah berat badan.. tips kurus please.. hhihihi...

seronok btl baca akak makan banyak gitu. nak pi cameron la. nak sundae eskrem tu.

seronok btl baca akak makan banyak gitu. nak pi cameron la. nak sundae eskrem tu.

huihhh kemain lajuuu berat tu naik ye..nak menurunkan kemain hazabbbb ;p betul maan bnda manis2 penyumbang ke arah tambah berat badan T__T

patutla berat bdn naik dgn jayanya..huhuhu

Mana tak naik. Ternak lemak jer kerjanya...hehehe...Tapi ciksu still nampak kurus.

hahaha nikmat tak taw nak kata la kan..sudahnyaa dapat 3kg penambahan..:p

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF