Kerjayaku (sambungan)

Wahhhh... banyak hari kan, blog dibiarkan tanpa sebarang entry.. (^_*)
naik kekok le pulok.. hikhikhik

Tak tau nak buat entry apa.. 

so, kita teruskan sajok sambungan dari SINI..

*******entry ni dah lama dikarang.. ekceli dari tahun lepas lagik.. lebih kepada entry trowback je la ni.. ala, blog saya ni kan memang terkenal dengan entry lama2... hihi.. layankan je la ye.. jangan banyak songeh erkkk *********

Berbalik kepada insiden yang berlaku tu biarlah rahsia..

apa yang boleh saya katakan di sini..
sampai cikgu tadika yang saya duduk di bawah seliaan beliau tu, bagi motivasi la.. 
tu pon tak jalan juga.. 
saya siap minta buku injection lagi..
 konon2 memang nak resign la.. sebab sedih sangat2..
balik rumah ngadu dengan cik abe.. cik abe tak paksa..
cik abe kata kalau dah tak boleh tahan resign aje la.. tak payah nak paksa diri lagi..

tapi jiwa raga ni masih lagi sayangkan kerja ni 
dan yang paling penting saya sangat2 sayangkan budak2 kelas saya tu..
 dorang yang buat saya happy.. 

last2 tak jadik pon nak berenti.. 
cekalkan hati sajok.. saya yakin saya di pihak yang benar.. 
so, tak perlu gundah gulana.. teruskan bekerja macam biasa.. 

Antara kenangan manis yang tercipta sepanjang bersama dengan anak2 di Tadika KEMAS :)


sempat juga merasa sukan tahunan KEMAS.. tapi gambar banyak hilang sebab duduk dalam laptop yang hilang tu.. 



Masa lawatan ke Taman Burung KL, 2013



dengan Atilia & Wafi
6 tahun

Atilia dengan Wafi ni suka nyembang.. 

dua2 6 tahun..
kuat makan pon iye jugak ni :)

Oh ya, ada yang tanya kat saya 

kenapa ramai sangat cikgu tadika kat tempat saya ni?

sebenarnya, Tadika Kemas tempat saya kerja bergabung di bawah satu bangunan..

ada umur 5 & 6 tahun..
setiap kelas ada la lebey kurang 15-18 orang murid..
setiap Cikgu Tadika ada seorang pembantu masing2.. 


kenangan bersama PM & PPMS masa jamuan raya 2013..
yang baju biru tu Cikgu Dora.. saya di bawah seliaan beliau la..
kebetulan adik Cikgu Dora tu kawan cik abe saya.. hahaha.. orang perak juge.. 

Kalau uols nak tau,
Cikgu Ika yang pakai baju merah tu tengah mengandung anak no 2, 
Cikgu Ani yang baju pink tu pon tengah mengandung anak no 2..
so, saya di apit ditengah2 ibu mengandung itewww :)
Semoga murah rezeki saya mengandung juga.. aamiin..

Insiden kali kedua buat saya nekad untuk berhenti dari terus berkhidmat di Tadika KEMAS ni.. 

apa insiden tu..
 nanti saya citer dengan uols oke.. tungguuuu ^_~

Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Kerjayaku (sambungan)"

xsabar nak baca mcm2 insiden tu!

mcm best jer...nini pon ska bdk2 ni

setiap perlakuan pasti ada cabarannya kan..:)

la...ciksue ni cikgu ke?sori la akak bru kenal ciksue ingt keja ukur tanah ke apa...!!xsbr nak tahu ni naper nak berenti tu...cpt2 citer tau!akak dlu pun bljr menjahit kat KEMAS gak..time tunggu rsult spm n stpm..

memori kat tempat kerja.. bestnya Ciksu.. dikelilingi kanak-kanak :)

Ciksu, ssate Wak Rado tu dah rasa dah. dekat sangat ngan rumah baru yang Ros duduk ni. Husband Ros suka sangat.. sate daging ngan babat.. Kalau Ros, sate ayam je la.. hihi...

Semoga awak dan sy cepat2 prengnent.... amin...

nak komen pun, dah jadi sejarah...

Rasa cam best jugak jadi cikgu ni kan. Tp klw jd cikgu anak sakit ke husben sakit ke or mak sakit tak leh nak cuti sesuka hati. Akk dulu dpt jd cikgu tapi x pegi. Ms tu dah masuk uitm. Syg nak tinggal.

kemain suspen citer nya yer....dulu penah keje tadika ada syok nya ada stress nya ;p

cerita la cepattttt hihihi. kerja kat mana pun ada je cabarannya kan. tapi orang kata baik kerja dengan mesin kalau mesin buat hal blh je terajang mesin tue hihihi

Alah Ciksu, saya dah baca ke belum part 1 ni. Nanti nak check semula. Suspens pulak bila dengar Ciksu nak berhenti kerja. Tapi, rezeki tu ada di mana-manakan!

sambil2 stress dgn kerenah anak2 ni kadang2 rasa terhibur jugak kan.. lagi2 untuk orang yg suka kan budak2..

ciksu cikgu tadika yer..bestnyaa layan anak2 ni kan..

Salam QR..
comey2 semua cikgu cikginye.. hihi..
cma tak buleh mengasuh budak sbb jenis garang.. haha..tak caye tanye seri.. ummi garang tak? :p

insyallah ciksu..ada rezeki tak kmana.. hanya Dia y lebih mgetahui bila waktu tbaik buat ciksu.. terus berdoa n ikhtiar ye..

Memori di tempat kerja mmg pelbagai kan sis.. ada yg manis, tak kurang jg yg pahit... :)

penglmn satu kngn yg indh x dpt dilupakan kn..

Ada insiden lagi ke. Tapi ciksu kena la citer, jgn rahsia2 macam yg ni. Hehehe... Semangat ni nak tau.

Pengalaman yg best bile bekerja ngan budak budak

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF