Ladang Teh BOH, Sungei Palas Part 2

sambungan dari SINI.. bila nak habis pon tak tau la kan.. layan saje la.. maklum le, teman pertama kali ke Cameron Highland.. keterujaannya lain sikit la ye :)

parking hujung sinun ye..nampakkan kereta banyak2 kat bawah tu..

kemdian boleh le kita exercise naik ke atas..

ada 2 pilihan jalan.. tengok pada anak panah..
saya masa naik ikut yang sebelah atas,
masa turun lalu ikut laluan bawah
nak tengok daun teh katanya.. hihi

tapi kan ada jugak yang bawa kereta naik terus.. pelik jap.. 
dekat bawah ada notis.. tempat parking pelawat di bawah..
kalau naik bas mini, dorang bawa sampai atas.. geng2 moto pon bantei naik sampai atas jugak.. mmm, saya pon tak pasti la.. ikut mana suka la kot..


agak sesak masa saya pi hari tu.. terutamanya kat kafe.. semuanya nak minum teh kat situ.. syok ooo.. dengan sejuknya, angin sepoi2nya.. memang layan la dok minum teh kat atas pelantar tu.. hihihi

walaupon agak jauh ke dalam & amik masa nak sampai ke puncak Ladang Teh BOH, Sungei Palas ni.. pengunjung tetap ramai jugak.. suasana nyamannya memang sukar digambarkan.. 

kami cuma jalan2 kejap kat atas tu.. saje sonok2 melawat kawasan sekitar (*_^)


kilang pembuatan teh boh. masuk pusing seround, keluar. saje-saje check kawasan. maklum lah tak pernah tengok pemprosesan teh. hiks ;')


kedai jualan teh boh... 


sambil tunggu orang lain minum teh, kita bergambor sekeping dua..


cantikkan.. saujana mata memandang.. 

yang saya ni punya la gigih dok nunggu, kot2 la dorang2 tu nak bangun.. bukannya apa pon sebab saya nak duduk di meja yang hujung2 tu.. best tau!!!
anginnya sepoi2, sejuk, nyaman je.. 
tapi hampeh!!!!
masing2 leka menikmati teh panas sambil rancak dok nyembang... grrrrr je la...



akhirnya terpaksa mengalah juga.. 
mana ada meja kosong terus sambar je la.. tak larat dah nak nunggu.. 



duduk lepak minum teh kejap.. sejak dua menjak kebelakangan ni saya memang SUKA SANGAT SANGAT SANGAT MINUM TEH AIS.. hahahaha.. nikmat ooo bila dapat hirup teh ais yang lemak berkrim tu... padahal sebelum2 ni bukannya suka sangat pong :)

dah kenyang, jom le turun.. dah tengah hari pong.. 


tak puas hati lagi singgah kejap menggedik kat ladang teh.. gigih le juga nak bergambar berlatarbelakangkan ladang2 teh yang cantik tersusun tu.. walaupon matahari terpacak atas kepala.. muahahaaa ('',)

selesai menggedik, moh le balik ke hotel.. penat sudah..
 sekali nah hambek ngko. jalan jem dari mula keluar simpang ke Ladang Teh Boh, Sungei Palas sampai la ke Pekan Brinchang.. 


 bersusun keta nak ke Pekan Brinchang.. adeiiiii.. pasrah je la nak.. 

Aktiviti waktu petang meronda ke kawasan Pasar Malam Brinchang,
malamnya lepak2 di bilik sajok sambil menikmati hidangan dari Pasar Malam... 

Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Ladang Teh BOH, Sungei Palas Part 2"

ladang teh boh nie la sy pergi ari tu...kat situ la filem ombak rindu punya set pengambaran..:)

tetiba dah part 2, nak kena gali part 1 dah ni...

Eh.. terbalik, kalau kami suka naik kot jalan ladang teh, turun kot jalan raya.. hihi. Tapi cukup seronok pergi sini kan. Penat panjat naik terasa berbaloi.

seronoknya merasai pengalaman ke sana kan,

sejuk saujana mata memandang kehijauan alam..minum teh sejuk2 memang teruja..

pernah sekali je pergi ladang teh nih.. kemain berlari-lari dlam ladang tuh..:p

Salam Sis.. akak klu nak CH ni memang tak kan lepas peluang nak gi Ladang Teh ni.. indahnya view..:)

aih...lamo dah x pi cameron ni...

salam QR..
hihi..brincang dan jem tak dapat dipisahkan.. :p
cma tak sampai lagi ke ladang teh boh ni..cuma singgah ke ladang teh apentah nama die tu..
best jgk tgk pokok teh yg menghijau.. nyamannnn

Alahai, cemburunya saya! Bilalah dapat pergi CH lagi ni. Nak juga ambil gambar ala-ala honeymoon gitu walau superheroes bertempiaran lari keliling makpaknya :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF