Lain orang lain rasanya..

Saya ada dapat komen yang positif & negatif mengenai Aroma Ikan Bakar, Jeram..
entah la!!!

 Saya pon tak pasti kenapa kebanyakkan komen yang saya dapat semua cakap makanan lambat sampai, tak sedap mana rasanya, kena tunggu lama sampai dah bosan pastu terpaksa bungkus makanan bawa balik sebab dah tak berselera nak makan.. 

Setakat yang saya pergi sebanyak 3 kali tu, so far, alhamdulillah la.. tak da lambat mana nak kena tunggu.. kami ke sana pon atas cadangan rakan sekerja cik abe juga..
kalau tidak tak da maknaya nak ke sana jauh2 kan.. area key el pon berlambak kedai kalau setakat nak makan kan :)

kami ke sana atas sebab faktor suasana.. saya kan suka laut.. so, cuba cari kelainannya di sana, 
selain tu sebab ikan & seafoodnya yang fresh.. dari laut..
saya akui saya tak pandai sangat bab nak menilai kesegaran ikan bagai ni.. semuanya saya serahkan pada ketelitian cik abe kerana beliau lagi arif hal sebegini.. 
setakat menu2 yang kami cuba so far alhamdulillah..
tapi ada juga yang saya cakap biasa2 aje masakannya.. biasa2 tu maksud saya macam kita sendiri pon boleh buatnya di rumah.. 

Untuk kunjungan pertama kali tu saya sampai dah malam sebab mencarinya agak lama juga.. maklum le tak pernah sampai ke sana lagi.. 
masa tengah tunggu makanan kami suami isteri bergilir pergi solat.. so, tak da istilah bosan tunggu lelama.. macam biasa aje.. tak sampai la berejam nunggunya pong.. kalau berejam nunggu, pasti saya bagitau dengan uols oke..
lagi satu kalau lama tunggu comfirm cik abe saya tak akan ke sana lagi.. dari mula dia akan terus reject...
jangan tak tahu, cik abe saya kalau dah lama sangat tunggu dia akan ajak saya bangun kemdian pergi bayar apa yang diminum sahaja.. apa yang diorder dia kata biarkan saja.. dah lambat sangat.. nak tunggu buat apa lagi kan.. biar dorang tahu kelemahan dorang.. 

Kali kedua pergi saya bertolak dari key el selepas asar.. means dalam pukul 5 gerak ke sana.. sampai ngam2 jam 6 lebey kurang.. saya tak ada booking.. duduk kat meja, tanda dengan botol air, pastu pergi pilih ikan.. pon tak lama menunggunya.. dapat makan sebelum azan Magrib berkumandang.. 

Sama juga situasinya masa kali ketiga.. bergerak ke sana selepas asar juga hari Jumaat.. dapat meja, adik ipar tolong jagakan.. kemdian pilih ikan.. alhamdulillah, kami selesai makan sebelum azan Magrib berkumandang.. lepas Magrib dah boleh bangun untuk ke surau.. jam 8 malam dah boleh bergerak balik ke key el..

bagi saya makan kat mana2 sama sahaja.. maksud saya bila kita makan di kedai.. 
baik restoran Melayu, Thai atau Western.. 
semuanya banyak menggunakan bahan perisa sebagai tambahan atau lebih tepat sebagai penyedap makanan.. memang tak dinafikan.. 

Saya punya style, kalau makan di kedai.. kalau tak masin, tak pedas atau sebagainya.. alhamdulillah.. masih bersyukur kerana masih ada nikmat untuk merasainya.. nak kata saya ni tak pandai komen pon tak tau le.. selagi tekak saya boleh terima, saya ok je.. kalau cik abe saya ok, saya ok la tu.. kalau dia reject memang habis la.. tak merasa la ke sana lagi lepas ni.. hihihi..

Apa yang saya boleh katakan di sini.. pilih tempat duduk yang sesuai supaya tak bosan menunggu.. macam saya, saya suka duduk atas jeti.. kena angin sepoi2.. cool je.. 
pastu kalau nak ke sana pada hari cuti atau hari minggu, lebih baik booking siap2.. tapi style ni saya tak pernah buat lagi la.. sebab ikan2 selalunya kita yang pilih.. kena call tanya la macam mana servis untuk booking ni.. 

Setakat ni kami dah rasa siakap 3 rasa, kerapu 3 rasa, ketam nipah bercili, ketam telur masin.. untuk yang ini memang terbaek.. 
kalau udang & sotong goreng tepung memang biasa2 saja..
udang mentega pon biasa2 juga..
bab sayur memang sekadar pelengkap menu saja.. sebab rasanya pon biasa2 saja.. 

Itu lah saje komen dari saya mengenai Aroma Ikan Bakar.. lain orang lain rasanya.. dah anak tekak pon tak sama kan ^_~


Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Lain orang lain rasanya.. "

Akk x pernah sampai ke sana lagi. Sll beli ikan bakar kat kl je.

sue, dia senang je...
kalu bertolak dah lambat, pastu kul 7.30 baru nak pilih ikan, jangan salahkan org lain la klu order kita tu sampai lambat. tmpt jadi tumpuan ofkoz la ramai org terjah. kena pikr2 sendiri la ye dok?

pelik jugak nih, bnyak komen negatif tp ciksue bg komen postif..hahaha..

Haha. Biarla apa pendapat lain yang tak berapa sama dengan pendapat kita tu. Biasanya orang ya.

Betul lah tu sis.. lain org lain pandangan depa kot.. tapi klu bab2 tunggu lama ni mmg sedikit jengkel gak..akak boleh tunggu lagi, tapi klu abg akak mcm hubby ciksue gak..mmg akan bangun bayar minuman pastu blah.. huhu..

Betul tu Cik Sue... lain orang lain rasanya... k nrl x pergi2 lagi nak merasa Aroma Ikan Bakar, Jeram ni... :)

itulh.. bab mkn ni lain org lain seleranya.. tpi nk try juga pergi rasa sndri nnt

akak pernah pergi sekali, tp waktu tu demam jadi kurang la dpt rasa keenakan makanannya...lain kali boleh pergi lagi

Itu memang tak boleh nak dinafikan, Ciksu. Lain padang, lain belalang. Lain orang, lain rasa anak tekaknya. Banyak kali juga saya teruja nak pergi ke sesuatu tempat dek kerana penangan rekomen kawan-kawan blogger. Tapi tak semuanya berkenan di hati saya. Banyak faktor penyebab tu. Nantilah kalau saya dah sampai kat sini, saya canangkan hasilnya. Itupun kalau teringat nak snap gambar, Ciksu :)

sama la suami kita. kalau dia dah marah memang takkan makan situ dah walau sedap macam mana sekalipun huuu

betoi lain orang lain rasanya ;)

** kek tue try contact kak shida. kautim dgn dia nk ambik kat mana hihihi

** a'ah ciksu noraim tue orang kelate ihihihi

Salam QR..
huhuh..cma pun tak pernah sampai ke restoran ni..so no komen juge...

betul2 lain org lain la ragamnya

Lagi satu org selalu lupa yang semua ni rezeki. Ada org yg mmg rezeki dia utk dapat layanan cepat dan makanan yg sedap. Sama juga mcm kalo kita sakit kat hospital. Bersalin contohnya. Ada org, dpt pengalaman yg tak best,, tpi ada org yg bersalin kat hospital yg sama dapat layanan yg elok plak. semua tu rezeki masing2.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF