Lata Iskandar, Tapah

Sebelum sampai Cameron Highland, melalui Tapah pasti akan jumpa Air Terjun Lata Iskandar. Kalau tak perasan tu memang saje je kan !!!  

Lata Iskandar

subhanallah !! cantikkan

Gambar masa pergi tak ramai sangat pengunjungnya. Ingat nak singgah masa balik nanti. Saje la nak cuci mata. Alang2 dah sampai ke sini kan.

Sekali masa balik, 

sejuk mata memandang kehijauan alam semulajadi..

mak aii !! ramainya orang dok mandi manda di Lata Iskandar. Kiri kanan penuh kereta parking. Sesak la pulak. So, malas la kan nak nyinggah. Huhuhu. 


Ada gerai jual makanan, kedai makan pon ada juga. Kecil kecilan je la. Boleh la dari tak ada apa2 kan..


Ada labu sayong juga. Boleh la sambil lalu kan, kalau nak membelinya, boleh nyinggah cuci mata. Nak murah kena ke Kuala Kangsar la, tempat dia kan. Hihihi.


Tudung saji pon ada macam2 jenis juga. Pilih nak yang mana berkenan di hati. 

Selain itu, ada juga madu jualan orang asli di sepanjang jalan.

Kalau nak nyinggah ke Air Terjun Lata Iskandar ni.. kebetulan naik CH boleh la kan. Sesaje nak pergi tak da maknanya kot. Dengan nak hadap jalan yang bengkang bengkok tu, idok le ghasanya. Hahahahah.

Kalau naik melalui Simpang Pulai, ada apa errkk !!!






Previous
Next Post »
17 Komentar untuk "Lata Iskandar, Tapah"

lalu simpang pulai takde apa...juz jln dia ok skit la n ade la org asli jual madu n hasil hutan

panas2 gini syiok terjun dlm air terjun ni..fuhh!!

kalau naik dekat simpang pulai, ada pemandangan yang sangat cantik ! then ada gak gerai2 dekat bawah tu jual strwberi, tak yah naik atas pun takper..hehe

kalo tengok air terjun automatik terasa sejuk je...seronok main air dalam cuaca panas kan..

Assalamualaikum ciksu.. Permndngn kt air terjun tu mmng cntik. Tp klau saya mmng tak sanggup nk lalu tapah. Serik. Muntah2. Klau kt simpng pulai xde apa pun. Cuma tepi jln kdng orng asli jual petai.. Hehe

Sejuk giler air kat lata ni. Akak pernah try main air masa ke CH satu masa dulu. Sesuai kalau nk pergi mandi kat sana di musim sejuk ni. Kalau naik kot Simpang Pulai, tak ada air terjun rasanya. Entah, tak perasan pulak.sokmo tidur je dlm perjalanan ke mana pun.

hai syoknya ciksu.. sejuk je kalau dapat berendam sekejap kan..

wahhh cantik jg air terjun nya ni sis.. sejuk nyaman tu.. blm pernah sampai sana...

Okje takkan naik ikut Tapah cik Sue...tak mungkin...cukuplah sekali tu aje....tak gi Lata Iskandar pun tak pelah hehe..

salam QR..
huhu..sampai ke la ni tak menyinggah kesana.. teringin okehhh!!

Ada satu sungai saya pernah pergi 2.3 kali dengan adik dulu-dulu di Tapah tapi tak tahu namanya. Tapi masa tu takda pulak nampak air terjun mahupun suasana macam ni. Sungai tu cetek je, eloklah kalau budak-budak nak mandi. Sampai la ni tak ingat apa namanya.

ada bukit bukit je kalau lalu ikut situ dan takde bengkang bengkok macam naik kat tapah. tobat xmau naik CH klu lalu ikut tapah nguuuu

Kalau melalui simpang pulai ada air terjun lubuk timah bawah tu...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF