Menu Berbuka Puasa 1 Ramadan

 Alhamdulillah, misi memasak untuk menu berbuka puasa pada 1 Ramadan 2014 berlangsung dengan jayanya. hahaaa.. kemahen kan. misi bagai.

Semoga Azam Ramadan SU akan berjalan lancar hingga ke penghujung Ramadhan. aamiin. ihik :’)

Menu berbuka puasa yang saya masak pada 1 Ramadan ialah;

BIHUN SINGAPORE






Jangan dilupa buah kurma sebelum menjamu selera.

Tak lupa juga buah tembikai & jus tembikai sebagai pembuka selera. 

Yang penting kena lebihkan pengambilan buah-buahan & air. maklum le bulan puasa kurang pengambilan air yang sepatutnya. dah la sekarang musim panas kan. takut dehidrasi pulak nanti. sape yang susah.. sendiri mau hengat oke. kesihatan perlu dititik beratkan juga (",)


Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Menu Berbuka Puasa 1 Ramadan"

mmm selera pula tengok gambar masa siang ni. Mih Mih mih

amboi siap ada donut labu tau.. sedappnya mesti lemakkan

puasa-puasa mcm ni nengok bihun goreng pun dah terliur kan..huhu

alhamdulillah.. rezeki..
salam ramadhan dari lya sekeluarga

nyum nyum...sedap bihun singapore

donat tu mcm gebu je...betul2 kna minum jus buah utk ganti air yg kurang dlm badan kta kan...

wahhhh menariknyer meehun tu.... udang tu, gerammmm jer tgk he3

meriah menu depa.kita mkn nasik ja smlm dgn sup tulang...hihihi

haa dah namopak dah resepi2 mereka ini, bagus. eh tembikai pun kita ada semalam beli tak terpotong lagi ni hihihi.

makan simple pon dah cukup memuaskan..:)

Sdappnyaa.. Sy berbuka ala kdar je...

alhamdulillah..berbaloi msk sdiri kn..

bihun singapore tu terbaik... bersusun udang...

Bulan pose ni tugas encik asben utk pikir menu berbuka. Rileks kepala otak sebulan.

ciksu saje je kan letak udang banyak-banyak.. nak tunjuk kat Ros. hihihi. gurau je..

xperlu dah ke sgpore kan utk makan bihun nya..hehe

thanks sudi singgah kat blog kakakecik

Ciksu nk resepi bihun singapore. Aritu pernah buat tapi mcm xsama je rasanya hukhuk

Jomlah Ciksu supaya azam kita tak tinggal separuh jalan jek. Saya takda checklist so Ciksu uplah banyak-banyak entri menu senang saya nak refer :)

Salam ramadhan & selamat berpuasa ciksu ☺

salam QR..
simple dan sedap..cma kalo dah buat bihun or mee ttp jgk kena ade nasik..hubby mesti nk nasik.. :))

salam QR..
simple dan sedap..cma kalo dah buat bihun or mee ttp jgk kena ade nasik..hubby mesti nk nasik.. :))

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF