Salam Jumaat..

Alhamdulillah, petang kemain hujan ada jugak turun. turun sekadar membasahi bumi. tak lebat mana. bolehla kasik hilang panas & jerebu sekejap. 

pagi ni dalam jam 5 lebih, alhamdulillah, hujan turun dengan lebatnya. sejukkkknya !!! ni pon masih renyai2 lagi. hujan rahmat di hari jumaat. jumaat terakhir di bulan Syaaban. hujan sebelum menyambut ketibaan Ramadhan. syukur :)

semalam cik abe ada tunjukkan senarai jadual kawasan yang bakal menghadapi krisis air di bulan Ramadhan nanti. oh no ! no ! no ! memang dugaan nanti jika di bulan Ramadhan tiada air. huhuhu. bertabah je la nanti menghadapinya. kena bersiap siaga dari sekarang. 

hari tu okje  ada bertanya, alhamdulillah tempat saya setakat ni masih berjalan lancar. kendian terbaca pulak di blog cikgu maria di rumah beliau dah mula tiada air. huahuahua. bila dah ada jadual tu, mula la risau memikirkannya.

Assalamualaikum

GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL BAGI WILAYAH GOMBAK 25 June 2014 at 18:03 

GANGGUAN BEKALAN AIR TIDAK BERJADUAL - BUKIT TADUN Untuk makluman, masalah gangguan di kawasan tuan/puan adalah disebabkan oleh kekurangan air mentah dari Sungai Selangor yang menyebabkan pengeluaran air terawat di loji SSP3 terpaksa dikurangkan. Situasi ini telah menyebabkan paras air pada kolam imbangan menurun dari paras normal. Pada masa yang sama, permintaan air terawat yang tinggi dari biasa oleh pengguna-pengguna kerana musim panas juga telah menyumbangkan kepada gangguan bekalan air ini.Kawasan-kawasan yang terlibat adalah:
1 AIR PANAS
2 AMPANG JAYA
3 AU14 AU25 AU36 AU47 AU58 BALAI POLIS GOMBAK
9 BEVERLY HEIGHT
10 BDR BARU AMPANG
11 BDR BARU WANGSA MAJU
12 BKT ANTARABANGSA
13 BKT INDAH
14 BKT LELA
15 DATARAN UKAY
16 KG DATUK KERAMAT
17 DESA MELAWATI
18 JLN GENTING KELANG
19 JLN GOMBAK
20 GOMBAK SETIA
21 JLN HULU KELANG
22 JLN AMPANG
23 JLN CHUNG HWA GOMBAK
24 KEMENSAH HEIGHTS
25 KG AMPANG CAMPURAN
26 KG BARU AMPANG
27 KG KERDAS  
28 KG KLANG GATES  
29 KG LEE KONG CHIAN  
30 KG MELAYU AMPANG 
31 KG PUAH
32 KG SETIA JAYA
33 KG SPG 3 GOMBAK
34 KG SG MULIA
35 KG TASEK PERMAI
36 KUALA AMPANG
37 MEGAN SETAPAK
38 TMN MELAWATI
39 PLATINUM VICTORY
40 TMN SRI RAMPAI
41 SELAYANG BARU
42 SERING UKAY
43 TMN SETAPAK
44 SETAPAK JAYA
45 TMN AMPANG MEWAH
46 ANDAMAN UKAY
47 TMN INDUSTRI BOLTON
48 TMN MELATI
49 TMN PANDAN RIA AMPANG
50 TMN PERMAI JAYA AMPANG
51 TMN SETIA GOMBAK
52 TMN SURIA SETAPAK
53 TMN / KG TASEK TAMBAHAN
54 TMN AMPANG UTAMA
55 TMN BKT JAYA
56 TMN BKT JUBINA
57 TMN BKT KEMENSAH
58 TMN BKT UTAMA
59 TMN BUNGA RAYA
60 TMN CAHAYA INDAH
61 TMN CEMERLANG
62 DAGANG JAYA / HALAMAN INDAH
63 TMN DANAU KOTA
64 TMN DAR
65 TMN DESA SETAPAK
66 TMN HARMONIS
67 TMN HIJAU
68 TMN HILLVIEW
69 TMN IBUKOTA
70 TMN KAMARIAH
71 TMN KELAB UKAY
72 TMN KOSAS
73 TMN MUTIARA GOMBAK
74 TMN PRAMLEE
75 TMN PERMATA
76 TMN PERWIRA GOMBAK
77 TMN PINGGIRAN UKAY
78 PRIMA MELAWATI
79 TMN RASMI JAYA
80 TMN SETAPAK INDAH
81 TMN SETAPAK PERMAI
82 TMN SETIAWANGSA
83 TMN SRI KERAMAT
84 TMN SRI UKAY
85 TMN TAR
86 UKAY BISTARI
87 UKAY HEIGHT
88 UKAY PERDANA
89 TMN USAHAWAN
90 WANGSA MELAWATI
91 WANGSA UKAY
92 TMN ZOOVIEW
93 KG KEMENSAH
94 TMN BUKIT MAS MELAWATI
95 WANGSA MAJU
96 SELAYANG UTAMA
97 SRI MELATI
98 TMN WILAYAH
99 SRI MURNIn  
100 BDR BARU SELAYANG
101 BKT DESA
102 SELAYANG PANDANG
103 SELAYANG SEGAR
104 SELAYANG JAYA
105 SELAYANG HEIGHT
106 AMAN SIARA
107 BKT IDAMAN / IDAMAN HILL
108 PRIMA SELAYANG
109 INTAN BAIDURI
110 KG MELAYU FRIM
111 TMN EHSAN
112 TMN DAYA
113 TMN DESA JAYA
114 TMN SRI EHSAN
115 BDR SRI DAMANSARA
116 DESA AMAN PURI
117 WANGSA PERMAI
118 JLN KEPONG
119 JINJANG SELATAN
120 BKT MALURI
121 BDR MANJALARA
122 TMN SRI SEGAMBUT
123 SUNWAY SPK
124 DESA PARK CITY
125 PUSAT KEPONG
126 KIP KEPONG
127 TMN INDUSTRI TAGO
128 METRO PRIMA
129 RIMBUNAN MELATI
130 TMN FADASON
131 TMN BIDARA
132 KEPONG BARU
133 KEPONG ENTERPRENUER
134 KG CHANGKAT
135 KG KOK DOH
136 KG PADANG BALANG
137 MAGNA VILLA
138 ONE SELAYANG
139 PINGGIRAN BT CAVES
140 RESIDEN SRI UTARA
141 KG SRI GOMBAK INDAH
142 SRI EDARAN KEPONG
143 SRI GOMBAK
144 ASTANA GEMILANG
145 INDUSTRI BOLTON
146 JINJANG BARU
147 TMN SELAYANG BARU
148 SELAYANG PERMAI
149 TMN BERINGIN JINJANG
150 DESA BAKTI
151 DESA MINANG
152 TMN GOMBAK JAYA
153 HARMONIS
154 TMN KEPONG
155 TMN KEPONG INDAH
156 TMN WAHYU
157 EHSAN JAYA
158 TMN RAINTREE
159 SELAYANG SEJATI
160 PUNCAK SETIAWANGSA
161 BUKIT SETIAWANGSA
162 DESA HUSSEIN ONN
163 TMN PUNCAK UTAMA
164 TMN BKT MULIA
165 TMN BKT MEWAH
166 VILLA SRI UKAY
167 KG SUNGAI SERING
168 KG PASIR HULU KELANG
169 TMN UDA JAYA
170 TMN AMPANG INDAH
171 KG DATO MUFTI
172 TMN PERWIRA 2 AMPANG JAYA
173 TMN KEMENSAH INDAH
174 PESONA VILLA
175 KG AMPANG INDAH
176 TMN SRI RAYA AMPANG
177 TMN PERMAI JAYA AMPANG
178 AMPANG WATER FRONT
179 TMN BUKIT AMPANG PERMAI
180 DESA LEMBAH PERMAI
181 TMN SRI WATAN
182 TMN SRI AMPANG
183 TMN HALAMAN / KESUMA
184 TMN SRI BAYU
185 TMN BKT AMPANG
186 TMN FAIRUZA AMPANG
187 TMN AMPANG PRIMA
188 TMN GRANDVIEW AMPANG JAYA
189 BUKIT WANGSA MAS
190 VILLA WANGSA MAS
191 TMN WANGSA JAYA
192 TMN ANDAMAN WANGSA MAJU
193 RAMPAI NIAGA BUSINESS PARK
194 KAWASAN PERINDUSTRIAN BEBAS H/KELANG
195 KERAMAT HUJUNG
196 WANGSA PERKASA
197 TMN BKT EMAS

Anggaran masa pemulihan untuk gangguan tidak berjadual ini masih belum dapat dipastikan. Maklumat berhubung gangguan akan juga diumumkan melalui media massa.Terima kasih . Harap maklum

semoga dipermudahkan hendakNya. aamiin ^_~
Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Salam Jumaat.."

oh nonono... harap cepat ada air balik

Dugaan puasa tahun nie yea...
Semoga masalah air nie cepat2 selesai...

Aduhai. Takde air lagi. Jenuh la nak menadah air pulak.

Rindu dengan bau hujan..
Semoga krisis air tak berlaku di bulan Ramadhan ni, sama2 berdoa

sebelum ni akak pun pernah terkena gangguan bekalan air ni..kalu kena bulan posa nak buat mcm mana bersabar je la..

pagi tdi cuaca mmg sejuk..hujan rahmat nk msuk bln ramadhan ni..alhamdulillah

ayoyo...pobia btul bab gangguan air ni!byknya kwsn terlibat!moga dipermudahkan urusan la...

sini(shah alam) hujan sikit je semalam..hujan la lagi..

Salam QR..
huhu..bila tgk memikirkan ade catuan yg tak berjual payah rasenye..huhu..tak pe..allah kan ada.. :))

kat kawasan umah cma, subuh2 tadi hujan.. alhamdulilah...

Alhamdulillah.. Dh de air cuma beringat gak la skrg ni..

kat sini pon semalam hujan..boleh tahan lebat.. xde lgsung ptunjuk terus lebat..smpai tak sempat nak kutip kain..hahaha..

p.s-yg lain dapat je..:) takpe ciksue.. husna ikhlas.. mmg ada lebih waktu beli utk semua..

Risaunya klau xde air.. Kt gemas ni dh lma x hujan.. Sedih.. Pnas je cuaca..

Salam Jumaat sue...
air kalo xde memg riso kan

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF