Bubur Lambuk, Masjid Jamek, Kg. Baru, KL

Sejak balik duduk KL pertengahan Mei 2012, alhamdulillah merasa jugak makan bubur lambuk Masjid Jamek, Kg. Baru. kiranya tahun ni tahun ke 3 kami dapat merasai keenakkan bubur lambuk yang menjadi buah mulut penggemarnya. 


Memang sedap. tengok la dimasak oleh siapa kan. untuk hari pertama sebanyak 20 periuk bubur lambuk dimasak. lepas Asar mula diagihkan kepada orang ramai. 
cer bayangkan hebat tak hebat kan penangan bubur lambuk, Masjid Jamek, Kg. Baru ni. 


Ni la bubur lambuk yang sedap tak terkata tu. dengan daging yang banyak, bubur nasi yang enak, pendek kata memang cukup rasa la. kenyang makan 1 tupperware ni.

pppssstt: menu semalam juga ni. kebetulan cik abe balik keja, kendian singgah chiw kit beli barang. alang2 dah lalu area situ, singgah la ambik bubur lambuk ni. 


Previous
Next Post »
27 Komentar untuk "Bubur Lambuk, Masjid Jamek, Kg. Baru, KL"

Gulp.Sedapnyaa akak ! Fuhh tergugat ni hahaha

bestnya ciksu.. saya belum pernah merasa lagi..

klu cam tu mmng sedap la dinging bnyk kan..klu kosong kureng skit la...

* tq doa kan kita cpt sembuh mcm tak larat je rasanya coz tak dpt minum air bnyk kan T__T tekak rsa tak selesa sgt2..

setiap tahun ada kan aktiviti bubur lambuk ni...sedap pulak tgk petang2 ni hehe

Jauh QR..memang tak pernah la acik merasa..
Kat tempat acik..ada sorang peniaga kedai runcit yang buat bubur lambok untuk diagih2 kan kat pelanggan dia.

assalamualaikum qaseh...wah sedapnya ni...:)

saya ni dulu lama duk kl, dari zaman belajar sampai zaman kerja beranak semua, tak pernah merasa bubur lambuk, yang kampung baru femes ni lagi la.

bubur lambuk sinonim dengan bulan puasa.teringat aruah mak sy dulu cukup suka..

Perghh!!! dah lama husna x makan bubur lambuk kg baru ni...xde kesempatan nak kesana..klu blk kerja mmg x sempat la..kena beratur panjang lak tu..terliur je.. hehe..xpe2..ada masa lagi

masa saya ka kg dulu..abah saya selalu bawa bubur lambuk..takyah masak dah..

waaaaa..blog yg kedua tunjuk bubur lambuk..mana nak cari plak nih..
husna kalau dah nama bubur lambuk, simple tahap gaban pon sanggup belasah..:p

klik nuffy resepi ayam semur dari kasih aleeya..

klau daging byk mmg sdp la...emmm...emmm....x penah mkn lg bubur lambuk kg baru

K nrl je x pernah rasa bubur lambuk kg baru ni...
Salam Ramadhan Che Su :)

itula kami yg jauh ni dok dengar je orang sebut2 bubuk lambuk masjid jamek tu

memang sedap ciksu. masa Ros kerja kat mindef dulu, ada edaran bubur ni tau.. tapi seminggu sekali je :) Alhamdulillah..dapat merasa.

Jauhlah nak gi amik bubur lambuk tu :-(

tu dia bubur lambuk ... kg baru, mesti sedappkan..

org jauh2 pon dtg KL sebab bubur ni kan...yg jauh bau pon tak sampai...sob...sob..sob...
sape ada resepi angkat tangan...

Bubur lambuk ni akak betul2 tak leh makan banyak. Entah kenapa setakat 3 ke 5 suap je biasanya. Tak kiralah siapa yang buat. Tapi bubur glamer dari masjid Kg Baru ni memang akak tak pernah cuba seumur hidup. Kot boleh makan banyak ya..

belum merasa lagi bubur lmbuk puasa kali ni..

Ciksu, saya ni dah berapa tahun duduk di KL tak pernah lagi merasa bubur lambuk Kg Baru yang famous ni tau. Lagi kesian!

salam QR..
hihihi...cma pun sukaaaaaaaaaa mkn bubur lambuk..sedap2.. kalo time bulan ramadhan ni, ate..cma suka terjah surau2 dan masjid je.. pastu hulurla sumbangan ckit kat masjid.. :p

tak penah makan bubur lambuk kg baru ni

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF