Kek Coklat Keju Meleleh =_=

Salam 2 Syawal (:

Nak makan kena la merajinkan diri untuk menyediakannya Kek Coklat Keju Meleleh sedapppp. sedap ke!
hahaaa. sedap ke tak kena la cuba buat sendiri errkk. kendian sendiri komen ye >_<

Boleh la buat Kek Coklat Keju Meleleh ni untuk dihidangkan buat tetamu yang datang beraya nanti.


 Siap dilapiskan dengan cream cheese, susu pekat manis & susu segar.. 

parutkan cheese sesuka hati.. cantik di mata, sedap di mulut.. hahahaa.. 

Suka coklat berbanding perisa yang lain. terlebey ghajin saya buat sendiri aje kek coklatnya. hari tu guna kek siap dah, kali ni buat kek sendiri. pastu baru salut cheese ^^



dapat la 2 loyang ni. puas makan :)

KEK COKLAT  KEJU MELELEH

 Bahannya:
1 cawan tepung gandum
1 sb serbuk koko
1 sk soda bikarbonat
1/2 sk 
* bahan ni satukan & ayak *

2 biji telur
1 cawan gula halus
1/2 cawan susu cair
1/2 cawan minyak jagung
1/2 cawan air panas
1 sk esen vanila
secubit garam

Caranya:
1) satukan gula halus + telur (masuk satu persatu).. putar sampai kembang
2) masukkan esen vanila + garam
3) masukkan susu cair, minyak jagung & air panas.. putar lagi 
4) masukkan bahan2 yang diayak.. putar sebati..
5) sebelum tu lengserkan loyang dengan mentega + didihkan air dalam pengukus.. 
6) tuang adunan ke dalam loyang.. tutup loyang dengan aluminum foil & kukus sehingga masak.. 


Tadaaaaa.. siap sudah (",)..

yang ini memang sengaja tak letak cheese.. cik abe tak suka yang bercheese.. 
 jemput semua.. saya belanja uols dari jauh.. 
boleh la erk !!! 


Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "Kek Coklat Keju Meleleh =_="

meh la dtg raya umah dh tau kan jln sg besar ;p meh bawak sepotong dua kek cheese leleh tu ;)

Alahai untungnya cik abe dapat bini rajin masak, rajin baking.....Pagi Raya pertama okje buat jugak Cik sue....beli tepung siap ....tp tgh tak masak haha.....kurang lama kut ngukusnya.....tp rasa dia mmg sedap!

sy buat kek pun buat sndri je sue...xpernah beli yg dh siap

Sedapnya QR meleleh air liur nengoknya.... huhu

amboiii sedapnya ni.meleleh2.. nyum!

taknaklah belanja gambar jer. nak jugak rasa makan.. hihi

Wah.. Sedapnya kalau dpt mkn.. Nk buat.. Adeh la.. X brp nk jadi rajin.. Hehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF