Lai Chi Kang.. sedapppp (",)

Lai Chi Kang.. cukup bahannya, cukup manisnya memah terbaik lah. bukan senang nak cari yang betul-betul menepati citarasa anak tekak. saya dah terbiasa beli & makan masa duduk di kampung lagi. walaupon merantau sampai ke JB nun haa, Lai Chi Kang tetap menjadi pilihan setiap kali Ramadan. 

Alhamdulillah, setiap tahun dapat menikmatinya. puas mencari la. hihihi. tahun lepas boleh la. dapat juga minum. 

Untuk tahun ni baru 2 kali merasa Lai Chi Kang. yang pertama cik abe beli di PARAM Kampung Baru. sekali pandang dah macam air cincau. bahan pon ala kadar je tapi regenya RM3 !! 

Kali kedua cik abe beli Lai Chi Kang di PARAM SETIAWANGSA belakang CIMB Bank. alhamdulillah, cukup rasa & manisnya. bahan pon banyak. regenya baru RM2.50. itu pon cik abe minta yang belom dicampur ais batu. memang berbaloi membelinya. balik rumah just sejukkan aje (",)

LAI CHI KANG SEDAPPP !!!


Dalam Lai Chi Kang yang beli kali ke 2 ni ada sagu hijau besar, sagu hijau merah, barli, biji selasih, laici, cincau, kacang, kismis, nata de coco, panjang2 macam cendol tapi warna merah pon ada. rasa macam ada lagi tapi lupa dah. manis pon sedang-sedang je..

ppssstt: nak carik lagi la Lai Chi Kang :)









Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Lai Chi Kang.. sedapppp (",)"

waa..sama la kite. suka chikang ni.hehehe

Sedapnya lai chi kang. Sejak puasa akak tak beli lagi air ni. Mmg banyak minum air suam je. Tapi bila tgk ni tringin pula. Hihi..

adui cik su...akak suka giller ler lai chi kang ni,tp kat param umh akak mahal ckit...rm4.50 yg ada ais tp xde ais lg mahal rm5

perghhh banyaknya isi... sedap....

Sejak pose ni belum minum lagi air Lai Chi Kang ni Cik Sue...Beli air kelapa yg lebihnya

sedap2...sejuk je raas bila minum..ramdhan kali ni belum penah beli lg

Wah, peminat Lai Chi Kang rupanya Ciksu ni! Saya kurang sikit air LCK ni. Kalau bulan puasa, saya cuma nampak asam boi takpun sirap bandung je. Kelakar pulak!

salam cik su..
uuu..susah nk dpt gerai yg betul2 juai 'laicikang'
kadg2 rupa dah ada.. tp rasa yilek..
sedapkan minum time sejuk2 tu..pastu penat menguyah kekacang.. hihi

cari, cari jangan tak cari ciksu :)

laicikang ni nikmat sungguh klu dapat waktu berbuka..mana nak carik ye.en suami keje sy plak tak kuasa nak ke bazar dengan mendukung cik pia.huhu

sedap jgk ni..sy suka mkn lyechekang suam...

huhuhu. smlm baru org tny mane nk cari kembang semgkuk. nk buh dlm lai chi kang katenye. :)

husna tak pndai minum lai chi kang ciksue..sebab kalau beli pon mmpu minum air je..hahaha.. buat rugi je beli..:p

memang penyejuk tekak ni... cam nak pi carik je petang ni... :)

lai chee kang ada yang letak telur puyuh kan, I kenot telan la telur dalam air manis hihihi.

huih! penuh isi nya mmng sedap la ye...minum tgh musim panas ni...

Tahun ni tak merasa lagi lai chi kang..

time time pns best minum tp bln pose.thn jela

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF